Liverpool CHL 5X Skrevet March 16, 2008 Rapporter Skrevet March 16, 2008 Hej Jeg har lige et spørgsmål ang. min bank Jeg er "lige" flyttede over i dec md og har skåneprovins bank hvor jeg har teget ¨lån til mi lejlighed. Men når jeg så spør hende hvilken rente hun kan give mig hvis jeg låser mit lån så siger ja det som står på vores hjemme side som er 5,10 % for 4 år og nærmest såden er det bare. Er det normalt. ?
Liverpool CHL 5X Besvaret March 17, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 17, 2008 Ja det er vist ret normalt. Oki kedligt at hun ikke er mere forhandlig venlige hvis man kan sige det
Gio Besvaret March 17, 2008 Rapporter Besvaret March 17, 2008 Oki kedligt at hun ikke er mere forhandlig venlige hvis man kan sige detDu kan jo tage en snak med et par andre banker, og se hvad de kan tilbyde dig. Skulle de kunne gøre det bedre, så kan du forelægge din bankrådgiver disse tal - og spørge om hun kunne tænke sig at beholde dig som kunde :D
patbateman Besvaret March 17, 2008 Rapporter Besvaret March 17, 2008 Alt kan forhandles, men ofte kræver det at du kan dokumentere bedre betingelser andre steder eller med andre argumenter begrunde hvorfor du skal få bedre vilkår end andre kunder. Riksbankens styringsrente ligger på 4,25% og jeg tror den bliver forhøjet inden kort. 5-års renten ligger ca. 0,5% under dagsrenten. Er du en god kunde, vil jeg gætte at et 4-årig fastrentelån kan fås nede i 4,7%. Men så skal du både ha god sikkerhed og være en god forhandler.
Liverpool CHL 5X Besvaret March 17, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 17, 2008 Ja hun er også bare en gammel K.... hvor alt man skal gøre er nede i banken der ingen ting gennem e-mail eller noget GGGAAAABBBB.. Men jeg må bare gå på rente jagt i de forskellig banker
Mette Besvaret March 17, 2008 Rapporter Besvaret March 17, 2008 Et 4 årigt lån i Danske bank/Skånes Provinsbank ligger p.t på 5,10% så 4,70% er meget usandsynligt. http://www.danskebolan.se/BokreditRantorVaraRantor I øvrigt, hvad hedder din bankrådgiver ?
Homer Besvaret March 17, 2008 Rapporter Besvaret March 17, 2008 Hvis du absolut vil binde dine lån (guderne må vide hvorfor), så tilbyder DnB NOR 5-årigt lån på 4,75% https://dnbnor.svenskfast.se/Campaign/Templates/Page____1802.aspx
patbateman Besvaret March 17, 2008 Rapporter Besvaret March 17, 2008 Et 4 årigt lån i Danske bank/Skånes Provinsbank ligger p.t på 5,10% så 4,70% er meget usandsynligt. http://www.danskebolan.se/BokreditRantorVaraRantor I øvrigt, hvad hedder din bankrådgiver ? Det ville være interessant at vide hvorfor en rente på 4,7% er "meget usandsynlig".
Mette Besvaret March 18, 2008 Rapporter Besvaret March 18, 2008 Fordi det er meget sjældent at de giver 0,5% i rabat
patbateman Besvaret March 18, 2008 Rapporter Besvaret March 18, 2008 Fordi det er meget sjældent at de giver 0' date='5% i rabat[/quote'] Så har vi forskellig erfaring på det området.
Liverpool CHL 5X Besvaret March 19, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 19, 2008 Jeg har lige fået en mail fra hende og hun siger at jeg har allrede fået rabet da den nuværende aftale på rörlig som jeg har er på 5,56 og har fået 0.45 i rabatt det bare ikke godt nok f.eks som dnb nor giver 4,75 ved 5 år jeg vil godt nok gå ned på 5,15 for samme 5 år der
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu