Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Nu er den afbildede Citroen DS heller ikke den flotteste udgave der er lavet af den bil. Om den hører med på en 2 plads ved jeg ikke, men helt klart i top 10. Personligt har jeg aldrig haft den store fidus til E-Type, syntes kun den er flot ud UDEN personer i bilen, så snart der kommer fører og passager i, så passer proportionerne ikke ordentligt. (medmindre fører og passager er max 160 cm høje)

Besvaret

Helt sikkert en ænglænder der har lavet den undersøgelse og bevidst sorteret alle svar fra, han ikke kunne li'..... :( Damn det er da noget gammelt lort af biler der er i den undersøgelse...... Den bil der for alvor satte dagens trend igang med glatte karosser og futuristisk design, var Audi A6 4B. Ubetinget en af de mest tidløse og flotteste biler til dato.... Så er der Porsche 911. Bare for at nævne én.... Så den liste gi'r jeg ikke en skid for.

Besvaret

Enig

Så er der Porsche 911. Bare for at nævne én....
Amen...... :)
Besvaret

citronen blev nr. 3 i en undersøgelse fra '99.. der var det en mini'en som vandt så vidt jeg husker.. tror den ligger så højt oppe pga dens "usynlige" designs. og måske ikke så meget pga udformningen. fakta er at den holdte dens ydre design i 20 år, havde servo styring, skivebremser, hydraglisk affjedring, forlygter som drejede, når man drejede på rattet, forskellig sporvide for og bag osv. Ret high-tech dengang. men damn... der er godt nok mange aston martins med

Besvaret

Ikke så underligt, når det er en engelsk undersøgelse, at de engelske biler klart dominerer den liste. Men smag og behag er forskellig fra os alle, derfor finder man nok ikke mange personer, som er fuldstændig enig i den liste (heller ikke jeg!)

Besvaret

Godt nok er det en engelsk undersøgelse (eller er det en undersøgelse ?), Men selv med de forudsætninger, savner jeg Jaguar Type ll, Jaguar XJS, forskellige TVR modeller (godt nok er det nyere biler), visse Ginetta modeller, Austin Princess, Morris Minor (den var da sød) og flere andre. Og så er der hele den øvrige verden. Har jeg misset dem ? Og Triumph Stag - Hvad laver den der ? Det har da aldrig været en køn bil !

Besvaret

godt nok en masse grimme biler han har fundet frem der, bevars...der er også flotte biler, men godt nok også mange grimme. at citroen DS skulle være tidsløst design det er da en hjerneblødning uden lige...

Besvaret

Hvis vi nu ser bort fra at det er en engelsk liste (havde givet vis set helt anderledes ud i Italien) og at en mængde af dem er aston, som er sindsygt flotte, men som ikke har skiftet design de seneste 10 år efter at have ramt guldåren, så godt at Jaguar kopierer Aston nu i håbet om at de lige kan nå at suge lidt på lappen der, kigger vi lidt ud over det og måske også ser bort fra teknikken ved bilerne, så er jeg da i hvertfald enig i pensel strøget på de fleste af dem. Der er nogen af dem der falder helt ud, men det er UK så... De fleste har fantastiske smukke linier der hænger godt sammen, nærmest skulpture. Min liste havde set anderledes ud, det er helt sikkert, men mange af dem her på den engelske top 100 har jeg også på min liste, men det kunne da være sjovt med en tråd bare vores top 10 for smukkeste bildesign ever, helt uden af tage stilling til bilerne ellers, der er jo flere på den liste der reelt set ikke er særligt fede at eje. Tidløst design er i min bog = røv kedeligt, men der falder jeg jo sikkert helt ved siden af det gør min top 10 liste sikkert også :-)

Besvaret

Jeg forstår ikke folk er så vilde med designet på gamle biler. Personligt synes jeg dem der bliver lavet idag er meget smukkere. Aston Martins skarpe linier og frække snuder - dem er der ikke mange der slår (Porsche gør selvfølgelig, men de er også i en klasse for sig ;) ;) :) :D)

Besvaret

Jeg må sige at jeg er helt uenig i sammenligningen mellem de gamle bil design og idag. Det nye er da helt uden variation, jeg ved ikke om det er et forsøg på at lave det tidløst og dermed røv kedeligt. De eneste der reelt er lykkedes med et tidløst design er vel Porsche 911, som bar har lavet lidt tidssvarende tilpasninger siden 60erne hvert 5 år ca. men det er jo et old gammelt design, som har ramt plet, det kan vidst ikke mod agumenteres, det er så godt at det faktisk som det eneste skiller sig væsentligt ud idag, på den rigtigt gode måde. Men i gamle dage lavede man design, man turde virkelig lave vilde ting og så vilde at det ind i mellem kostede en fabriks lukning. Mange statuerede eksempler som never go there again og andre blev ikoner. 50erne og 60erne fostrede nogle designlinier så hvis du bare kigger linier og ser bort fra nogle lidt for store lygter og lidt en gang i mellem så er der mange af den der er så flotte at de burde på kunst museum, nogle af disse er så også det eneste de bør bruges til :-)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...