Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Der er vel ikke tale om kultur, hvis alle gør det samme???? Så er det ensretning.....og ikke mangfoldighed....

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad de så skulle gøre. Problematikken er jo en kørekultur' date=' hvor individuelle personer mener de selv må bestemme hvordan og hvor hurtigt de kører.. ingen nævnt ingen glemt..[/quote']
  • Svar 75
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Besvaret

Nu må i lige holde op ! Broen er, ligesom flere af os brugere, opmærksom på et reelt problem. Og det vil de gøre noget ved. Hurra for det ! Og at de vil lege politi er da noget vrøvl. Enhver af os vil da anmelde en person som gang på gang sætter vor helse, vore børns velfærd, osv i fare. Og det er vel netop det som de, der arbejder ved anlægget oplever flere gange hver dag. At de har en prispolitik som vi ikke bifalder, har nul og niks med sagen at gøre. Tværtimod er det netop det, at drage dét ind i denne diskussion en utidig sammenblanding af roller og interesser. Skal den der skylder penge i skat, ikke kunne anmelde en anden for indbrud, eller en der er halt på højre ben ikke kunne anmelde en anden for voldtægt ? Overformynderi overhovedet at tænke i de baner ! Der kan opstå situationer, hvor en person gentagende gange overhaler højre om, kører med åbenlyst for høj hastighed i anlægsområdet, osv. og at dette skulle føre til en konflikt i forhold til registerlovgivningen kan jeg virkelig ikke få øje på. Er idioten dum nok til at gentage sit stunt, kan der vel ikke være nogen begrænsning for hvor ofte han må anmeldes ! Og anmeldes han ikke første gang, må man så ikke "huske" at han har gjort sit stunt før, og så anmelde ham anden eller tredje gang ? At Starlet-buddhaen eller hvad hans cover-up er denne uge, er uenig med initiativet kan vel kun ses som et tegn på at det er godt initiativ. Og hvordan han har tænkt sig at praktisere sin civile ulydighed bliver spændende at se. Han kan jo køre for stærkt eller noget !

Besvaret

Nu sammenligner du igen pærer og æbler..... Vi har med færdselsloven at gøre og IKKE straffeloven...... Men hvordan jeg gør det er mit problem.....og ikke dit!! Men jeg gør det.....Det kan du være sikker på!!:th2:

Nu må i lige holde op ! Broen er, ligesom flere af os brugere, opmærksom på et reelt problem. Og det vil de gøre noget ved. Hurra for det ! Og at de vil lege politi er da noget vrøvl. Enhver af os vil da anmelde en person som gang på gang sætter vor helse, vore børns velfærd, osv i fare. Og det er vel netop det som de, der arbejder ved anlægget oplever flere gange hver dag. At de har en prispolitik som vi ikke bifalder, har nul og niks med sagen at gøre. Tværtimod er det netop det, at drage dét ind i denne diskussion en utidig sammenblanding af roller og interesser. Skal den der skylder penge i skat, ikke kunne anmelde en anden for indbrud, eller en der er halt på højre ben ikke kunne anmelde en anden for voldtægt ? Overformynderi overhovedet at tænke i de baner ! Der kan opstå situationer, hvor en person gentagende gange overhaler højre om, kører med åbenlyst for høj hastighed i anlægsområdet, osv. og at dette skulle føre til en konflikt i forhold til registerlovgivningen kan jeg virkelig ikke få øje på. Er idioten dum nok til at gentage sit stunt, kan der vel ikke være nogen begrænsning for hvor ofte han må anmeldes ! Og anmeldes han ikke første gang, må man så ikke "huske" at han har gjort sit stunt før, og så anmelde ham anden eller tredje gang ? At Starlet-buddhaen eller hvad hans cover-up er denne uge, er uenig med initiativet kan vel kun ses som et tegn på at det er godt initiativ. Og hvordan han har tænkt sig at praktisere sin civile ulydighed bliver spændende at se. Han kan jo køre for stærkt eller noget !
Besvaret

Det er bare meget morsomt at de tager fat i den her og pleaser et få tal af kunde henvendelser men ignorere pris politikken. Så den ros skal de IKKE have imø.

Besvaret
Nu sammenligner du igen pærer og æbler..... Vi har med færdselsloven at gøre og IKKE straffeloven...... Men hvordan jeg gør det er mit problem.....og ikke dit!! Men jeg gør det.....Det kan du være sikker på!!:th2:
Pærer og æbler - igen ? Jeg har sådan set ikke gjort dit din civile ulydighed til mit problem, bare nysgerrigt spurgt til hvordan du vil gennemføre den. Det bliver sikkert sjovt at høre om. Jeg ved ikke om jeg kan være sikker.
Besvaret
Hmm... Bør politiet ikke varetage politiets arbejde' date=' det er da min holdning.[/quote'] Det er også min holdning. Men så længe at broen ikke forsøger at varetage politiets arbejde er der vel ikke noget problem ?
Besvaret

Det er da helt tydeligt svensk overformynderi-mentalitet der skinner igennem her. Se bare på den danske version af propaganda-proklameringen - jeg citerer: Vi har hidtil fået afslag på anmodningen om dette, men vi har senest i december 2007 overklaget den afgørelse til Rigspolitichefen. "Overklaget" er vist ikke et dansk verbum? Det hedder anket. Det er da trods alt noget at de ikke bare vil annulere folks abonnementer men indsende evt. optagelser til politiet, hvis folk ikke makker ret - efter at have snakket med dem først. Det lyder jo meget tilforladeligt, men..... Det er stadigvæk alt for mange magtbeføjelser at lægge i hænderne på en organisation med så tvivlsomme kompentencer. Og man skal da være meget naiv for at tro at det ikke kan blive misbrugt hen ad vejen efterhånden som magten korrumperer. Det skal nok starte med at nogen fartgale idioter, der har lavet nogen helt sindsyge ting bliver knaldet hvilket er glimrende propaganda, og derfor opfordres "showet" til at fortsætte. Derefter løber man tør for de værste fartsyndere og så begynder det at være lidt mere tilfældigt hvem man skal knalde af de mere normale bilister som en gang imellem kører lidt for stærkt. Her kommer så magt-apparatet ind i billedet: Hvem bestemmer hvem der skal meldes til politiet?: Broen Hvem kontrollerer om dette sker på saglige og konsistente vurderinger?: Ingen Antag at en pendler har en affære med kæresten/ægtefællen til en af de højt placerede medarbejdere hos Broen. Hvad skulle forhindre denne medarbejder i at gå ned og kigge båndene igennem for at se om han kan finde noget på pendleren? - og det kan man jo næsten altid. Hvor mange af Jer kan sige jer 100% fri for aldrig at have kørt mere end 30 km/t lige før betalingsanlægget? Formentlig ingen. Hvor mange af Jer har aldrig nogensinde kørt over 50, det sidste stykke? I teorien kunne man finde båndene frem og tage kørekortene væk fra (mit gæt) mindst 80% af alle pendlere hvis man ville.:scared: Når Broen nu har haft endnu en reparationsbil ude i nødsporet og sat hastigheden ned til 70 i timen hele 2 kilometer før, hvor mange af jer har så fulgt den grænse fuldstændigt hele vejen?. Og når I så har paseret bilen og konstaterer at broen tydeligvis har glemt at ophæve de 70 og sætte grænsen op til 110 igen, har I så altid fortsat med at køre 70? Efterhånden vil broen nok også blive træt af dem af deres kunder som brokker sig højlydt offentligt og dermed laver dårlig reklame. Hvad skulle forhindre Broen i at finde båndene frem på disse pendlere og sætte dem øverst på deres subjektivt udvalgte "Hitlist" , så de kan blive af med dem? Og hvad skulle forøvrigt forhindre dem I ikke at lave fejl og anklage de forkerte?. Hvis de kan fumle rundt i noget så simpelt som et økonomisystem og dertil hørende regninger, hvad kan de så ikke lave med registreringer af fart baseret på subjektive vurderinger? Ud fra ren logik kan man tænke sig til, at Broen aldrig vil kunne finde på at indsende materiale på samtlige af dem, som kunne få tage kortet (de mindst 80%) for så ødelægger de jo deres egen business og direktørerne mister deres bonuser. Det bliver nok altid kun dem som Broen mener er værst. Kontrollen med hvordan man udvælger hvem der er værst vil nok blive højt lige så grundig som kontrollen med hvordan Broen sætter sine priser.:scared: Er jeg den eneste der har fantasi til at forestille mig præcis hvor galt det kan gå.

Besvaret
Det er da helt tydeligt svensk overformynderi-mentalitet der skinner igennem her. Se bare på den danske version af propaganda-proklameringen - jeg citerer: Vi har hidtil fået afslag på anmodningen om dette, men vi har senest i december 2007 overklaget den afgørelse til Rigspolitichefen. "Overklaget" er vist ikke et dansk verbum? Det hedder anket. Det er da trods alt noget at de ikke bare vil annulere folks abonnementer men indsende evt. optagelser til politiet, hvis folk ikke makker ret - efter at have snakket med dem først. Det lyder jo meget tilforladeligt, men..... Det er stadigvæk alt for mange magtbeføjelser at lægge i hænderne på en organisation med så tvivlsomme kompentencer. Og man skal da være meget naiv for at tro at det ikke kan blive misbrugt hen ad vejen efterhånden som magten korrumperer. Det skal nok starte med at nogen fartgale idioter, der har lavet nogen helt sindsyge ting bliver knaldet hvilket er glimrende propaganda, og derfor opfordres "showet" til at fortsætte. Derefter løber man tør for de værste fartsyndere og så begynder det at være lidt mere tilfældigt hvem man skal knalde af de mere normale bilister som en gang imellem kører lidt for stærkt. Her kommer så magt-apparatet ind i billedet: Hvem bestemmer hvem der skal meldes til politiet?: Broen Hvem kontrollerer om dette sker på saglige og konsistente vurderinger?: Ingen Antag at en pendler har en affære med kæresten/ægtefællen til en af de højt placerede medarbejdere hos Broen. Hvad skulle forhindre denne medarbejder i at gå ned og kigge båndene igennem for at se om han kan finde noget på pendleren? - og det kan man jo næsten altid. Hvor mange af Jer kan sige jer 100% fri for aldrig at have kørt mere end 30 km/t lige før betalingsanlægget? Formentlig ingen. Hvor mange af Jer har aldrig nogensinde kørt over 50, det sidste stykke? I teorien kunne man finde båndene frem og tage kørekortene væk fra (mit gæt) mindst 80% af alle pendlere hvis man ville.:scared: Når Broen nu har haft endnu en reparationsbil ude i nødsporet og sat hastigheden ned til 70 i timen hele 2 kilometer før, hvor mange af jer har så fulgt den grænse fuldstændigt hele vejen?. Og når I så har paseret bilen og konstaterer at broen tydeligvis har glemt at ophæve de 70 og sætte grænsen op til 110 igen, har I så altid fortsat med at køre 70? Efterhånden vil broen nok også blive træt af dem af deres kunder som brokker sig højlydt offentligt og dermed laver dårlig reklame. Hvad skulle forhindre Broen i at finde båndene frem på disse pendlere og sætte dem øverst på deres subjektivt udvalgte "Hitlist" , så de kan blive af med dem? Og hvad skulle forøvrigt forhindre dem I ikke at lave fejl og anklage de forkerte?. Hvis de kan fumle rundt i noget så simpelt som et økonomisystem og dertil hørende regninger, hvad kan de så ikke lave med registreringer af fart baseret på subjektive vurderinger? Ud fra ren logik kan man tænke sig til, at Broen aldrig vil kunne finde på at indsende materiale på samtlige af dem, som kunne få tage kortet (de mindst 80%) for så ødelægger de jo deres egen business og direktørerne mister deres bonuser. Det bliver nok altid kun dem som Broen mener er værst. Kontrollen med hvordan man udvælger hvem der er værst vil nok blive højt lige så grundig som kontrollen med hvordan Broen sætter sine priser.:scared: Er jeg den enste der har fantasi til at forestille mig præcis hvor galt det kan gå.
Jeg trr måske også at vi skal se tiden lidt an, man kan altid forestille sig det værste, men man behøver jo ikke altid at se hullerne i osten..
Besvaret
Det er bare meget morsomt at de tager fat i den her og pleaser et få tal af kunde henvendelser men ignorere pris politikken. Så den ros skal de IKKE have imø.
Jeg tror altså man skal passe på med at blande prispolitik og lovgivning ind i billedet.
Besvaret
Der er vel ikke tale om kultur, hvis alle gør det samme???? Så er det ensretning.....og ikke mangfoldighed....
Jeg tror ikke det er alle der gør som dig, men jeg er sikker på at du mener det du præcis gør er det rigtige og det samme gør alle andre så også, men på hver deres måde. Med fare for at lyde helt vildt hellig, så er det jo svært at bortforklare hvorfor man ikke bare kan køre efter færdselsloven og i stedet vil tolke loven på sin egen måde eller køre på sin egen måde..
Besvaret
Med fare for at lyde helt vildt hellig, så er det jo svært at bortforklare hvorfor man ikke bare kan køre efter færdselsloven og i stedet vil tolke loven på sin egen måde eller køre på sin egen måde..
Der er heller ikke nogen, som argumenterer imod at køre efter færdselsloven. Folk argumenterer imod, at der er andre end politiet som skal forsøge at være den såkaldte udøvende magt. Skomager bliv ved din læst hedder et gammelt ordsprog, men okay, så burde Øresundsbroen ikke have mange ansatte :lol:
Besvaret
Efterhånden vil broen nok også blive træt af dem af deres kunder som brokker sig højlydt offentligt og dermed laver dårlig reklame. Hvad skulle forhindre Broen i at finde båndene frem på disse pendlere og sætte dem øverst på deres subjektivt udvalgte "Hitlist" , så de kan blive af med dem? Og hvad skulle forøvrigt forhindre dem I ikke at lave fejl og anklage de forkerte?. Hvis de kan fumle rundt i noget så simpelt som et økonomisystem og dertil hørende regninger, hvad kan de så ikke lave med registreringer af fart baseret på subjektive vurderinger? Ud fra ren logik kan man tænke sig til, at Broen aldrig vil kunne finde på at indsende materiale på samtlige af dem, som kunne få tage kortet (de mindst 80%) for så ødelægger de jo deres egen business og direktørerne mister deres bonuser. Det bliver nok altid kun dem som Broen mener er værst. Kontrollen med hvordan man udvælger hvem der er værst vil nok blive højt lige så grundig som kontrollen med hvordan Broen sætter sine priser.:scared: Er jeg den enste der har fantasi til at forestille mig præcis hvor galt det kan gå.
Lige præcis dette tror jeg ikke kommer til at ske. Som der står i teksten, så er det jo ikke øresundsbroen der vil lege politi, de vil vidergive overtrædelser til politiet og så er det en færdselssag som politiet vurdere.. Det står broen frit for at kontakte personer der køre for stærkt og voldsomt, men come on.. jeg tror altså ikke broen gider spilde deres tid men en person der kører 80 i en 70km zone, men derimod ham eller hende som konstant ligger til gene ude i venstre bane eller ligger og kører ind foran folk eller ligger op i røven på folk - plus dem der ligger med 100+ nede i tunnellen..
Besvaret
Der er heller ikke nogen' date=' som argumenterer [b']imod at køre efter færdselsloven. Folk argumenterer imod, at der er andre end politiet som skal forsøge at være den såkaldte udøvende magt. Skomager bliv ved din læst hedder et gammelt ordsprog, men okay, så burde Øresundsbroen ikke have mange ansatte :lol:
Så lad mig spørge på en anden måde, tror du øresundsbroen kontakter dig hvis du overholder færdselsloven? Derfor ingen henvendelse hvis man køre som der er forskrevet .. Øresundsbroen er ingen myndighed og de kan kun henvise folk til at køre pænt, lige som du og jeg kan - hvis overtrædelsen er så gral at det er til fare for andre, så indrager Øresundsbroen myndigheden og dermed vidergiver sagen til Politiet.. Igen tror jeg måske vi lige skal se tiden an inden vi allesammen ser dommedagen med Øresundsbroens ansatte der konstant ligger og ringer til folk der har kørt 5km/t for hurtigt.
Besvaret
Lige mine ord' date=' Bananas - vel skrevet :th2:[/quote'] Sorry, Credde. Jeg tror at han har sendt dig ud på dansegulvet med en opblæsbar dukke, som drypper af ironi ! Fed humor !
Besvaret
Sorry, Credde. Jeg tror at han har sendt dig ud på dansegulvet med en opblæsbar dukke, som drypper af ironi ! Fed humor !
Ja netop, derfor er det stadig vel skrevet og kunne sagtens være min egne ord... :)
Besvaret

bare en tanke... Jeg tror ikke rigtig øresundsbroen har nogen som helst interesser i vores måde at køre dytbåt-bil på. Det her et jo nok mere et spil om kroner og øre. Vi husker nok for et stykke tid siden vi en eller anden havde hevet stikkontakten til broen ud og skidtet lukkede ned, da en eller anden elektrikker-lærling snublede i ledningen og fik ideen med at sætte den tilbage i kontakten, gik der vel ca 5 - 8 min inden en eller anden person havde overvurderet frihøjden på sin automobil og bogstaveligt mente han rent faktisk kunne køre hen over bilen der var placeret umiddelbart foran hans forkofanger, at det faktisk lykkedes ham at komme lidt op på den forankørende er en helt anden røverhistorie. Faktum er broen blev lukket og det irriterede sikkert bro-ledelsen grænseløst da deres indbetalingsautomater på svenskersiden ikke blev besøgt i en times tid. Tror i de bekymrede sig om der var sket noget med manden i den nu fladtrykte bil?? gu gjorde de ej, de var bare kede af at taxameteret holdt kæft et kort øjeblik. Og jo flere gange vi leger stockcar på broen, jo flere gange sige deres automat ikke: Forsat god rejse - jeg har lige pulet dig for 134 kr Så de gør ikke dette for deres medarbejds sikkerhed eller fordi de synes det er moralsk forkert at vi kører en lille bitte bitte smule for stærkt. Og a pro pro stockcar, er der ikke snart nogle der arrangere en go-kart tur??? Nok pladderballe-filosofi for denne gang, min chef siger nemlig jeg skal skrælle kartoffler...

Besvaret
Igen tror jeg måske vi lige skal se tiden an inden vi allesammen ser dommedagen med Øresundsbroens ansatte der konstant ligger og ringer til folk der har kørt 5km/t for hurtigt.
Det tror jeg ærligt talt heller ikke at de gider. Det her er IKKE en diskussion om fartgrænser eller hellighed - men netop at Øresundsbron tiltager sig en rolle som de juridisk slet ikke kan have! ...Men fremover vil alle medarbejdere på Øresundsbron kunne deltage aktivt i at observere de bilister som har en fart- og kørselskultur der ligger langt fra det acceptable... Det kan de allerede idag! Problemet opstår når de begynder at bruge eventuelle optagelser fra tunnellen som bevisførelse. Der knækker filmen fuldstændig for mig. Og hvad er langt fra det acceptable? Overtrædelse af færdselsloven selvfølgelig - men det lyder som om Øresundsbron selv stiller nogle kriterier op for hvad der er acceptabelt. DET er uacceptabelt. Få dog styr på forretningen inden man begynder at tage slige initiativer - det er min holdning. Hvad skete der forresten lige med opsættelse af fartkameraer i tunnellen? Justitsmoster Lene Espersen har da givet udtryk for at hun ser positivt på stærekasser langs vejene i Danmark. Jeg tror bare at Øresundsbron er blevet sure og ikke gider at vente mere...
Besvaret
Det tror jeg ærligt talt heller ikke at de gider. Det her er IKKE en diskussion om fartgrænser eller hellighed - men netop at Øresundsbron tiltager sig en rolle som de juridisk slet ikke kan have! ...Men fremover vil alle medarbejdere på Øresundsbron kunne deltage aktivt i at observere de bilister som har en fart- og kørselskultur der ligger langt fra det acceptable... Det kan de allerede idag! Problemet opstår når de begynder at bruge eventuelle optagelser fra tunnellen som bevisførelse. Der knækker filmen fuldstændig for mig. Og hvad er langt fra det acceptable? Overtrædelse af færdselsloven selvfølgelig - men det lyder som om Øresundsbron selv stiller nogle kriterier op for hvad der er acceptabelt. DET er uacceptabelt. Få dog styr på forretningen inden man begynder at tage slige initiativer - det er min holdning. Hvad skete der forresten lige med opsættelse af fartkameraer i tunnellen? Justitsmoster Lene Espersen har da givet udtryk for at hun ser positivt på stærekasser langs vejene i Danmark. Jeg tror bare at Øresundsbron er blevet sure og ikke gider at vente mere...
Ja og jeg tror heller ikke Øresundsboren bliver det første sted i DK med de kameraer.. Men jeg forstår godt hvad du mener, men jeg læser det sådan at Øresundsbroen vidergiver oplysninger til politiet med dokumentation i form af videooptagelser, hvis de mener der er et brud på loven.. selvfølgelig kan de ikke administrere det selv - men de kan også kun henvise til folk skal køre efter loven.. de kan aldrig gå ind og gøre en konsekvens, med mindre de ophæver pendleraftalen med brugeren som brud på betingelserne.
Besvaret

Vi må vist bare glæde os over at broen ikke vil lave politiarbejde, men kun observere og videregive oplysninger ... ellers havde de nok bedt

gruppe betjente om at instruere deres medarbejdere :scared:
Besvaret
...men jeg læser det sådan at Øresundsbroen vidergiver oplysninger til politiet med dokumentation i form af videooptagelser' date=' hvis de mener der er et brud på loven...[/quote'] Det er netop det som er juridisk tvivlsomt! Der er lige en guldsmed i Århus der er blevet tiltalt for at have lagt en video ud på YouTube af et overfald på personalet i hans butik. Det kan man diskutere det rimelige i - men det er uden tvivl ulovligt. Hvis det er samme spor Øresundsbron vil følge - skal de da være hjerteligt velkomne... De må have spist søm og røget hash (eller omvendt)...
Besvaret
Det er netop det som er juridisk tvivlsomt! Der er lige en guldsmed i Århus der er blevet tiltalt for at have lagt en video ud på YouTube af et overfald på personalet i hans butik. Det kan man diskutere det rimelige i - men det er uden tvivl ulovligt. Hvis det er samme spor Øresundsbron vil følge - skal de da være hjerteligt velkomne...
Hvad er det netop der er juridisk tvivlsomt? 1) At de filmer trafikken? 2) At de videregiver disse optagelser til politiet? 3) At de kun videregiver dem, når de selv mener der er brud på loven?
Besvaret
Det er netop det som er juridisk tvivlsomt! Der er lige en guldsmed i Århus der er blevet tiltalt for at have lagt en video ud på YouTube af et overfald på personalet i hans butik.
Der er forskel på politiet og Youtube..... Ingen tvivl om at det ikke er ulovligt at "tippe" politiet hvis man har set noget ulovligt... Det kan godt være I ikke kan li' det, men det er ikke ulovligt. Hvis jeg ser noget ulovligt, optager det på min mobil og videregiver det til politiet som bevis, så er det op til dem om der skal ske mere. Naturligvis må jeg ikke offentliggøre det.....(youtube)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...