Leth Skrevet March 31, 2008 Rapporter Skrevet March 31, 2008 Jeg overvejer at importere en brugt Audi på tyske papirer - Bilen står pt. i DK og jeg skal købe den af en dansker der har taget den hjem uden at betale afgiften og indregistrere den! Vi skriver naturligvis en kontrakt, men er det nok? Det er jo ikke hans navn der står på papirerne, men derimod den oprindelige tyske ejer! Desuden er jeg i tvivl om import til eget brug! Som jeg forstår det må jeg kun tage en bil med ind om året - Min bedre halvdel og jeg tog vores danske biler med og fik plader på dem i Juni 2007 - Det blev ikke lavet som en flyttesag men som en normal import. Betyder det at jeg ikke kan få indregistreret Audien før der juni 2008 eller hvad gør jeg?
Breznew Besvaret April 3, 2008 Rapporter Besvaret April 3, 2008 hvorfor.. Ikk' hente dig en selv i tyskland? giver 'danskeren' dig garanti på bilen? med hensyn til ursprungskontrol osv. findes der en del herinde der har skrevet om det :) om du kan/må importere en bil mere? jeg gjorde det godt nok den anden vej, altså først hente en i tyskland, købe en i sverige, og skal nu til registreringsbesigtning med den danske jeg havde med herover.. men ring da til vv og spørg, de kan også hjælpe dig videre :)
Gio Besvaret April 3, 2008 Rapporter Besvaret April 3, 2008 Desuden er jeg i tvivl om import til eget brug! Som jeg forstår det må jeg kun tage en bil med ind om året - Min bedre halvdel og jeg tog vores danske biler med og fik plader på dem i Juni 2007 - Det blev ikke lavet som en flyttesag men som en normal import. Betyder det at jeg ikke kan få indregistreret Audien før der juni 2008 eller hvad gør jeg?Umiddelbart, ja. För eget bruk. Du får använda dig av denna kategori för bara ett fordon under en tolvmånadersperiod. http://www.vv.se/templates/page3____989.aspx Dog kan du vist komme omkring det ved at importere bilen "För annat ändamål". Men mon ikke nogle af import-Åge´rne herinde kan gøre dig klogere? De skal bare lige ud af busken :th2: För annat ändamål. Detta är den vanligaste formen av införsel. Det finns inga begränsningar i antal fordon, men fordonet ska uppfylla samtliga tekniska och miljömässiga krav enligt gällande EG-direktiv, såvida inte fordonet är av årsmodell 1968 eller äldre.
Andreas- AutoPerformance Besvaret April 4, 2008 Rapporter Besvaret April 4, 2008 Är det en bil som är såld ny i Tyskland (eller inom EU) är et "annat ändamål" som gäller, dvs inga begränsingar i antal från vägverkets sida.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu