Buddha Skrevet March 28, 2008 Rapporter Skrevet March 28, 2008 Natten till i söndags fick en femtonårig pojke, med en pistol mot pannan, höra att han inte skulle vara kaxig. – Jag var rädd, säger han till Sydsvenskan. Läs/Se mer • Stöket på Näset oroar LJUNGHUSEN. En trio jämnåriga pojkar stoppade pojken på cykelbanan vid Kanalkiosken i Ljunghusen. – Jag varken sa eller gjorde något, säger femtonåringen. Strax före klockan ett grep polisen två ur trion. I förhören kom det fram att de störde sig på femtonåringen. Därför hämtade en av dem en pistol, som inte går att skjuta med visade det sig. Polisen hittade pistolen vid en husrannsakan i den ene pojkens hem. Samtliga i trion bor på Näset. Både femtonåringen och en ur trion är elever på Ljungenskolan. Personalen informerades i tisdags. – Det är en svår balans för oss, säger Ulrika Burman, rektor på Ljungenskolan. Det här hände på fritiden utanför skolområdet men i och med att det rör elever på skolan så påverkar det skolgången. Förundersökningen leds sedan i går av en åklagare. Närmast väntar förhör med den pojke i trion som ännu inte har hörts. Föräldrarna till de tre inblandade pojkarna tog tidigt initiativ till att träffa femtonåringens mamma och pappa. Även pojkarna var med på mötet i tisdags. – De sa att de ångrade sig och bad om ursäkt. Jag har så klart påverkats av det som hände, men jag känner mig trygg och jag är inte rädd för att gå till skolan, säger femtonåringen. Pojkens pappa är glad över att pojkarna och de vuxna har träffats och pratat ut om händelsen. Han tycker också att sonen fick bra stöd från skolans personal. – Det är tråkigt för alla inblandade. Jag tycker synd om min son men det är även synd om de andra grabbarna, säger pappan. EDIT: Link http://sydsvenskan.se/skane/vellinge/article311744.ece
Miriam Besvaret March 28, 2008 Rapporter Besvaret March 28, 2008 – Jag var rädd' date=' säger han till[b'] Sydsvenskan. Mener du denne Gio :)
Gio Besvaret March 28, 2008 Rapporter Besvaret March 28, 2008 Mener du denne Gio :)Jeg er ikke sikker på det er nok - derfor skal der et link til artiklen på. Præcis som han gjorde på den anden artikel han postede næsten samtidig. Og hvorfor der skulle to tråde til, tja...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu