larscph Skrevet March 9, 2008 Rapporter Skrevet March 9, 2008 Hmm... Anyone der har et hint til at få det indbyggede Realtek HD Audio lydkort i min nye PC til at spille under WinXP? Har forsøgt med forskellige versioner, nyeste vist nok WDM_R186.exe men den virker bare ikke. Lydkortet bliver "fundet" som unknown PCI Device. XP Pro Engelsk, SP3 v. 3264. Det virker i øvrigt fint i Vista(!)
Buddha Besvaret March 9, 2008 Rapporter Besvaret March 9, 2008 SP3???????? Mig bekendt er den ikke kommet som officiel release og det kan være den der driller driveren......
larscph Besvaret March 9, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 9, 2008 Ja det kan godt være at det er dét der gi'r ballade... ;) Syntes bare den er så nydelig med Vista-look og det hele!
Buddha Besvaret March 9, 2008 Rapporter Besvaret March 9, 2008 Ja ingen tvivl om det. De skulle ha lanceret den for længst istedet for Vista....:D Og så er den hurtig......:) Men mange drivere ligger til beta test pt og funker ikke optimalt med SP3 endnu. Ja det kan godt være at det er dét der gi'r ballade... ;) Syntes bare den er så nydelig med Vista-look og det hele!
larscph Besvaret March 9, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 9, 2008 Got it..... Yeah... :th2: Hent http://www.dashken.net/uploads/technology/software/XPSP3/Universal_Audio_Architecture_High_Definition_Audio_AddOn_1.0.zip (KB888111 - http://support.microsoft.com/kb/888111) Henvis til den som driver når Windows finder en "PCI Device", så får man den nødvendige "UAA Bus Driver for High Definition Audio" installeret. Herefter finder Windows og installer drivers til lydkortet uden problemer.
larscph Besvaret March 9, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 9, 2008 Og så er den hurtig......:) Ja.. Den er faktisk! Men jeg er nok også en smule på virket af at have skiftet min 4½ år gamle PC ud med noget nyere...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu