KHEN28 Skrevet March 19, 2008 Rapporter Skrevet March 19, 2008 Ja, så skulle vi altså udsættes for en sniger ved broen her til morgen. Vi er på vej ind i en af brobizz-banerne, da kæresten ser en varebil/minilastbil komme kørende bagved os. Da vi nærmer os bommen stille og roligt, ligger han helt oppe i røven af os. Den bipper, bommen åbner og vi kører igennem - og varebilen bagved os kører sgu med!! Vi er næsten ikke mere end lige kommet ud af banen, førend han gasser op og overhaler os. Vi prøver at følge med ham og får endelig halet ind på ham, så vi kan tage hans reg. nr. Det viser sig at være en håndværkerbil på engelske plader. Der sidder 3 gutter i vognen iført arbejdstøj. Hold k.. jeg blev sur! Kæresten har lige snakket med kundeservice. De tjekkede, om vi var blevet faktureret dobbelt (den registrerer den åbenbart som langt køretøj/eller m. anhænger) - det var vi heldigvis ikke. De fik registreringsnummeret, og de ville undersøge, om det er en, der har en bro-aftale. Der er desværre ikke så meget, vi kan gøre som bilister, så jeg er da spændt på at se, hvordan det bliver, når det nye system træder i kraft. Hvis man kan snyde på den måde nu, må det da blive endnu lettere, når bommen åbner tidligere og man kan køre lidt stærkere igennem. Sådan en handling kan altså sætte mit p** i kog
ATECH2 Besvaret March 19, 2008 Rapporter Besvaret March 19, 2008 Hmmmm, måske er det dem her..... Tommy :fight:
KHEN28 Besvaret March 19, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 19, 2008 Hmmmm' date=' måske er det dem her..... Tommy :fight: Ja, det er da ikke utænkeligt
thn Besvaret March 19, 2008 Rapporter Besvaret March 19, 2008 man kunne jo stoppe op lige umiddelbart efter bommen så de ikke kan overhale og kontakte en medarbejder. Eller endnu bedre, lige tilpas langt væk fra bommen så bilen bagved får bommen i hovedet. Men så skal man selvfølgelig været forberedt og have set at den kører tæt
KHEN28 Besvaret March 19, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 19, 2008 man kunne jo stoppe op lige umiddelbart efter bommen så de ikke kan overhale og kontakte en medarbejder. Eller endnu bedre, lige tilpas langt væk fra bommen så bilen bagved får bommen i hovedet. Men så skal man selvfølgelig været forberedt og have set at den kører tæt Det tænkte vi også på, men ville sgu ikke risikere, han enten kørte op i os eller kom ud med et stk værktøj af en art og måske teede sig åndssvagt.
MissCath Besvaret March 19, 2008 Rapporter Besvaret March 19, 2008 Det tænkte vi også på' date=' men ville sgu ikke risikere, han enten kørte op i os eller kom ud med et stk værktøj af en art og måske teede sig åndssvagt.[/quote'] Mon ikke der er så tilstrækkelig med politi og store, stærke toldere tilstede, at du ville undgå det?
Claus54 Besvaret March 19, 2008 Rapporter Besvaret March 19, 2008 Mon ikke der er så tilstrækkelig med politi og store' date=' stærke toldere tilstede, at du ville undgå det?[/quote'] Hvornår har nogen nogensinde set en tolder eller strisser på den danske side... JA jeg spørger bare. ikke fordi jeg savner dem, men der er godt nok forskel på NATIONAL SECURITY når man ser på DK vs. SV.
EBL Besvaret March 19, 2008 Rapporter Besvaret March 19, 2008 Hvornår har nogen nogensinde set en tolder eller strisser på den danske side... JA jeg spørger bare. ikke fordi jeg savner dem' date=' men der er godt nok forskel på NATIONAL SECURITY når man ser på DK vs. SV.[/quote'] Nu kan man jo gøre mange ting elektronisk :) Grænsesikkerhed er ikke nødvendigvis bedst af at have politi og toldere på stedet, ofte er disse ressourcer givet bedre ud til informationsopsøgende arbejde (læs: efterretningsvirksomhed) fra politiets og toldernes side, og så kun have folkene på stedet når de ved der er noget at fange eller holde øje med. Nu er der jo desuden hellere ikke megen menneskesmugling og narkosmuling der går fra S mod DK, det er desværre primært den anden vej den strøm går...
KHEN28 Besvaret March 19, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 19, 2008 Mon ikke der er så tilstrækkelig med politi og store' date=' stærke toldere tilstede, at du ville undgå det?[/quote'] Vi kunne sikkert have gjort andet end bare at fortsætte med at køre, men nu ville jeg bare informere om det. Også mere hvis nogle af jer andre skulle støde på en britisk håndværkerbil ved broen.. I øvrigt er min egen kæreste (som var med imorges) betjent, og jeg stoler på, han tog den rigtige beslutning, da han valgte at køre videre og dernæst ringe til kundeservice. I øvrigt fik vi at vide fra kundeservice, at de var glade for, vi havde henvendt os - og sagde, vi skulle henvende os igen, hvis vi stødte på samme vogn igen. Så dette var skam bare information og advarsel :)
thn Besvaret March 19, 2008 Rapporter Besvaret March 19, 2008 og det er rigtig godt med den info. Så kan vi hver især overveje hvad vi vil gøre i sådan en situation i god tid og ikke panik-tænke, hvis det skulle ske for os
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu