Jump to content

Recommended Posts

• Svar 75
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Besvaret

Åh nej. Det er min første reaktion. Det er en total sammenblanding af beføjelser og interesser. Det er den helt forkerte vej at gå for at fremme en bedre trafikkultur på broen - efter min mening.

Besvaret

Nu er jeg ikke en af dem som kører vildt stærkt, så det går jo nok ikke ud over mig. Men det lyder som om at de vil videre give optagelser af bilister til politiet. Er det egentligt lovligt ? Skulle de ikke bare holde sig til at drive forretning. :confused:

Besvaret

Spændende læsning... Bed mærke i den sætning her "Om kunden därefter fortsätter att ignorera gällande regler kan Øresundsbron överlämna ärendet till polisen." Jeg mindes da at de kameraer der findes på broen og tunellen ikke kan bruges som fart kameraer da de ikke var præcise nok(noget i den stil) Så hvilke beviser er det de vil fremlægge for polisen?

Besvaret
Tror ikke det er lovligt' date=' da man ikke overtræder straffeloven.......[/quote'] Hvem svarer du? Hvis det er Jan så kan det meget vel være lovligt. Der bliver jo skiltet med der bliver filovet/overvåget når du kører ind på området.
Besvaret

Hmm, svensk overformynderi, desværre. Endnu et eksempel på et misk-mask af beføjelser og bestemmelser som ikke er juridisk gennemførbare. Hvorfor ha' "love" som man ikke dømmes efter - det undergraver bare tilliden til systemet! Og så hjælper det ikke et klap på det daglige problemer! Tommy PS: Kør ordentlig på broen/tunnelen! :th2:

Besvaret
Tid til civil ulydighed....... Tak til broen!!
Ja hvis vi nu begynder at brænde biler, huse og hvad vi ellers finder på vores vej...så kan det være de giver os vores egen bro? :rolleye:
Besvaret
Hvem svarer du? Hvis det er Jan så kan det meget vel være lovligt. Der bliver jo skiltet med der bliver filovet/overvåget når du kører ind på området.
Du behøver ikke skilte med noget som helst. Enhver der levere en optagelse der kan dokumentere en lovovertrædelse, er godkendt bevismatriale. Og, det er 100% lovlligt !. Kan I huske da en minister blev knaldet med en optagelse fra en mobil, eller da et fjols optog sigselv kørende uden rat ? Begge blev knaldet af private optagelser. På den ene side kan jeg godt forstå at broen er trætte af folk der racer som sindsyge, og på den anden side syntes jeg det er pisse irriterende med sådan en gang politi-gøgl.
Besvaret

Hmm - lyder som en sag for datatilsynet. Lyder bestemt som om de har tænkt sig ikke blot at overvåge trafikken men registrere, og registrere flere forseelser af samme bil - og dermed lave et register. Det er BESTEMT ikke lovligt ifølge dansk lovgivning. Pede

Besvaret

Howdy, Jeg syntes nu ikke umiddelbart at det er et helt dårligt tiltag, såfremt det kan få nogle af de fjolser som ligger og kører 200km/t+ i tunnellen til at tænke sig om en ekstra gang... Anyways, hvis jeg som vagthavende havde set noget lignende dette et par gange: http://www.youtube.com/watch?v=Y2Ni1kr3p6Y så tror jeg nu også jeg ville forsøge at få gjort noget ved det... Mvh Alex

Besvaret

Hvad med om de klarede deres egne problemer og overlod hastighedskontrollen til andre????? Men en fin måde at fjerne fokus fra de daglige problemer, som de burde have styr på...

