Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Har nogle, ideér til hvordan man kan få rabbat på diesel. Tror ikke der er noget at hente i Sverige. Men i DK? Kan faktisk slet ikke se diesel skulle være attraktivt i Sverige, med mindre man kører rigtig mange km, eller har en bil som er reg. som let lastbil eller har de nye miljøklasser. Det koster mig ca. 12kr mere per dag at eje min GOLF III TDI. Men jeg sparer ca. 40kr pr dag jeg kører på job i brændstof. Besparelsen er meget større hvis man regner rene danske priser, der sparer jeg måske op mod 70kr! Men besparelsen er ikke enorm. Problemet som jeg ser det, er at Benzinen er nogle lunde samme pris som i DK, men jeg får en lille rabbat igennem motormannen - dieslen koster det samme som benzin stort set i sverige, så det kan sjældent betale sig selv om man kan få 50øre rabbat på preem (også igennem motormannen), selv med denne rabat er dieslen dyrer i Sverige end i DK. Jeg tænker nu på de "rigtige" svenskere som kun tanker i Sverige, de skal godt nok køre meget for det kan betale sig. Os som tanker i DK, er økonomien lidt bedre. Får man rabat hvis man nu havde et dansk shell kort fx? - men det kan man nok ikke få hvis man bor i Sverige. Vi burde have et Øresunds-kort, som gav os mulighed for at få lidt rabatter, de fleste af os kører jo aligevel nogle KM - hver dag.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...