lovebuine Skrevet March 3, 2008 Rapporter Skrevet March 3, 2008 hejsa, jeg bor i sverige og har en filipinsk kærste som har ophold og arbejds tilladelse i sverige, jeg har egen virksomhed i dk, kan det lade sig gøre at hun kan arbejde for mig i dk?? nogle der har nogle erfaringer
MC Manden Besvaret March 3, 2008 Rapporter Besvaret March 3, 2008 hejsa' date=' jeg bor i sverige og har en filipinsk kærste som har ophold og arbejds tilladelse i sverige, jeg har egen virksomhed i dk, kan det lade sig gøre at hun kan arbejde for mig i dk?? nogle der har nogle erfaringer[/quote'] Nope.. Tyvärr... Hun har netop arbejds- og opholdstilladelse til SE, og det kan man ikke give dispenstaion for i DK.
lovebuine Besvaret March 3, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 3, 2008 hmmmm det lyder ret langt ude at ens kæreste ikke kan arbejde i ens egen virksomhed
Rene Larsen Besvaret March 3, 2008 Rapporter Besvaret March 3, 2008 hmmmm det lyder ret langt ude at ens kæreste ikke kan arbejde i ens egen virksomhed Din virksomhed er vel ikke mere forskellig end alle andre virksomheder - som ligger i DK - at du så er ejer af virksomheden har jo ikke noget med det faktum at gøre, at hun ikke må arbejde i DK.
MC Manden Besvaret March 3, 2008 Rapporter Besvaret March 3, 2008 hmmmm det lyder ret langt ude at ens kæreste ikke kan arbejde i ens egen virksomhed Grunden er, at hun jo så er omfattet af dansk sygesikring osv osv.
polar Besvaret March 3, 2008 Rapporter Besvaret March 3, 2008 Hvis din kæreste arbejdsområde ikke står på postivlisten er der intet at gøre. Prøv at kigge i ÆUG's forum, hvor dit spørgsmål har været oppe og vende mange gange. http://www.aegteskabudengraenser.dk/phpBB2/ Polar
Stokholm Besvaret March 6, 2008 Rapporter Besvaret March 6, 2008 Hvis din kæreste arbejdsområde ikke står på postivlisten er der intet at gøre. Prøv at kigge i ÆUG's forum, hvor dit spørgsmål har været oppe og vende mange gange. http://www.aegteskabudengraenser.dk/phpBB2/ Polar det passer ikke. man skal bare fremvise en kontrakt med en løn på ca. 39.000 dkk per måned.
lovebuine Besvaret March 6, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 6, 2008 39000kr, ja det er sgu en del, men det styre jeg jo selv hvor meget hun skal have.
Stokholm Besvaret March 6, 2008 Rapporter Besvaret March 6, 2008 for at det er på det rene, her er min kilde: http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/arbejde/loenarbejde.htm "Særordning for udlændinge med særlige kvalifikationer En udlænding, som har fået arbejde inden for et af de beskæftigelsesområder, hvor der er mangel på særligt kvalificeret arbejdskraft, som fx de naturvidenskabelige og teknologiske områder, vil umiddelbart kunne få opholds- og arbejdstilladelse. Det er en betingelse, at løn- og ansættelsesforhold er almindelige efter danske forhold, og at der foreligger et konkret ansættelsestilbud. De beskæftigelsesområder, som er omfattet af ordningen, er opført på en positivliste. Positivlisten findes her på hjemmesiden. Jobkort-ordningen er pr. 1. maj 2007 blevet udvidet således, at også stillinger med en årlig aflønning på mindst 463.050 kr. (2008-niveau) er omfattet af ordningen - uafhængigt af branche og stillingens præcise karakter."
lovebuine Besvaret March 6, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 6, 2008 så skal jeg bare give hende 463.050kr i løn, sgu også en slags løn må man sige
MC Manden Besvaret March 6, 2008 Rapporter Besvaret March 6, 2008 så skal jeg bare give hende 463.050kr i løn' date=' sgu også en slags løn må man sige[/quote'] Så kan du vel bare regulere din egen løn ned ??
lovebuine Besvaret March 17, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 17, 2008 jo det kunne jeg egentlig godt i princippet
Claus54 Besvaret March 17, 2008 Rapporter Besvaret March 17, 2008 så skal jeg bare give hende 463.050kr i løn' date=' sgu også en slags løn må man sige[/quote'] De rige må/kan alt. Det er altså indkomstbestemt hvem der er god nok i DK. FØJ for Sa....
psa Besvaret March 17, 2008 Rapporter Besvaret March 17, 2008 Er et mon så ikke billigere at gå til lægen Sverige....
cocochild Besvaret June 7, 2008 Rapporter Besvaret June 7, 2008 hejsa' date=' jeg bor i sverige og har en filipinsk kærste som har ophold og arbejds tilladelse i sverige, jeg har egen virksomhed i dk, kan det lade sig gøre at hun kan arbejde for mig i dk?? nogle der har nogle erfaringer[/quote'] Det kommer an på hvilken uddannelse hun har, hvis hun har en kandidat og jobbet ellers falder indenfor 'den positive liste', så skal i bare ned til Udlændingestyrelsen og så kan få en hun arbejdstilladelse. :) Ellers nok ikke desværre Det er virkelig en lortelov. Min kæreste blev afvist, hans uddannelse var på den positive liste, det var et lederjob han fik i KBH, men desværre havde han "kun" en dobbelt bachelor (4 år) og ikke en kandidat på 5 år. Så de valgte at afvise ham. Men folk der ikke gider at arbejde og uden uddannelse fra andre EU lande gider de godt lukke ind, "for vi mangler jo såååå meget arbejdskraft"
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu