Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Som overskriften siger, så har jeg en kollega der gerne kunne tænke sig lidt hjælp til import af en (almindelig) bil fra Tyskland til Danmark. Han er ikke en haj til tysk, og hænger gerne i hegnet, når kommunikationen til Tyskland skal flyde. Derfor er han klar til at betale sig til noget "konsulent-hjælp". Eks. kunne være at fodre "konsulenten" med mulige biler fra bl.a. mobile.de, og så lade ham/hende tage sig af hele den tyske dialog. Der er ikke tale om at opgave-tager skal ned og hente bilen. Det er "kun" alle de praktiske tyske-detaljer der skal hjælpes med. Det må meget gerne være en autoforhandler med erfaring i slige sager. Alternativt en privat-person der har 100% styr på samme. Hvis nogle er interesserede, så smid mig en PM (eller skriv bare i tråden) - så videreformidler jeg hans mail-addresse. Ja, der er penge i opgaven. :)

Besvaret

Jeg vil sige, jeg har hentet en del biler i Tyskland, et par stykker til mig selv og resten med videresalg før øjemed. Kommunikationen med Tyskerne er sku det nemmeste, jeg har lært tysk i Tyskland. Det er når du skal hente en bil det først bliver svært, bilforhandlere i Tyskland er plattenslagere, rigtig plattenslagere og specielt folk af anden etnisk baggrund og de værste... romaer. Jeg kan oplyse jeg er forsøgt/snydt med Kilometer tal, servicebøger, doner biler osv. De er blevet utroligt dygtige til dokumentfalsk, så regn ikke med din fine Mercedes etc. med perfekt servicebog, ren og fin motor med stelnumre og papirerer i orden. Taler desværre at bitter erfaring, er kommet hjem med en bil som var en doner, slap for tiltale for noget, da det var min ven på Mercedes der oplyste mig om at styreboksen og stelnummer ikke passede sammen og ja så var der ikke andet at gøre end at skrotte den. En mand med i marken som er mekaniker og evt. med speciale i den bil og computer, er guld værd. Og find 10-15 biler hjemmefra, og sæt et par dage af til det.

Besvaret

Jow jow...

Som overskriften siger, så har jeg en kollega der gerne kunne tænke sig lidt hjælp til import af en (almindelig) bil fra Tyskland til Danmark. Han er ikke en haj til tysk, og hænger gerne i hegnet, når kommunikationen til Tyskland skal flyde. Derfor er han klar til at betale sig til noget "konsulent-hjælp". Eks. kunne være at fodre "konsulenten" med mulige biler fra bl.a. mobile.de, og så lade ham/hende tage sig af hele den tyske dialog. Der er ikke tale om at opgave-tager skal ned og hente bilen. Det er "kun" alle de praktiske tyske-detaljer der skal hjælpes med. Det må meget gerne være en autoforhandler med erfaring i slige sager. Alternativt en privat-person der har 100% styr på samme. Hvis nogle er interesserede, så smid mig en PM (eller skriv bare i tråden) - så videreformidler jeg hans mail-addresse. Ja, der er penge i opgaven. :)
Han kan starte med at læse på vores side hér - http://bilimport.tkrath.dk Dér er også et forum samt dermed link til hjælpere - www.autohenter.dk er een af dem
Besvaret
Han skal bruge hjælp til bl.a det tyske - og han har terpet de danske sider igennem om emnet.
Det klarer John fra Autohenter nemt - jeg har iøvrigt John på min MSN ;)
Besvaret
Det klarer John fra Autohenter nemt - jeg har iøvrigt John på min MSN ;)
Min kollega har hvad han skal bruge nu :) Takker for jeres tid :thumbup: Skulle der blive noget yderligere, så opdaterer jeg tråden.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...