spinner Skrevet February 16, 2008 Rapporter Skrevet February 16, 2008 I Danmark er der noget med, at man som privat-person kun importere for et latterligt lille beløb, før varerne skal fortoldes. Mener det er 2.500 dkk eller deromkring. Der er tale om import uden for EU (USA). Er der nogen der ved hvad denne grænse ligger på i Sverige? Altså, kan det bedst betale sig, at bestille varerne til en svensk eller dansk adresse? (Usikker på gruppen, men er sikker på den bliver flyttet, hvis det er forkert ;))
Homer Besvaret February 16, 2008 Rapporter Besvaret February 16, 2008 Grænsen i DK er p.t. DKK 1350 (ca.) og den tilsvarende grænse i SE er SEK 1700 hvis det er varer du selv medbringer. Noget tyder på fælles EU-regler: http://www.tullverket.se/sokordao/k/kopavarorfranettlandutanforeu.4.4ab1598c11632f3ba9280001356.html
alex Besvaret February 16, 2008 Rapporter Besvaret February 16, 2008 Howdy, mener at grænsen pr 1.Dec.2008 bliver sat op til 3.250 DKK ! Det er vist også et lidt mere tidsvarende beløb... Mvh Alex
spinner Besvaret February 16, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret February 16, 2008 Mener også jeg har hørt noget om, at grænsen er sat op - men den er nu stadig lav efter min mening :( Men tak for svarene - nu har jeg da noget at kigge videre på :)
thomas_lund Besvaret February 17, 2008 Rapporter Besvaret February 17, 2008 Men er det ikke kun hvis du selv tager dem med personligt? Grænserne syntes at være langt mindre ved import via posten. Eller?
Rene Larsen Besvaret February 17, 2008 Rapporter Besvaret February 17, 2008 Men er det ikke kun hvis du selv tager dem med personligt? Grænserne syntes at være langt mindre ved import via posten. Eller? I.f. SKAT er grænsen den samme lave ved både import og personlig medbringelse over grænsen. Jeg fandt denne artikel fra Berlingske Tidende Mere toldfri shopping på rejsen, der ser ud til at de endnu ikke har besluttet sig for ændringen.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu