larscph Skrevet February 6, 2008 Rapporter Skrevet February 6, 2008 Hm.. Jeg tænkte at der ikke var nogen grund til at betale 375 kr i kvartalet for et Telia fastnet abonnement... Sidste kvartal talte vi for hele 10 kroner - såeeh.. Skriver til dem - hvad med at stoppe fastnet abonnementet og beholde bredband.. "Telia kan erbjuda bredband utan telefonabonnemang. Om du redan har ett bredband och väljer att avsluta ditt tillhörande telefonabonnemang kostar detta 550 kr. Du betalar utöver din nuvarande månadsavgift även en nätavgift på 89 kr/månad. Anledningen till denna extra avgift är att ordinarie pris på Telia Bredband förutsätter att du har ett teleabonnemang. I och med att du tar bort teleabonnemanget tar vi ut en nätavgift eftersom vi måste ha en fysisk ledning till din adress. Nätavgiften är annars en del av avgiften för teleabonnemanget och det finns fördelar med att även ha ett telefonabonnemang knutet till sitt bredband. Förutom de funktioner och praktiska tjänster som ett telefonabonnemang erbjuder så har du idag en förvalsrabatt på 30 kr/månad för att du ringer dina samtal via hemtelefonen med Telia. Vid en annullering av telefonabonnemanget så försvinner även denna rabatt. " 550 kroner for at opsige sit fastnet??!? Eller vel rettere for at lade sit bredband overgå til "uden fastnet". Og 89+30 = 119 kr pr md = 357 kr per kvartal. Hm - de vil vist helst ikke slippe for fastnet kunderne??
MissCath Besvaret February 7, 2008 Rapporter Besvaret February 7, 2008 Vi har det på samme måde - vi taler meget sjældent i vores svenske telefon. Vi tager slet ikke telefonen, da ingen har nummeret udover sælgere åbenbart... Jeg synes det er uartigt, at man skal dels oprette en fastnet for overhovedet af få bredbånd. Ydermere skal man så åbenbart betale en mindre formue for at slippe af med det igen. Hurra for monopoler [ATTACH]1880[/ATTACH]
SanneJ Besvaret February 7, 2008 Rapporter Besvaret February 7, 2008 Ih, hvor jeg gläder mig til at läse min bedre halvdels indläg til denne tråd... (Han nägtede simpelthen at kigge på de forskellige numre vi skulle välge imellem til vores fastnummer, da vi stod i Teliabutikken og skulle ha internet)
leon Besvaret February 7, 2008 Rapporter Besvaret February 7, 2008 Jeg har telia bredband uden telia telefon abonnement, men med optimal telecom i stedet. Da vi havde boet her et år flyttede jeg abonnemenet til optimal pga. af at de har en meget lav kvartals afgift da vi heller ikke benyttede telefonen så meget. Jeg har ikke betalt hverken det ene eller det andet extra. Så måske er det løsningen.. P.s Vi er nu så "heldige" at have fået en stor omgangskreds her i Sverige, så nu kan vi ikke undvære den svenske fastnet ;-) Mvh Leon
Martin_M Besvaret February 7, 2008 Rapporter Besvaret February 7, 2008 Hos bredbandsbolaget kan man frit vælge om man ønsker fastnet eller ikke...
JNG Besvaret February 7, 2008 Rapporter Besvaret February 7, 2008 Jeg har da osse telia internet uden fastnettelefon.
Toft Besvaret February 7, 2008 Rapporter Besvaret February 7, 2008 Leon & JNG: Har I også tv via bredbånd? Jeg kunne ikke få hverken tv eller bredbånd, med mindre jeg samtidig fik en komplet hjernedød fastnet telefonforbindelse (som var moderne da min morfar var ung) Ok, den første måned i huset var fastnettelefonen god nok, for der skulle jeg ringe til 90200 et utal gange før Telia fik det til at virke, samt 25 andre steder mht alt muligt andet når man sådan overtager et hus. Men siden da, så betaler jeg 119 sek i fast pris om måneden for at have en fastnetforbindelse, som 99,8% udelukkende kun bliver brugt til at naboen ringer én gang hver 2. uge Jeg er træt af Telia, yes yes....
JNG Besvaret February 7, 2008 Rapporter Besvaret February 7, 2008 Jeg har osse lige fået digitaltv gennem dem ( gratis i et år, hvis jeg bandt mig for et år på internettet, som jeg er tilfreds med ). Første gang jeg var nede i Teliabutikken for at tegne internet abonnement, fik jeg en mobiltelefon og et taletidskort med for 1 krone.
leon Besvaret February 7, 2008 Rapporter Besvaret February 7, 2008 Yes jeg har også Tv igennem dem gratis i 1½ år de ringede igen her den anden dag og spurgte om jeg ikke lige ville starte på ny. Er også tilfreds med internettet.. Leon
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu