jow21 Skrevet February 12, 2008 Rapporter Skrevet February 12, 2008 Jeg har flittigt set forum igennem, men kan ikke finde andre tråde som omhandler min situation: * Ansat i et Svensk firma * Dansk statsborger bosat i Danmark * Primært arbejdssted Danmark * Arbejde i Sverige i niveauet 2-4 dage om måneden Er der nogen som kan bidrage med erfaringer, om der er specielle fordele/ulemper eller der "blot" er tale om helt almindelig dansk skat uden specielle fradrag? På forhånd tak Jens
Rene Larsen Besvaret February 13, 2008 Rapporter Besvaret February 13, 2008 Jeg har flittigt set forum igennem, men kan ikke finde andre tråde som omhandler min situation: * Ansat i et Svensk firma * Dansk statsborger bosat i Danmark * Primært arbejdssted Danmark * Arbejde i Sverige i niveauet 2-4 dage om måneden Er der nogen som kan bidrage med erfaringer, om der er specielle fordele/ulemper eller der "blot" er tale om helt almindelig dansk skat uden specielle fradrag? På forhånd tak Jens Vi har i det firma jeg er ansat i en del svenskere, som er ansat i vores svenske søster afdeling i Sverige, men arbejder som du har beskrevet det. De blev ansat for at arbejde i Danmark. De får deres løn i Sverige, og Danmark bliver ikke indblandet - dvs. det er et rent svensk forhold.
thsk Besvaret February 13, 2008 Rapporter Besvaret February 13, 2008 Jeg udgår fra at du med en svensk arbejdsgiver mener at han har hjemsted i Sverige og betaler de svenske sociale afgifter. Så mener jag at I skal pröve at ansöge om en SINK aftale (se mere her): http://www.skatteverket.se/download/18.6e795b103e5e0454180001730/44204.pdf På den måde får du en flat-rate skat på 25% (men kan ikke göre fradrag for renteudgifter mv.). Det kan godt väre at dine arbejdsdage i DK gör at skatteverket ikke kan godkende en SINK aftale.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu