BS Skrevet February 23, 2008 Rapporter Skrevet February 23, 2008 Skal investere i en sådan sag da jeg bla skal bruge en søm pistol. Har kig på en med 2hk og 8 bar. Ved godt det ville være fedt med en der kunne lave 65bar og har 250L. Men det er kun til hobby brug. Men vil man mærke stor forskel ved fx at få 10 bar fremfor de 8? De maskiner jeg har kig på har 24L. Er det ALT for lidt eller går det? Nogen bud på en kompressor i den billige ende uden at være helt ad helveds til?
larscph Besvaret February 23, 2008 Rapporter Besvaret February 23, 2008 Til sømpistol, hæftepistol, luft til bildækkene og andet "let" udstyr tror jeg selv den mindste kompressor kan bruges. Driftstrykket til sømpistolen er da så vidt jeg husker vist kun 6 omkring bar anyway? Det mener jeg det er på den jeg har. Jeg har en billig model, kan faktisk ikke huske fra hvor - men den klarer det fint. Det er en 3 hk model på 48 liter. Den kostede marginalt (200 se eller noget deromkring) mere end 2 hk på vist 24 liter da jeg købte den, så derfor blev det den. Eneste minus er at den kan have noget svært ved at starte når det er koldt (under 5°). Dét problem løses nok lettest ved at købe en model med motor til 3 faset strøm - de har så vidt jeg har kunne finde ud af ikke det problem. Alternativt bare have den stående hvor det er lidt lunere. Husk at købe en "pustepistol" til den også, det er altså genialt hvis man skal "støve af" i smalle sprækker mv i bilen.
Kim H Besvaret February 23, 2008 Rapporter Besvaret February 23, 2008 Jeg har blæst rigtig mange søm i med en 2 HK sag. 8 bar og 24 liters tank - ingen problemer. Der er luft til mange søm i tanken. Kompressoren kører kun med lange mellemrum. Have fun :th2:
BS Besvaret February 24, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret February 24, 2008 Ok. Det lyder til jeg ikke skyder helt ved siden af med den model jeg har kig på. Takker for inputs.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu