Basse Skrevet February 12, 2008 Rapporter Skrevet February 12, 2008 Min sikkerheds sele i bilen har sat sig fast, men hvad hedder sådan en fætter på svensk ? Ville være meget rart at kunne sige i telefonen, så jeg er fri for at køre forbi værkstedet og vise problemet hehe.
gammeldansk Besvaret February 12, 2008 Rapporter Besvaret February 12, 2008 Sikkerhedssele = bilbälte :)
Paul Besvaret February 12, 2008 Rapporter Besvaret February 12, 2008 Og gi'r prisen dig gåsehud, så hedder det ståpels. :D
Basse Besvaret February 13, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret February 13, 2008 seriøst, hedder det bilbälte ? hehe Ja jeg er sikker på det nok skal blive dyrt, med ståpels og det hele (sker der for det svenske sprog hehe)
gammeldansk Besvaret February 13, 2008 Rapporter Besvaret February 13, 2008 Ja, "bilbälte" er det almindelige ord. "Säkerhetsbälte" er det gamle ord. Så en opringning med ordene: "Mitt bilbälte har fastnat. Har Ni tid att kolla dett?" Og mens du er i gang, kan du jo bede ham "kolla din vindrutatorkare", som er din vinduesvisker. God fornøjelse!
Basse Besvaret February 13, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret February 13, 2008 Tak for hjælpen der :-)
Paul Besvaret February 13, 2008 Rapporter Besvaret February 13, 2008 ...med ståpels og det hele (sker der for det svenske sprog hehe) Bare for en sikkerheds skyld - det var en joke. Gåsehud hedder gåshud på svensk. :D
ulmus Besvaret February 14, 2008 Rapporter Besvaret February 14, 2008 Bare for en sikkerheds skyld - det var en joke. Gåsehud hedder gåshud på svensk. :D Det kan godt være, at du skrev det som en joke, men det hedder faktisk ståpels. Jeg har hørt og læst det i flere forskellige sammenhænge.
Mohlin Besvaret February 14, 2008 Rapporter Besvaret February 14, 2008 Det kan godt være' date=' at du skrev det som en joke, men det hedder faktisk ståpels. Jeg har hørt og læst det i flere forskellige sammenhænge.[/quote'] Gåshud heter gåshud. Men, Gunde Svan, om ni minns honom (skidåkare) sa "ståpäls" en gång när han kommenterade nåt skidlopp i TV, och efter det så gick alla omkring och sa så. Nu är det väl nästan helt etablerat.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu