Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

HHfærgerne sejlede jo ikke igen, så måtte med Scanlines. Vi landede i Helsingborg ca. kl. 19.45, mega kø - grunden var politiet holde og kontrollerede biler. De fleste udenlandske biler fik lov at smutte uden om, næsten alle svenske røg ind i de store garager til en form for check. Da det blev min tur, sagde politimanden - føj for et fejr, og måtte jo give ham ret, han kiggede foran på bilen, og sagde du følger bare bilen, foran og kør nu forsigtigt, og hav en god dag :) bilen foran var tysk, og fik også lov at smutte uden om kontrollen. Følgende spøgsmål melder sig. 1) Nogle der ved hvad den kontrol gik ud på. (Dæk kontrol måske vægt kontrol?) 2) Hvorfor fik jeg lov at slippe, eftersom 95% af andre svenske biler ikke slap. 3) Hvor hive en dansk bil til kontrol, det var en lille suzuki jeg så og den så ikke overfyldt ud, hvis det er dæk kontrol er udenlandske biler vel ikke underlagt de svenske regler om vinterdæk?

Besvaret
HHfærgerne sejlede jo ikke igen, så måtte med Scanlines. Vi landede i Helsingborg ca. kl. 19.45, mega kø - grunden var politiet holde og kontrollerede biler. De fleste udenlandske biler fik lov at smutte uden om, næsten alle svenske røg ind i de store garager til en form for check. Da det blev min tur, sagde politimanden - føj for et fejr, og måtte jo give ham ret, han kiggede foran på bilen, og sagde du følger bare bilen, foran og kør nu forsigtigt, og hav en god dag :) bilen foran var tysk, og fik også lov at smutte uden om kontrollen. Følgende spøgsmål melder sig. 1) Nogle der ved hvad den kontrol gik ud på. (Dæk kontrol måske vægt kontrol?) 2) Hvorfor fik jeg lov at slippe, eftersom 95% af andre svenske biler ikke slap. 3) Hvor hive en dansk bil til kontrol, det var en lille suzuki jeg så og den så ikke overfyldt ud, hvis det er dæk kontrol er udenlandske biler vel ikke underlagt de svenske regler om vinterdæk?
Jeg blev også stoppet efter Øresundsbroen, på omtrent samme tid og sammen med flere andre svenske biler. Uden at vide det gætter jeg på at de har fået et tip om at en eller anden ville komme grænsen på det tidspunkt og holdt derfor øje både ved Helsingborg og Malmø. Politimanden var meget interesseret i mit kørekort og diskuterede det ivigt sammen med sin kollega et stykke fra mig, bilen var de derimod overhovedet ikke interesseret i, så jeg tvivler på at det var dæk-vægt kontrol el. lign.
Besvaret

Kæresten og mig blev også stoppet ved Øresundsbroen på den svenske side, da vi var på vej hjemad ved 17-tiden. Han blev bedt om at vise kørekort og blæse i alkometeret. De kiggede yderligere på vores kontrolmærke på nummerpladen.

Besvaret

Ja, jeg så dem også godt i forgårs da jeg kørte mod SE. Det var helt underligt at det var en polise mand der stod inde i skuret og ikke en Tuller.. Men mig gad de ikke tale med, jeg blev bare vinket videre.. Det var faktisk mest varevogne de talte med da jeg var der.. Er det mon noget Påske razzia, så de tjekker lidt hele påsken, lidt ala DK? (Kørte ikke over igår så så ikke om de stadigvæk er der)

Besvaret

Ja jeg fik også turen. Kom i dansk firmabil og taget ind til siden. Han spurgte hvad jeg havde bag bilen, og svarede værktøj. Jamen så skal du i "den" der port. Der stod en milion betjente og tog spritprøver på hele striben. Så de er nok gået efter dem som mest så ud til at have tømt en ramme på færgen.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...