Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

"Canada Goose + Kina + 77$/stk" - du må da (undskyld mig) være piv naiv :eek: Havde du seriøst forestillet dig, at det var Canada Goose jakker du bestilte i Kopiland nr. 1 :confused: Held og lykke med det hele :)

Besvaret

Skriv et brev til Maqs Law som forklarer situationen: At du i god tro har købt de her jakker til din familie, eventuelt at du troede de var brugte eller istandsatte (for at forklare den ekstremt lave pris) og vedlæg kvitteringen. Samtidig kan du skrive at du ikke forstår deres formularer, hvad formålet er med dem og hvordan de skal udfyldes. At du har prøvet at kontakte dem telefonisk op til flere gange etc, uden held. Det er vigtigt at du gemme en kopi af dette brev. Hvis de insisisterer på bål og brand kan du så enten betale hvad de vil have, eller gå i retten med det. Ved ikke hvad chancen er for at vinde i retten, skulle det komme så vidt, men hvis du mener at du har købt disse i jakker som værende originale, og du kan formidle dette sådan så retten tror på det, vil de have svært ved at give dig en bøde for at være naiv. Alternativt kan du kontakte en advokat og høre hans mening, hvis du ikke selv vil rode med sagen. Held og lykke :)

Besvaret
Bed til en eller anden højere magt. Import af piratkopier er en alvorlig sag. Jeg så lige for nyligt at man i Danmark overvejer at man skal kunne dømmes op til 6 års fængelse for piratkopier: http://fpn.dk/penge/article1297441.ece
I Sverige er straffen op til to år, men der er forslag om at udvide strafferammen til 4 år. Jeg ville dog være mere bekymret for det eventuelle civile søgsmål (som kan blive dyrt). Jeg ville ikke udfylde så meget som et komma i de formularer uden at have en advokat med ekspertise i mærkevarerettigheder (i Sverige) ved min side.
Besvaret
I Sverige er straffen op til to år' date=' men der er forslag om at udvide strafferammen til 4 år.[/quote'] Jeg tror godt at at jeg har fattet at man kan blive straffet for det....:mad: Det er ikke en hjælp at du gennemgår paragraffer for mig.....:thumbdown
Besvaret

Så kan man lære ikke at købe det kopi lort. Held og lykke med at komme nogenlunde ud af den kedelige situation. Det er så ynkeligt at man gerne vil være smart og flashe de rigtige mærker - man har bare ikke pengene til det. Har langt større respekt for dem der ikke går i de rigtige mærker end dem der flasher fake. Det sjove er at de fleste kopier kan spottes på laaaang afstand = folk der tror de er totalt smarte faktisk er ret meget til grin. Ofte endda uden at vide det. Pede

Besvaret

Hvad kan du gøre? Ikke meget. Få udfyldt de formularer, og få dem sendt til Maqs Law, og så afvent. Du vil højst sandsynligt få en bøde, for dit forsøg på at indsmugle kopivarer. Og regn med en klækkelig bøde. Der har været flere sager i DK, hvor folk har fået eftersendt kopispil fra Thailand, og de er blevet snuppet af toldvæsnet, og den sidste bøde mener jeg var på omkring 30.000,00 dkr. At det ikke har været din mening fra starten af, er sådan set ligegyldigt, du vil med stor sandsynlighed tabe en eventuel retsag. Hvis du nu skulle trække sagen i langdrag, så kunne det jo være, at du fik besøg af Tullverket, og så kunne du få endnu flere problemer, hvis du nu skulle ligge inde med andre kopi varer. Hvis du have fulgt lidt med i nyhederne, så vill du have læst, at turister er blevet idømt kæmpebøder i Grækenland og Italien pga kopivarer, cd'er etc.. Selvfølgelig kan du spille dum, men du vil få meget svært at overbevise en dommer, at du kan være så dum, så du tror, at de jakker du har købt i Kina til en pris af 77,-$ er originale, når de samme jakker koster 4.000,00 eller mere. Hvis du nu skulle kunne gøre det, så vil du nok også være velegnet til en instition. Så tag smækket og bliv klog af skade.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...