Janteploven Skrevet March 26, 2008 Rapporter Skrevet March 26, 2008 Hej med jer, vi er i den "lykkelige" situation at vi har været i DK hos en opdrætter og fundet en dejlig hvalp på knap 7 uger. Vi har bevidst ikke set på kullet tidligere da vi blev anbefalet at vente til 6 ugers alderen for at kunne vurdere psyken og adfærd. Nu er indførslen til SE så vores problem. Rabies vaccinen skal foretages i SE da vi gerne vil kunne være sammen med vores hvalp i SE fra den er 8 uger. Vores opdrætter har først udfyldt papirerne i denne uge og derfor vil vi først kunne få den med til SE når den er 11 uger gammel fordi papirerne skal indsendes 1 måned inden. Opdrætteren ønsker ikke at justere på datoerne så det kunne glide igennem, hvilket vi godt ved er imod reglerne, men nu står vi i en situation vi ikke kan gennemskue. Vi kan løse det ved at hente hvalpen når den er 11uger+ men det ønsker opdrætteren ikke så vil han hellere sælge til anden side og det vil ikke være rart for os. Kan vi på en måde få en dispensation for ovenstående regelsæt hos en svensk dyrlæge? Eller er det tænkeligt at nedbringe de 30 dages ekspeditions tid hos jordbruksverket? Eller har i en anden genial løsning som ikke gør os kriminelle og sætter vores hvalp i karantæne eller det der er værre. Vi tror vi kender reglerne men måske har vi overset en mulighed. På forhånd tak :)
Janteploven Besvaret March 26, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 26, 2008 Jeg sad lige og funderede lidt over situationen og ringede så til Jordbruksverkets kundtjänst som fortalte at den måned de skal have til at klare papirerne godt kan minimeres. Så det kunne jeg have gjort tidligere men nu tror jeg det kommer til at fungere :)
Puttemor Besvaret March 28, 2008 Rapporter Besvaret March 28, 2008 Jeg sad lige og funderede lidt over situationen og ringede så til Jordbruksverkets kundtjänst som fortalte at den måned de skal have til at klare papirerne godt kan minimeres. Så det kunne jeg have gjort tidligere men nu tror jeg det kommer til at fungere :) Held og lykke med det ;) Og ellers så smid gerne en pb. Jeg hjælper gerne med eventuelle spørgsmål :o
Lollikken Besvaret April 14, 2008 Rapporter Besvaret April 14, 2008 Hvis min hovedregning er i orden, kan det så passe I har fået hunden over på nuværende tidspunkt. Min kæreste skal med al sandsynlighed have en hvalp over her til sommer og så ville det jo være rart at lære fra jeres oplevelse. :) Hvordan gik sagen, og var der andre problemer der skulle overkommes? Jeg antager at den største forhindring er at sælger/kennel først udfylder papirene når man har set på hvalpene (omkring de 5-6 uger) og har besluttet sig for at købe. Hvorefter man så render ind i 1 måneds behandlingstid.?
Kira Besvaret April 14, 2008 Rapporter Besvaret April 14, 2008 Hvis min hovedregning er i orden, kan det så passe I har fået hunden over på nuværende tidspunkt. Min kæreste skal med al sandsynlighed have en hvalp over her til sommer og så ville det jo være rart at lære fra jeres oplevelse. :) Hvordan gik sagen, og var der andre problemer der skulle overkommes? Jeg antager at den største forhindring er at sælger/kennel først udfylder papirene når man har set på hvalpene (omkring de 5-6 uger) og har besluttet sig for at købe. Hvorefter man så render ind i 1 måneds behandlingstid.? Man kan godt lave alle papirerne på forhånd og sende ind og så bare sende chipnummer og navn når man ved hvilken hvalp man skal have
dkkorat Besvaret April 20, 2008 Rapporter Besvaret April 20, 2008 De opdaterede regler for ind- og udførsel af hundkat til/fra Sverige kan læses her: http://sjv.se/amnesomraden/djurveterinar/inutforselavlevandedjur/inochutforselavhundochkatt.4.52c6f10b903d789380003078.html mvh Camilla
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu