Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

jeg er lige flyttet til sverige og har fået mit svenske personnr... jeg skulle forleden tilmelde mig noget el i huset og internet/tlf/kabeltv. alle steder jeg oplyser mit pnr. siger de at det ikke eksisterer , jeg ringede derfor idag til folkbokføringen hvor de sagde alt var ok og det var mit rigtige pnr. ... andre der har haft det problem og er der nogen der har et godt råd til hva faen jeg gør nu?

Besvaret
jeg er lige flyttet til sverige og har fået mit svenske personnr... jeg skulle forleden tilmelde mig noget el i huset og internet/tlf/kabeltv. alle steder jeg oplyser mit pnr. siger de at det ikke eksisterer , jeg ringede derfor idag til folkbokføringen hvor de sagde alt var ok og det var mit rigtige pnr. ... andre der har haft det problem og er der nogen der har et godt råd til hva faen jeg gør nu?
Du får et personnummerbevis fra Folkbokföringen, og faxer/mailer (pdf e.l.) til de implicerede parter. Så burde den potte være ude af verden.
Besvaret
ok .. men det kan da ikke passe jeg blir nødt til at gøre det hver gang jeg skal bruge mit pnr et sted?
Nej - det bør gå i orden. Ellers må du tage det op med Folkbokföringen igen. Men mon ikke de forskellige registre lige skal "vågne op"? :)
Besvaret
ok .. men det kan da ikke passe jeg blir nødt til at gøre det hver gang jeg skal bruge mit pnr et sted?
Du modtager naturligvis kun dit personnummerbevis een gang, derefter lærer du så nummeret udenad eller opbevarer beviset i din lomme. Når du så bliver bedt om det, f.eks ved elselskabet el.lign referere du nummeret fra beviset. Nummeret er konstrueret med 10 cife ligesom det danske men med [aar][maaned][dag][4cifre] istedet for som i Danmark [dag][maaned][aar][4cifre]
Besvaret

det var ikke det jeg mente ved godt at jeg kun modtager det en gang men det var om jeg blir nødt til at faxe/maile skidtet hvergang jeg foretager mig noget hvor de skal bruge mit pnr. .. for de kan jo tydeligvis ikke finde mig i registrene hvilket er sært for folkbokføringen kan sagtens og det er vel der de slår en op? altså feks internetselskabet osv men måske som gio siger at det hele lige skal synkronisere eller lign måske skal det lige opdatere så det er "synligt" for firmaer osv

Besvaret
det var ikke det jeg mente ved godt at jeg kun modtager det en gang men det var om jeg blir nødt til at faxe/maile skidtet hvergang jeg foretager mig noget hvor de skal bruge mit pnr. .. for de kan jo tydeligvis ikke finde mig i registrene hvilket er sært for folkbokføringen kan sagtens og det er vel der de slår en op? altså feks internetselskabet osv men måske som gio siger at det hele lige skal synkronisere eller lign måske skal det lige opdatere så det er "synligt" for firmaer osv
Aahh jeg forstår. Jeg er enig med Gio i hans svar.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...