Buddha Skrevet February 18, 2008 Rapporter Skrevet February 18, 2008 Vi har planer om klinker i entre, køkken og bad.... Overalt ligger der plastmattor...... Kan og må man lægge klinker ovenpå ???? Det bliver helt uden dørtrin. Nogen der er vidende på det område????
Miriam Besvaret February 18, 2008 Rapporter Besvaret February 18, 2008 Mener bestemt jeg har læst en tråd netop om det, prøv engang at lur herinde lidt :)
Sokralex Besvaret February 18, 2008 Rapporter Besvaret February 18, 2008 Ikke andet end at jeg selv i sin tid undersøgte det og her kom frem til, efter at have læst diverse forums, at det skulle man undgå i vådrum men ellers vist ingen probs .... har selv lagt parket oven på plastmatta i det meste af lejligheden (inkl. køkken:scared: ) og har endnu ikke fået nogen som helst problemer :)
LotteB Besvaret February 18, 2008 Rapporter Besvaret February 18, 2008 Vi har planer om klinker i entre, køkken og bad.... Overalt ligger der plastmattor...... Kan og må man lægge klinker ovenpå ???? Det bliver helt uden dørtrin. Nogen der er vidende på det område???? Dovne hund:fight: Her er tråden, som jeg også tror Miriam tænker på:) http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=11518&highlight=plastmatta
Buddha Besvaret February 18, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret February 18, 2008 Tak Lotte...... Dovne mennesker er gerne de mest kreative......:D
Sokralex Besvaret February 18, 2008 Rapporter Besvaret February 18, 2008 øh.. mener faktisk efter nærmere overvejelse at man ikke skal lægge klinker oven på plast matta i det hele taget .. å du må hellere tjekke forum nærmere !
Kress & Betina Besvaret February 19, 2008 Rapporter Besvaret February 19, 2008 Tror ikke der er noget om man ikke må, men det er vist ikke så smart, jeg har lige hevet mine klinker a på vores ene toilet, der var alle klinkerne knækket/flækket så det kan være de ikke kan holde, når de ligger oven på sådan noget plast halløj. Eller os er der bare sket noget andet her -Kress...
Buddha Besvaret February 20, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret February 20, 2008 Vores formand i foreningen anbefalede faktisk at man gjorde det..... Det ser ud som om at "mattan" er af to forskellige typer, henholdsvis på det almindelige gulv og i vådrum..... Men jeg skal lige være sikker.....:)
LotteB Besvaret February 20, 2008 Rapporter Besvaret February 20, 2008 Brian, oppe i Michael´s og min "gamle" lejlighed er der jo lagt granit i kök og hall. Der har man først fjernet plastmattan. Det ses desværre tydeligt ovre ved opvaskemaskinen, da man ikke har ført granitgulvet ind under maskinen:thumbdown Sjusk, sjusk efter min mening! Ved godt jeg ikke er let at stille tilfreds, men det er en helt anden historie:D Jeg kan godt forstå I vil have klinker, det ser jo noget mere elegant ud, men ville nok gå i en stor bue uden om badeværelset. Dér går plastmattan jo også et godt stykke (6-7cm ?) op ad væggen. Det er næsten at be´ om problemer:scared:
Buddha Besvaret February 20, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret February 20, 2008 Skal det gøres, så skal det gøres ordentligt!:) Jeg nægter at glo på en plastmatta, når der ligger granit og andre lækkerier i hele lejl.... Det skæmmer da også en del, når nu at du ser en superlækker lejl og så der er et badeværelse der er 10 år gammelt......:( Brian, oppe i Michael´s og min "gamle" lejlighed er der jo lagt granit i kök og hall. Der har man først fjernet plastmattan. Det ses desværre tydeligt ovre ved opvaskemaskinen, da man ikke har ført granitgulvet ind under maskinen Sjusk, sjusk efter min mening! Ved godt jeg ikke er let at stille tilfreds, men det er en helt anden historie:D Jeg kan godt forstå I vil have klinker, det ser jo noget mere elegant ud, men ville nok gå i en stor bue uden om badeværelset. Dér går plastmattan jo også et godt stykke (6-7cm ?) op ad væggen. Det er næsten at be´ om problemer:scared:
Carsten Olsen Besvaret February 20, 2008 Rapporter Besvaret February 20, 2008 Her kan man finde lidt om klinker på de så skønne plastmatta. http://www.byggahus.se/forum/badrum/72211-byte-plastmatta-till-kakel.html
st1berg Besvaret February 20, 2008 Rapporter Besvaret February 20, 2008 Det er ALTID et "big no-no", tro ikke på hvad svenskerne siger.... Det holder ikke! Din bund skal altid være stabil, og det er "blødt" plastik som bekendt ikke! Don´t do it!!!
Joel Besvaret February 29, 2008 Rapporter Besvaret February 29, 2008 Absolut inte Lägg absolut INTE klinker/kakel på en plastmatta. Grundorsaken är att plasmattan är mjuk men torkar efter tiden. När den torkar krymper den och klinkern kan lossna då underlaget "flyttar" på sig. Mattan kan även lossna från väggen. Rör det på sig förstörs även fuktspärren! I våtrum (tex. badrum, tvättstugor dock ofta inte kök) är det i princip förbjudet att sätta klinkers ovanpå plastmattor. Detta för att din försäkring ska gälla om du får en vattenskada. Det finns i teorin något godkänt sätt att göra det på, men är fortfarande inte att rekomendera. Läs gärna på www.bkr.se som är den svenska braschorganisationen på klinkers. I kök är det tillåtet (ett rum är ett våtrum i princip om du har en golvbrunn i rummet, vilket kör nästan aldrig har) men fortfarande inget att rekomendera. Det är inte så svårt att få bort plast/linoliummattan med rätt maskin. Bauhaus har specialmaskiner du kan hyra, i princip en stor skyffel som drivs av en elmotor. Slipa sedan ner tjärna med en vinkelslip med lämplig lamellslipskiva. Den biten dammar som helvete men sen är jobbet gjort ordentligt. Jag har själv arbetat mycket med vattenskador i bostadsrättsföreningar i Sverige och jag kan säga att det kostar mycket pengar om man fuskar. Bostadsrättsföreningen kan också förbjuda dig att använda ditt badrum om du inte gjort det efter reglerna. Gör du det efter reglerna så dokumentera arbetet väl så att du har något att visa för din bostadsrättsförening om de frågar dig. Ska ett företag göra det åt dig (vilket jag rekomenderar i våtrum) ska de vara godkända av www.bkr.se enligt PER's branschregler. Snälla fuska inte med just de här sakerna. Mvh. Joel
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu