homer132 Skrevet March 8, 2008 Rapporter Skrevet March 8, 2008 nu er det snart tid til at sætte sommerdækkene på dytten. plejer selv at montere dem til konens automobil, men er lidt i tvivl om hvordan det gøres korrekt på min egen ny audi a6’er. Det er mest placering og mellemstykke af donkraft jeg er i tvivl om. Under bilen ser det ud til at der hvor donkraften skal placeres er der et hul (som jeg går ud fra passer til audi original donkraft). Kan man få et mellem stykke til min normale donkraft (sådan en billig fætter fra harald n)? På konens plejer jeg at bruge et stykke træ som er skåret til (så det passer med bilens understel) til at lægge mellem donkraften og bilen – da jeg ikke er meget for at løfte metal mod metal. Er der andre ting jeg skal være opmærksom på (ift en lille punto)? Det er vel bare af med møtrikkerne, af med hjulet, på med det nye, spænd med momentnøgle op vupti – done! Eller…..
Rene Larsen Besvaret March 8, 2008 Rapporter Besvaret March 8, 2008 nu er det snart tid til at sætte sommerdækkene på dytten. plejer selv at montere dem til konens automobil, men er lidt i tvivl om hvordan det gøres korrekt på min egen ny audi a6’er. Det er mest placering og mellemstykke af donkraft jeg er i tvivl om. Under bilen ser det ud til at der hvor donkraften skal placeres er der et hul (som jeg går ud fra passer til audi original donkraft). Kan man få et mellem stykke til min normale donkraft (sådan en billig fætter fra harald n)? På konens plejer jeg at bruge et stykke træ som er skåret til (så det passer med bilens understel) til at lægge mellem donkraften og bilen – da jeg ikke er meget for at løfte metal mod metal. Er der andre ting jeg skal være opmærksom på (ift en lille punto)? Det er vel bare af med møtrikkerne, af med hjulet, på med det nye, spænd med momentnøgle op vupti – done! Eller….. Hvis du har luftaffjedring skal du også huske at sætte "Jacking mode" til 'on' i MMI'en. Husk at momentnøglen skal stå til max 120 Nm (sikkert det samme på alle bil modeller). Når jeg selv skifter fra sommer til vinter - eller omvendt, løfter jeg bare på de 'klodser' som er beregnet til den orginale donkraft (benytter selv min egne donkraft - en lille 2 ton rød sag).
homer132 Besvaret March 8, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 8, 2008 de klodser som følger med den originale donkraft har jeg ikke. Der fulgte ikke donkraft med bilen, men derimod en pumpe/lappe kit til 12v. De klodser må kunne fås som reservedele hos audi. har kun 1 rød 1 ton donkraft, men det må da være nok. løfter jo bare et hjul af gangen :)
Rene Larsen Besvaret March 8, 2008 Rapporter Besvaret March 8, 2008 de klodser som følger med den originale donkraft har jeg ikke. Der fulgte ikke donkraft med bilen, men derimod en pumpe/lappe kit til 12v. De klodser må kunne fås som reservedele hos audi. har kun 1 rød 1 ton donkraft, men det må da være nok. løfter jo bare et hjul af gangen :) Når jeg skrev 'klodser' mener jeg dem som sidder fast under bilen, hvor den orginale donkraft normalt placeres. Ja, en 1 ton burde være nok - du løfter jo kun omkring max 500 kg pr hjul.
homer132 Besvaret March 8, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 8, 2008 Når jeg skrev 'klodser' mener jeg dem som sidder fast under bilen, hvor den orginale donkraft normalt placeres. ahhhhh.... :) takker for svaret. børster du evt rust af med stålbørste eller andet, samt trykluft blæser du for bremsestøv, inden du monterer det nye hjul? Da jeg fik audi malmö (ved godt jeg skal holde mig fra dem...) til at skifte fra sommer til vinter, fik de samtid ridset min midterkonsol (det nægtede de naturligvis at havde gjort), så tænker det er noget smartere selv at få styr på de hjulskift.
Miriam Besvaret March 8, 2008 Rapporter Besvaret March 8, 2008 Vi har en trykluft fidus til det, så du er velkommen til at komme herud, så kan Michael sikkert guide dig :)
Rene Larsen Besvaret March 8, 2008 Rapporter Besvaret March 8, 2008 ahhhhh.... :) takker for svaret. børster du evt rust af med stålbørste eller andet, samt trykluft blæser du for bremsestøv, inden du monterer det nye hjul? Da jeg fik audi malmö (ved godt jeg skal holde mig fra dem...) til at skifte fra sommer til vinter, fik de samtid ridset min midterkonsol (det nægtede de naturligvis at havde gjort), så tænker det er noget smartere selv at få styr på de hjulskift. Jeg plejer først at vaske bilen (med højtryk vand spule), og derefter skifte hjulene. Når hjulene af af, bliver de efterfølgende lige 'fin-vasket' på begge sider, så de er rene til næste gang. Også når hjulene er af kigger jeg efter om "alt-se-normalt ud" i.f.m. bremserør, gummi- slanger/manchetter o.l., evt. rost - ja, en normal gennemgang af hjulkassen.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu