Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa. Ja så blev jeg også fotograferet i dag på vej hjem fra arbejde i Danmark. Der var et eller andet der blinkede i højre side af vejen og ja det var en varevogn :sad:. Jeg vender om for jeg skal lige checke om det nu også var en fotovogn og det var det fandme :scared:. Hvad så, Svensk bil dansk kørekort og Jeg står sq nok til et klip da jeg kørte omkring 70 eller måske mere i en 50 km/t zone. Hvad sker der nu ud over at jeg få en bøde for at køre for stærkt. Skal jeg ned hos det svenske politi og modtage et stempel i panden hvor der står "Dit fattige kvaj":tongue2: Har nogen her prøvet det samme og kan forklare lidt om hvad der nu sker? Måske jeg skynde mig at bytte til et Svensk kørekort, hvis nu jeg kørte over 80 km/t. Kan man nå at rede kørekortet på den måde?:rolleyes:

Besvaret
Hejsa. Ja så blev jeg også fotograferet i dag på vej hjem fra arbejde i Danmark. Der var et eller andet der blinkede i højre side af vejen og ja det var en varevogn. Jeg vender om for jeg skal lige checke om det nu også var en fotovogn og det var det fandme. Hvad så, Svensk bil dansk kørekort og Jeg står sq nok til et klip da jeg kørte omkring 70 eller måske mere i en 50 km/t zone. Hvad sker der nu ud over at jeg få en bøde for at køre for stærkt. Skal jeg ned hos det svenske politi og modtage et stempel i panden hvor der står "Dit fattige kvaj" Har nogen her prøvet det samme og kan forklare lidt om hvad der nu sker? Måske jeg skynde mig at bytte til en Svensk kørekort, hvis nu jeg kørte over 80 km/t. Kan man nå at rede kørekortet på den måde?:rolleyes:
Jeg har lige prøvet det! (som man også kan læse andetsteds på dette forum)! Jeg fik et brev ind af døren fra Politiet i Eslöv, som meget gerne ville se mig på stationen. Jeg skulle medbringe mit kørekort og indregistreringspapirerne på min dyt. Jeg tog derop, talte med en meget sød politi-kvinde og vedkendte mig at jeg havde kørt 61 km. i en 50-zone (P. Knudsens Gade). Dernæst fik jeg at vide, at det danske politi ville sende mig bøden. Så brugte vi en del tid på at være enige om idiotien i at sætte en fotovogn op på en sekssporet vej kl. 19 om aftenen... Efter en uges tid modtog jeg et girokort fra det danske Politi på 1.000 kr., som jeg gladeligt betalte. De havde målt mig til 64 (havde forventet de havde målt mig til 70), trukket 3 fra og endte så på 61. Fair nok - jeg talte også i mobil samtidig! :D Nå, men du har kørt for stærkt. Håb på, at der ikke kommer en bøde. Hvis der kommer en, så betal den - det er nok det mest fornuftige... :th2:
Besvaret

Tak for dit input MissCath.:thumbup: Jeg betaler bøden det var jo mig der lavede en fejl, sådan er det. Bare skide irriterende at jeg lige havde været oppe at diskuterer med konen så jeg var oppe i det røde felt. Jeg sad og spekulerede og glemte at være opmærksom på min hastighed.:sick:

Besvaret
Nå' date=' men du har kørt for stærkt. Håb på, at der ikke kommer en bøde. Hvis der kommer en, så betal den - det er nok det mest fornuftige... :th2:[/quote'] Æv-bæv.. Og i dag stod Polisen så på 113 mellem Eslöv og motorvejen.. :cry: Til gengæld får man sørme-da et girokort med hvis man ellers kan erkende lovovertrædelsen. I øvrigt da utrolig super venlig betjent jeg talte med, selv om jeg altså syntes det er nogen dyre rådgivningstimer de holder sig... :rolleyes: Så kan jeg vel lære det.
Besvaret
Æv-bæv.. Og i dag stod Polisen så på 113 mellem Eslöv og motorvejen.. :cry: Til gengæld får man sørme-da et girokort med hvis man ellers kan erkende lovovertrædelsen. I øvrigt da utrolig super venlig betjent jeg talte med, selv om jeg altså syntes det er nogen dyre rådgivningstimer de holder sig... :rolleyes: Så kan jeg vel lære det.
Kig engang imellem her: http://www.polisen.se/inter/nodeid=7245&pageversion=1.jsp Polisen fortæller jo nogle af de steder de står.
Besvaret
Kig engang imellem her: http://www.polisen.se/inter/nodeid=7245&pageversion=1.jsp Polisen fortæller jo nogle af de steder de står.
Ja men ikke 113.. De siger.. "Torsdag 3 april Fordon- och hastighetskontroll, E22, E6/E20. Hastighetskontroll, polisområde södra Skåne och E4 – E6." Eslöv er "mellanskåne"... I det mindste andre steder... Oh well - jeg kan jo bare lære at køre ordentligt... :scared: Og checker faktisk det udmærkede link en gang om ugen... ;)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...