Sisse Skrevet February 10, 2008 Rapporter Skrevet February 10, 2008 Hej jeg har prøvet at lede i søgsfunktionen, så vær sød ikk at overfuse mig, men håber der hellere er en som gider bruge 2 min. på lige at hjælpe mig så jeg kan komme videre i dette blanketfis. Jeg sidder her og har printet disse 2 blanketter ned fra nettet. er det korrekt at jeg kun skal udfylde E401 ? og ingenting på E411 ? jeg er meget i tvivl om jeg skal skrive vores danske cpr numre eller de svenske på E401? og for vores børn altså vores søn har kun et svensk cpr. da han kun er 3 uger gammel. og hvad skal jeg skrive i det felt hvor der står ID eller forsikringsnr ? og for børnene skal jeg skrive bopælssted på er det vores adresse eller skal der bare stå sverige ? og til sidst står der navn og adresse på den kompetente institution, der tildeler familieydelser, hvad skal jeg skrive dér ? ja det var det håbr nogle kan og har lyst til at hjælpe. sisse
Miss W Besvaret February 11, 2008 Rapporter Besvaret February 11, 2008 Hej jeg har prøvet at lede i søgsfunktionen, så vær sød ikk at overfuse mig, men håber der hellere er en som gider bruge 2 min. på lige at hjælpe mig så jeg kan komme videre i dette blanketfis. Jeg sidder her og har printet disse 2 blanketter ned fra nettet. er det korrekt at jeg kun skal udfylde E401 ? og ingenting på E411 ? jeg er meget i tvivl om jeg skal skrive vores danske cpr numre eller de svenske på E401? og for vores børn altså vores søn har kun et svensk cpr. da han kun er 3 uger gammel. og hvad skal jeg skrive i det felt hvor der står ID eller forsikringsnr ? og for børnene skal jeg skrive bopælssted på er det vores adresse eller skal der bare stå sverige ? og til sidst står der navn og adresse på den kompetente institution, der tildeler familieydelser, hvad skal jeg skrive dér ? ja det var det håbr nogle kan og har lyst til at hjælpe. sisse Hej Sisse, Begge blanketter skal udfyldes. Du skal/kan ikke selv gøre det. Det er Forsäkringskassan som skal gøre det, da de skal sige god for at du ikke modtager ydelser fra Sverige med underskrift. Jeg sendte dem ind til EU kontoret i Malmö. Her håndterer de os danskere som er flyttet til Sverige. Behandlingstiden kan godt være lang, så du må væbne dig med tålmodighed. Pengene vil du få med tilbagevirkende kraft. Vores datter blev født i september men vi har endnu ikke modtaget børnefamilieydelse. Jeg har sidst i januar modtaget blanketterne fra Malmö - nu er de hos Københavns Kommune og så må vi se hvor lang tid der går yderligere :) Mht. det med personnumrene, så kan jeg helt generelt fortælle dig at henvender du dig til danske instanser så bruger du dit danske, henvender du dig til svenske - ja så gælder de svenske :) Held og lykke med det hele og i øvrigt - tillykke med den nyfødte. Smil, Winnie
Sisse Besvaret February 11, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret February 11, 2008 EU kontor Kan man selv møde op på EU kontoret og de udfylder det dér ?? eller tager de bare imod det og man går igen. Ligger der et EU kobtor i Helsingborg ?
thsk Besvaret February 11, 2008 Rapporter Besvaret February 11, 2008 Nu er jeg sku godt trät af Kbh's kommune. Jeg har prövet at få den til at sende mig en E401 og E411 (förste gang var for 6 uger siden, men det kan de ikke finde ud af. Er der ikke nogen der kan maile mig en kopi? Jeg har ledt på nettet men har ikke kunnet finde dem... :-(
Guest Trine Besvaret February 11, 2008 Rapporter Besvaret February 11, 2008 Nu er jeg sku godt trät af Kbh's kommune. Jeg har prövet at få den til at sende mig en E401 og E411 (förste gang var for 6 uger siden, men det kan de ikke finde ud af. Er der ikke nogen der kan maile mig en kopi? thore(a)mobilixnet.dk Jeg har ledt på nettet men har ikke kunnet finde dem... :-( Åben en browser. tast www.google.dk tast E401 i søgefeltet...tryk 'søg' første hit er et direkte link til blanketten E401.. Samme øvelse gentages for E411 (og jeg vil ikke riste nogen, jeg vil bare hjælpe.....)
thsk Besvaret February 11, 2008 Rapporter Besvaret February 11, 2008 Åben en browser. tast www.google.dk tast E401 i søgefeltet...tryk 'søg' første hit er et direkte link til blanketten E401.. Samme øvelse gentages for E411 (og jeg vil ikke riste nogen, jeg vil bare hjælpe.....) Nej, det er ikke blanketterne, men et tilläg til blanketterne. De "rigtige" e401 og e411 (jeg fandt dem til sidst!!) http://www.dss.dk/arbejdeiudlandet/BLANKETTER/Blanketter_Word/E401.DOC og http://www.dss.dk/arbejdeiudlandet/BLANKETTER/Blanketter_Word/E411.DOC
Pede Besvaret February 11, 2008 Rapporter Besvaret February 11, 2008 har idag som forberedelse til kærestens fødsel om en måned selv googlet mig frem til følgende - menuen vestre side øverst: http://www.sist.dk/arbejdeiudlandet/information/Kommune/side1.HTML
mrode Besvaret February 11, 2008 Rapporter Besvaret February 11, 2008 har idag som forberedelse til kærestens fødsel om en måned selv googlet mig frem til følgende - menuen vestre side øverst: http://www.sist.dk/arbejdeiudlandet/information/Kommune/side1.HTML Det er jo de samme blanketter som Moerke fandt med Google.. så det kan jo ikke være de rigtige
Pede Besvaret February 11, 2008 Rapporter Besvaret February 11, 2008 Det er jo de samme blanketter som Moerke fandt med Google.. så det kan jo ikke være de rigtige Godt set af mig. Sidder her på jobbet og undrer mig over jeg ikke ligger hjemme under dynen og plejer mig selv...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu