CoolAIR Skrevet March 29, 2008 Rapporter Skrevet March 29, 2008 Jeg har lige skiftet til sommerdæk. I det ene vinterdæk (et af baghjulene) sad der et 6-7 cm langt søm! :( Sømmet var gået hele vejen igennem, man kunne høre at spidsen var faldet af inde i dækket og raslede når det trillede rundt. Jeg har intet bemærket under kørsel med dækkene, så derfor ved jeg ikke hvor længe det har siddet der... Men da jeg hev det ud blev dækket selvfølgelig fladt. Kan det betale sig at reparere? Der er tale om temmeligt dyre dæk (Michelin Pilot Alpin) med højeste hastighedsmærke. Sømmet sad præcis i midten af dækket og var som sagt gået hele vejen igennem... Brandærgeligt. Men det lugter nu lidt af hærværk. Hvornår får man lige et søm i bagdækket? Hvis det ikke er fordi det ligger der hvor man bakker ud? :(
Guest Mogens Besvaret March 29, 2008 Rapporter Besvaret March 29, 2008 Kan det betale sig at reparere? Der er tale om temmeligt dyre dæk (Michelin Pilot Alpin) med højeste hastighedsmærke. Om det kan betale sig at reparere afhænger af dækkets aktuelle slid, nypris samt alder. Er dækket dyrt fra nyt, stadig med megen mønsterdybde og ikke gammelt aldersmæssigt kan det betale sig at reparere (vinterdæk bør ikke være over 5 - 7 år). Man reparerer ved at demontere dækket fra fælgen og pålime en lap indvendigt...
Miriam Besvaret March 29, 2008 Rapporter Besvaret March 29, 2008 Jeg har lige rep mit ene sommerdæk der var nemlig også et søm i, og det gav jeg 100 kr, så hvis dækket ikke er slidt så syntes jeg da bestemt det kan betale sig !
MC Manden Besvaret March 29, 2008 Rapporter Besvaret March 29, 2008 Det behøver bestemt ikke være hærværk. Jeg har præsteret at køre en 10x100mm maskinbolt ind i mit bagdæk....Men, det opdagede jeg da godt nok med det samme :) Som Miriam skriver, så koster det ikke alverden at fixe, så det er bare at komme igang, hvis ellers dækket er i orden..
CoolAIR Besvaret March 29, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret March 29, 2008 Om det kan betale sig at reparere afhænger af dækkets aktuelle slid' date=' nypris samt alder. Er dækket dyrt fra nyt, stadig med megen mønsterdybde og ikke gammelt aldersmæssigt kan det betale sig at reparere (vinterdæk bør ikke være over 5 - 7 år). Man reparerer ved at demontere dækket fra fælgen og pålime en lap indvendigt...[/quote'] Ja, det er et dyrt dæk (det burde du da vide Mogens ;)) og de har kun kørt omkring 5000 km. Men jeg havde nu ikke tænkt mig at lave det selv... Tak for svarene :)
Miriam Besvaret March 29, 2008 Rapporter Besvaret March 29, 2008 Jeg fik mit lavet ude hos Avedøre Dækcenter på Stamholmen :) De fixede det med det samme, så jeg var afsted igen efter 30 min :th2:
Marraffay Besvaret March 8, 2009 Rapporter Besvaret March 8, 2009 Jeg fik mit lavet ude hos Avedøre Dækcenter på Stamholmen :) De fixede det med det samme, så jeg var afsted igen efter 30 min :th2: Nu skriver Miriam Avedøre dækcenter, men er der andre i malmø området der kan klare det ligeså billigt mon og uden tidsbestiling?
Kvist Besvaret March 8, 2009 Rapporter Besvaret March 8, 2009 Nu skriver Miriam Avedøre dækcenter' date=' men er der andre i malmø området der kan klare det ligeså billigt mon og uden tidsbestiling?[/quote'] Akut däckservice, Skivyxegatan 8, Malmö - SEK 175 i 2007
skallstorp Besvaret March 8, 2009 Rapporter Besvaret March 8, 2009 Sommerdæk nu? Hvorfor skifte til sommerdæk nu?
hpn Besvaret March 9, 2009 Rapporter Besvaret March 9, 2009 Hvorfor skifte til sommerdæk nu? sikkert fordi det er det eneste alternativ coolair har :) Vi har også lige fået lavet en punktering på det ene däk, 100 kr.
Marraffay Besvaret March 9, 2009 Rapporter Besvaret March 9, 2009 sikkert fordi det er det eneste alternativ coolair har :) Vi har også lige fået lavet en punktering på det ene däk, 100 kr. hpn, hvorhenne fik du lavet det? I Avedøre?
hpn Besvaret March 10, 2009 Rapporter Besvaret March 10, 2009 nej, det var her i Malmö - men det var manden, der fik det ordnet, så jeg ved ikke hvorhenne :(
michael k Besvaret March 10, 2009 Rapporter Besvaret March 10, 2009 Vi har også lige fået lavet en punktering på det ene däk' date=' 100 kr.[/quote'] jeg vil gerne lave punktering på alle 4 däk for 100 kr hvis du vil ha det :)
Marraffay Besvaret March 11, 2009 Rapporter Besvaret March 11, 2009 jeg vil gerne lave punktering på alle 4 däk for 100 kr hvis du vil ha det :) Dagens tilbud! Jeg fik lappet mit dæk hos däckonline til 225SEK eftersom Akut Däkservice ikke havde tid ...
michael k Besvaret March 11, 2009 Rapporter Besvaret March 11, 2009 Dagens tilbud! Jeg fik lappet mit dæk hos däckonline til 225SEK eftersom Akut Däkservice ikke havde tid ... ja jeg kan ikke tage mere for det .. det tager jo max 10 sekunder at lave punktering på 4 däk :)
Paul Besvaret July 9, 2009 Rapporter Besvaret July 9, 2009 Jeg fik mit lavet ude hos Avedøre Dækcenter på Stamholmen Har samme problem. Avedøre Dækcenter har jeg ikke kunne finde, men hvis du mener Avedøre Dækservice, som ligger Kanalholmen 2, så har jeg tænkt mig at besøge dem. :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu