Jump to content

Recommended Posts

• Svar 58
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
OG en Cayenne er jo en direkte hån mod mærket !! - som jeg iøvrigt sagde det til et tysk PZ :)
Mogens, du og andre Porsche fans skal åbenbart hånes lidt mere. For det vare jo ikke længe før at Cayenne fåes med en diesel motor:scared::scared::scared:
Besvaret
Mogens, du og andre Porsche fans skal åbenbart hånes lidt mere. For det vare jo ikke længe før at Cayenne fåes med en diesel motor:scared::scared::scared:
Har du et link? www.worldcarfans.com/9080229.018/porsche-cayenne-diesel-in-2009 - "Diesel, there has been no word from Porsche on this..." Hybrid er derimod en realitet - har også været vist i Porsche magasinet Christophorus - www.autobild.dk/Default.aspx?ID=2&M=News&PID=103&NewsID=1461 Magasinet som sådan - www.porsche.com/uk/accessoriesandservice/christophorusmagazine/
Besvaret
Takker, men de er ikke så svære at huske. WPO er Porsches produktionskode om man kan sige det. ZZZ betyder det er en EU model (ret mig hvis jeg er forkert her). 93zbn7 - 937 er model betegnelsen og de tre bogstaver fordel om årstal og produktionssted Numrene til sidst er så bare "tilfældige" om man man sige det. Min Boxster har derfor WPOZZZ98xxx6xxxxxx - Hvor x'erne er "censur" :) Lidt nørd er man. I de nye (inkl. min boxster) er de 3 bogstaver mellem model koden (min 986) er det midterste bogstav skiftet ud med et nummer. Min hedder derfor 1 (på det mellemste X mellem 98xxx6), da min er en 2001'er. :)
He-he, det var jeg sådan set klar over, men det var nu mere en stikpille om at det var præg af at være "ny-opslået". Iøvrigt er reglen: "93zbn7 - 937 er model betegnelsen og de tre bogstaver fordel om årstal og produktionssted" varieret lidt med lige præcis Boxsteren. Her er "zbn" et udtryk for om bilen er fremstillet hos Porsche eller på en traktorfabrik i Finland :laugh: Kunne ikke dy mig ...
Besvaret
He-he' date=' det var jeg sådan set klar over, men det var nu mere en stikpille om at det var præg af at være "ny-opslået".[/quote'] Jeg er ikke så gammel, så lidt nyopslået er al min viden vel :th2::tongue2:
  • 2 weeks later...
Besvaret
Men salgstallene gennem tiden giver jo det klare billede, at ingen anden Porsche-model sælger som den rigtige model gør det -> Porsche 911 ;)
Mogens, du skal ikke få lov til at dø i synden (undskyld udtrykket) ! Det er muligt at 911 er den Porsche der er solgt i flest enheder. Men nu har den også været på programmet i ca. 4 årtier. Anyway, Ernst Fuhrmann, Porsche's daværende bestyrelsesformand sagde: Who has the right to define a Porsche only as a rear-engine, air-cooled car? Just because the first two cars were this, can we not grow? Do we not evolve? Og da f.eks. 928 blev udviklet var den tænkt som en forbedring af Porsche's daværende produkt. Og som bil var den da ogso et stort fremskridt på en lange række områder. Men på et område var og er 911'eren stadig overlegen: Som myte ! Og hvis du skulle vælge en bil i dag, hvad ville så være det overvejende hensyn: Fortrinlighed som Bil eller Fortrinlighed som Myte ?
Besvaret

Jeg ér bilnørd :)

Mogens, du skal ikke få lov til at dø i synden (undskyld udtrykket) !
He he :)
Det er muligt at 911 er den Porsche der er solgt i flest enheder. Men nu har den også været på programmet i ca. 4 årtier. Anyway, Ernst Fuhrmann, Porsche's daværende bestyrelsesformand sagde: Who has the right to define a Porsche only as a rear-engine, air-cooled car? Just because the first two cars were this, can we not grow? Do we not evolve?
Skal han jo sige ;)
Og da f.eks. 928 blev udviklet var den tænkt som en forbedring af Porsche's daværende produkt. Og som bil var den da ogso et stort fremskridt på en lange række områder. Men på et område var og er 911'eren stadig overlegen: Som myte !
Der er jo en grund til, at 911 overlever alle andre - og den grund er måske, at bilen er særdeles veludviklet. Holdbar og gennemprøvet tysk kvalitet...
Og hvis du skulle vælge en bil i dag, hvad ville så være det overvejende hensyn: Fortrinlighed som Bil eller Fortrinlighed som Myte ?
Jeg har valgt en 911, fordi jeg har drømt om den bil, siden jeg var knægt, hvor vi rejste en del på de tyske motorveje. Jeg har også drømt om en Ferrari, men Peter Autohaus overbeviste mig om, at jeg skulle vælge en Porsche, da jeg forelagde ham mine hensigter (beklager, Autoperformance - ellers havde jeg kørt F550). Jeg er overbevist om, at jeg valgte rigtigt, fordi min Porsche 911 turbo er forrygende blot at eje. Hvordan tror du så, den er at køre ! Skulle jeg have valgt myte, skulle jeg nok have valgt GT3 eller Carrera S (baghjulstræk), men jeg valgte ud fra fortrinligheden som bil, fordi 996 turbo har ALT det teknik, kræfter og lignende, hvad man kan ønske sig. Idag ville jeg nok (hvis jeg havde de flere penge - ellers samme valg igen) vælge en 997 Carrera 4S cab, fordi jeg har fundet ud af, at 420 turbo-hk flår pappet ud af lommen på een, før man aner det. Jeg var godt klar over, at en turbo var hurtig, men hold da helt kæft mand hvor "myten" kører knusende godt - især langt over 200 km/t. Og det är för mycket på de svenske motorväge, IMO...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...