Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Jeg har lige et spørgsmål ang. min bank Jeg er "lige" flyttede over i dec md og har skåneprovins bank hvor jeg har teget ¨lån til mi lejlighed. Men når jeg så spør hende hvilken rente hun kan give mig hvis jeg låser mit lån så siger ja det som står på vores hjemme side som er 5,10 % for 4 år og nærmest såden er det bare. Er det normalt. ?

Besvaret
Oki kedligt at hun ikke er mere forhandlig venlige hvis man kan sige det
Du kan jo tage en snak med et par andre banker, og se hvad de kan tilbyde dig. Skulle de kunne gøre det bedre, så kan du forelægge din bankrådgiver disse tal - og spørge om hun kunne tænke sig at beholde dig som kunde :D
Besvaret

Alt kan forhandles, men ofte kræver det at du kan dokumentere bedre betingelser andre steder eller med andre argumenter begrunde hvorfor du skal få bedre vilkår end andre kunder. Riksbankens styringsrente ligger på 4,25% og jeg tror den bliver forhøjet inden kort. 5-års renten ligger ca. 0,5% under dagsrenten. Er du en god kunde, vil jeg gætte at et 4-årig fastrentelån kan fås nede i 4,7%. Men så skal du både ha god sikkerhed og være en god forhandler.

Besvaret

Jeg har lige fået en mail fra hende og hun siger at jeg har allrede fået rabet da den nuværende aftale på rörlig som jeg har er på 5,56 og har fået 0.45 i rabatt det bare ikke godt nok f.eks som dnb nor giver 4,75 ved 5 år jeg vil godt nok gå ned på 5,15 for samme 5 år der

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...