Besvaret
Du behøver ikke skilte med noget som helst. Enhver der levere en optagelse der kan dokumentere en lovovertrædelse' date=' er godkendt bevismatriale. Og, det er 100% lovlligt !.[/quote'] Kan huske da det første fart kontrol biler kom frem. Der SKULLE der skiltes med at i det område man kørte ind i var der mulighed for overvågning. Mener nu stadig den regel gælder.
Besvaret
Kan huske da det første fart kontrol biler kom frem. Der SKULLE der skiltes med at i det område man kørte ind i var der mulighed for overvågning. Mener nu stadig den regel gælder.
Den er også rigtigt, men Ø-Bron har jo ikke sagt de vil måle fart. De skriver at de vil videregive eventuelle optagelser til politiet. Det må så være op til politiet at vurdere om der skal snakkes med vedkomne omkring for høj (målt-)fart eller uagtsom kørsel. Hvad ved jeg... Egentlig er jeg ligeglad hvad de vil snakke med folk om, men alle kan vel være enige om at en mere sikker bro vil være til det gode ??? For at være helt præcis, så skriver bron således: "Fortsättningsvis kommer dock alla medarbetare på Øresundsbron att aktivt kunna delta i att iaktta de bilister som har en hastighets- och körsätt som ligger långt från vad som accepteras. Med denna åtgärd hoppas vi snabbt kunna hitta vilka kunder som inte kör ordentligt och på så sätt utgör en fara för sig själv och andra. En grupp ledande medarbetare kommer att med bakgrund av dessa iakttagelser ta ställning till vilka kunder som ska kontaktas för en närmare dialog. Om kunden därefter fortsätter att ignorera gällande regler kan Øresundsbron överlämna ärendet till polisen." Altså, intet om at man måler hastigheden, kun at man iagttager ......
Besvaret

Så medarbejdere skal gå rundt og kikke på hvordan bilister kører? Og ledende medarbejdere skal så vurdere ud fra egne subjektive kriterier hvilke kunder de vil snakke med? Har de ikke andet fornuftigt at foretage sig.

Besvaret
Spændende læsning... Bed mærke i den sætning her "Om kunden därefter fortsätter att ignorera gällande regler kan Øresundsbron överlämna ärendet till polisen." Jeg mindes da at de kameraer der findes på broen og tunellen ikke kan bruges som fart kameraer da de ikke var præcise nok(noget i den stil) Så hvilke beviser er det de vil fremlægge for polisen?
Prøver lige at quote det rigtige sted =).. Måske bruger de den jyske model og tager tid mellem nogle bestemte fikspunkter.
Besvaret
Hmm - lyder som en sag for datatilsynet. Lyder bestemt som om de har tænkt sig ikke blot at overvåge trafikken men registrere, og registrere flere forseelser af samme bil - og dermed lave et register. Det er BESTEMT ikke lovligt ifølge dansk lovgivning. Pede
Jeg har svært ved at se problematikken. Du er kunde hos dem og dermed kan de komme udenom det i deres betingelser, som vi jo har diskuteret før.
Besvaret
Tid til civil ulydighed....... Tak til broen!!
Jeg er spændt på hvad du har tænkt dig =) ...
Besvaret
Jeg har svært ved at se problematikken. Du er kunde hos dem og dermed kan de komme udenom det i deres betingelser' date=' som vi jo har diskuteret før.[/quote'] Ingenlunde. Hvis de har tænkt sig at begynde at lave registreringer over trafiksyndere er det bestemt ikke noget de "bare komme gøre grundet deres forretningsbetingelser." DIskoteker og forretninger må ikke registrere ballademagere, butikstyve og andre de ikke ønsker sætter fod i deres forretninger. Det er nemlig ulovligt. Fodboldklubber og politiet må heller ikke lave kartoteker over potentielle ballademagere (selvom alle ved de gør det) - det er nemlig ligeledes ulovligt. Dette lyder for mig som noget der mistænkeligt lyder som registrering og det mås man ikke... :fight: Pede
Besvaret
Åh nej. Det er min første reaktion. Det er en total sammenblanding af beføjelser og interesser. Det er den helt forkerte vej at gå for at fremme en bedre trafikkultur på broen - efter min mening.
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad de så skulle gøre. Problematikken er jo en kørekultur, hvor individuelle personer mener de selv må bestemme hvordan og hvor hurtigt de kører.. ingen nævnt ingen glemt..

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...