Luggy Skrevet April 5, 2008 Rapporter Skrevet April 5, 2008 Hvad sker der lige for EuroPark? Er de ved at samle ind til en gigantisk firmafest, eller kan de bare godt lide at dele bøder ud? Har ligget syg tre dage, kommer ud til min bil i parkeringskælderen (hvis man da kan kalde det for kælder) og finder tre bøder på min forrude, fordi jeg ikke har min parkeringslap siddende i forruden. Kedeligt at lappen så var røget ned i bilen, for den lå i bilen, men nej ikke i forruden ..... men tre bøder?? Kunne de ikke have nøjedes med én .. Selvforskyldt? Ja, det er jeg vel ... men den parkeringsplads har jeg så haft i tre år, samme bil, samme sted ..... sur røv ... :(
BS Besvaret April 5, 2008 Rapporter Besvaret April 5, 2008 Sur røv ja. Men de følger jo sådan set bare de udstukne regler. Mener en bøde giver "fri parkering" i 24 timer. Derefter kan en ny udstedes. Prøv engang og ret henvendelse til Europark og fortæl at du rent faktisk havde en p-billet (hvis du altså stadig har den) men at den ved en fejl må være røget ned... Ved godt det er opad bakke med Europark men det er da et forsøg værd. Evt en handel med du så kun betaler den ene bøde?
EBL Besvaret April 5, 2008 Rapporter Besvaret April 5, 2008 Hvad sker der lige for EuroPark? Er de ved at samle ind til en gigantisk firmafest, eller kan de bare godt lide at dele bøder ud? Har ligget syg tre dage, kommer ud til min bil i parkeringskælderen (hvis man da kan kalde det for kælder) og finder tre bøder på min forrude, fordi jeg ikke har min parkeringslap siddende i forruden. Kedeligt at lappen så var røget ned i bilen, for den lå i bilen, men nej ikke i forruden ..... men tre bøder?? Kunne de ikke have nøjedes med én .. Selvforskyldt? Ja, det er jeg vel ... men den parkeringsplads har jeg så haft i tre år, samme bil, samme sted ..... sur røv ... :( Ja det kan godt være at de bare følger reglerne EuroPark, CarPark og alle de andre, men de scorer ikke mange popularitetspoint i befolkningen med den måde de farer frem på. I det lange løb gør de sig selv arbejdsløse, da folk ikke vil acceptere at parkering i den grad er blevet en pengemaskine, der udnyttes på det groveste i forretningens hellige navn. Tilbage til dine konkrete bøder Luggy, så vurderer AK Finans din klage, ikke EuroPark, og de kigger først og fremmest på om "kontrollavgiften är utfärdad i strid med gällande parkeringsbestämmelser på plats.", og det er den jo desværre ikke....så jeg tvivler på at det er umagen værd. Men derfor kan du jo altid klage alligevel, om ikke andet så for chikaneværdiens skyld og for at bruge lidt af deres arbejdsressourcer, så har du da fået noget for pengene :)
Junkeren Besvaret April 5, 2008 Rapporter Besvaret April 5, 2008 Synes også de har skruet gevaldigt op for kontrollen her i Annestad. Var 10 sekunder fra at få en bøde, efter jeg havde parkeret foran hoveddøren i et kvarters tid. Det var lisom lidt lettere når jeg skulle slæbe møbler op. Hun stod klar til at taste, men heldigvis nåede hun ikke at spolere min lørdag. Forleden så jeg desuden den lede parkeringstolder vimse rundt i midtergården i Sadelmakerbyn kl. godt 7 om morgenen. Har flere gange manglet de sidste par kroner til en natteparkering. Surt at blive knaldet på sådan en, hvor man har handlet i god tro men ikke haft de sidste par mønter. Kald mig regelbøjer, men en ulovlig parkeret bil i et stille boligområde udsætter ikke nogen for livsfare. Hvem gavner kontrollen - udover Euro Parks pengekasse - når man dårligt kan standse for at læsse varer af? De må sq lige slappe lidt af.... Men på den anden side. Der må være noget "foder" til kontrollørerne herude, siden de har skruet op for gassen.
CoolAIR Besvaret April 5, 2008 Rapporter Besvaret April 5, 2008 Forleden så jeg desuden den lede parkeringstolder vimse rundt i midtergården i Sadelmakerbyn kl. godt 7 om morgenen. Har flere gange manglet de sidste par kroner til en natteparkering. Surt at blive knaldet på sådan en' date=' hvor man har handlet i god tro men ikke haft de sidste par mønter.[/quote'] Øh?! Vedkommende gør sådan set bare sit job. Tvivler på at vedkommende er hverken led eller handler "i ond tro" ("i god tro" - come on!) men skal da ikke afvise, at vedkommende ikke har mange glæder i sit liv ;) Jeg synes det er fint, at de skruer op for charmen. Der er mange som udnytter pladsen herude. Hvad sker der lige med de biler som holder nede på Vedgatan? Det er da ikke fordi de ikke kan få en plads... I øvrigt kan du ikke få en bøde for at foretage en standsning - som ikke er en parkering.
Junkeren Besvaret April 6, 2008 Rapporter Besvaret April 6, 2008 Øh?! Vedkommende gør sådan set bare sit job. Tvivler på at vedkommende er hverken led eller handler "i ond tro" ("i god tro" - come on!) men skal da ikke afvise, at vedkommende ikke har mange glæder i sit liv ;) Selvfølgelig, gør parkeringsvagten det. Min harme er nok i virkeligheden mest rettet mod at EuroPark og andre parkeringsfirmaer har skruet indsatsen helt over grænsen for rimelige proportioner. Jeg kan ikke klare den slags millimeterdiktatur - specielt ikke når jeg skal springe for girokortene, bare jeg har læsset møbler af foran min egen lejlighed. Men næh... parkeringsregler skal overholdes. Tænk hvis man i trafikken lavede samme indsats overfor lastbilschauffører, der fusker med køreskiver eller cyklister der kører kamikazekørsel mod kørselsretningen og uden løs. Der er noget der er helt ude af sync. At en parkeringsvagt ikke har mange glæder i sit liv, kan vi hurtigt blive enige om. Det er i hvert fald nogle bizare glæder...
CoolAIR Besvaret April 6, 2008 Rapporter Besvaret April 6, 2008 Selvfølgelig' date=' gør parkeringsvagten det. Min harme er nok i virkeligheden mest rettet mod at EuroPark og andre parkeringsfirmaer har skruet indsatsen helt over grænsen for rimelige proportioner. Jeg kan ikke klare den slags millimeterdiktatur - specielt ikke når jeg skal springe for girokortene, bare jeg har læsset møbler af foran min egen lejlighed.[/quote'] Jeg er heller ikke begejstret for Europark - men hellere have dem her end det parkeringskaos der ellers ville være. Jeg har ikke kunnet finde ud af hvor lang tid en standsning må vare. I Danmark mener jeg det er under 3 minutter. Så hvis du kan nå at læsse lidt af kan du jo bare køre en tur rundt om blokken, for derefter at lave en ny standsning ;) Det er i øvrigt også for dårligt at man ikke kan betale med VISA-kort eller lignende i automaten. Jeg mener heller ikke at Luggy skal betale bøderne. Der var jo betalt for pladsen, beviset er blot faldet ned i bilen hvor det ikke kunne ses. Den plejer de at køwe...
bananas Besvaret April 6, 2008 Rapporter Besvaret April 6, 2008 I øvrigt kan du ikke få en bøde for at foretage en standsning - som ikke er en parkering. Gælder der egentlig de samme regler omkring standsning i Sverige som i Danmark. I Danmark hedder det jo at en standsning er en parkering, der varer under 2 minutter eller så længe som det tager at af- eller på-læsse tungt eller omfangsrigt gods.
BS Besvaret April 6, 2008 Rapporter Besvaret April 6, 2008 Gælder der egentlig de samme regler omkring standsning i Sverige som i Danmark. I Danmark hedder det jo at en standsning er en parkering, der varer under 2 minutter eller så længe som det tager at af- eller på-læsse tungt eller omfangsrigt gods. Kortere end 3 min iflg http://www.parking.kk.dk/f%C3%A6rdselsloven.htm
EBL Besvaret April 6, 2008 Rapporter Besvaret April 6, 2008 Gælder der egentlig de samme regler omkring standsning i Sverige som i Danmark. Det kommer jo an på hvilken specifik regler du tænker på, men jeg har listet udrag af de to landes færdselslove , først den svenske og i næste indlæg den danske. Så kan du jo sammenligne.... I Sverige gælder: Stannande och parkering 47 § Ett fordon får inte stannas eller parkeras 1. på en sådan plats eller på ett sådant sätt att fara uppstår eller trafiken onödigtvis hindras eller störs, 2. i en korsning med järnväg eller spårväg, eller 3. på ett sådant sätt att vägmärken eller trafiksignaler skyms. 48 § Inom tättbebyggt område får fordon inte stannas eller parkeras på allmän plats som är terräng. På en gång- eller cykelbana får andra fordon än tvåhjuliga cyklar eller mopeder klass II inte stannas eller parkeras. Förordning (2007:101). 49 § Ett fordon får inte parkeras så att 1. det hindrar tillträde till andra fordon eller så att dessa inte kan föras från platsen, eller 2. fordonet med något hjul står utanför en uppställningsplats eller annan markering som anger var parkering får ske. Förordning (2007:101). 49 a § På allmän plats inom tättbebyggt område där kommunen är huvudman för hållande av allmänna platser samt inom vägområde för allmän väg får fordon inte parkeras under längre tid än 24 timmar i följd på vardagar, utom vardag före sön- och helgdag. Om särskilda villkor för parkering gäller på en plats som avses i första stycket gäller följande. 1. Avgift skall betalas på det sätt som anges på platsen och enligt angiven taxa. 2. Om en parkeringsbiljett eller motsvarande används skall denna placeras framtill i eller, om detta inte är möjligt, på fordonet. Detta gäller oavsett om avgift skall betalas för parkeringen eller inte. Tidsangivelser eller andra uppgifter om att villkoren för parkeringen är uppfyllda skall vara väl synliga och läsbara utifrån. 3. Om en parkeringsskiva eller motsvarande används skall tiden på denna ställas in på den närmast följande halvtimmen räknat från den tidpunkt då uppställningen påbörjades. Parkeras fordonet innan en tidsbegränsning börjar skall klockslaget för tidsbegränsningens början ställas in om fordonet skall stå kvar efter denna tidpunkt. Skivan skall placeras framtill i eller, om detta inte är möjligt, på fordonet med tidsangivelsen väl synlig och läsbar utifrån. Parkeringsskiva eller motsvarande behöver inte användas om fordonet endast är parkerat under tid då tidsbegränsning inte råder. Förordning (2007:447). 50 § När ett fordon stannats eller parkerats, skall föraren vidta åtgärder för att hindra att fordonet kommer i rörelse av sig självt. Föraren av ett motordrivet fordon skall även vidta lämpliga åtgärder för att förhindra att fordonet obehörigen brukas av någon annan. Ett fordons dörrar eller andra anordningar får inte öppnas på sådant sätt att fara eller onödig olägenhet uppstår. Inte heller får på- eller avstigning eller på- eller avlastning ske så att fara eller onödig olägenhet uppstår. 51 § När ett fordon på grund av olyckshändelse, motorfel eller liknande orsak blivit stående på en plats där det enligt 47-49, 52-55 §, 9 kap. 1 eller 2 § eller lokal trafikföreskrift inte får stannas eller parkeras, skall föraren se till att fordonet snarast flyttas till en lämplig plats, om inte annat följer av bestämmelsen i 2 kap. 8 § om åligganden vid trafikolyckor. Förordning (2001:753). Stannande och parkering på väg 52 § På en väg får fordon stannas eller parkeras endast på högra sidan i färdriktningen. Om det finns järnvägs- eller spårvägsspår på högra sidan, får dock fordon stannas eller parkeras på vägens vänstra sida. På vägar med enkelriktad trafik får fordon även i andra fall stannas eller parkeras på vänstra sidan. Ett fordon skall stannas eller parkeras så långt från körbanans mitt som möjligt och i vägens längdriktning. Parkering skall ske utanför körbanan, om vägförhållandena medger det. Vid stannande eller parkering på en parkeringsplats, som utom tättbebyggt område är anordnad i omedelbar anslutning till vägen, bör om möjligt en parkeringsplats till höger i färdriktningen användas. 53 § Ett fordon får inte stannas eller parkeras 1. på eller inom ett avstånd av tio meter före ett övergångsställe eller en cykelöverfart, 2. i en vägkorsning eller inom ett avstånd av tio meter från en korsande körbanas närmaste ytterkant, 3. på eller inom ett avstånd av tio meter före en korsande cykelbana eller gångbana, 4. i en vägport eller tunnel, 5. på eller i närheten av ett backkrön eller i eller i närheten av en kurva där sikten är skymd, 6. längs en heldragen linje som anger gräns mellan körfält, om avståndet mellan fordonet och linjen är mindre än tre meter, såvida inte en streckad linje löper mellan fordonet och den heldragna linjen, 7. i ett cykelfält, 8. i ett spärrområde, 9. i en cirkulationsplats, eller 10. i ett körfält eller en körbana för fordon i linjetrafik m.fl. Förbudet i första stycket 2 gäller inte fordon i linjetrafik och skolskjuts som stannats för passagerares på- och avstigning vid sådan busshållplats som enligt lokala trafikföreskrifter skall vara busshållplats och som utmärkts med vägmärke för busshållplats. Förordning (2007:447). 54 § På en markerad hållplats för spårvagn, fordon i linjetrafik eller skolskjuts får andra fordon inte stannas eller parkeras annat än för på- och avstigning som kan ske utan hinder för spårvägs-, linje- eller skolskjutstrafiken. Om det saknas markering som anger en sådan hållplats gäller förbudet inom tjugo meter före och fem meter efter märket E22, busshållplats, i vägmärkesförordningen (2007:90) eller en annan skylt som anger sådan hållplats. På en ändamålsplats som har märkts ut med märket C40, ändamålsplats, i vägmärkesförordningen får fordon inte stannas eller parkeras annat än för det föreskrivna ändamålet eller för på- eller avstigning som kan ske utan hinder för detta ändamål. På en parkeringsplats där endast ett visst fordonsslag eller en viss trafikantgrupp får parkera får andra fordon inte stannas eller parkeras annat än för på- eller avstigning. Förordning (2007:447). 55 § Ett fordon får inte parkeras 1. på en väg inom ett avstånd av trettio meter från en plankorsning, 2. på en väg framför infarten till en fastighet eller så att fordonstrafik till eller från fastigheten väsentligen försvåras, 3. på en huvudled, 4. på en körbana bredvid ett annat fordon som stannats eller parkerats längs körbanans kant eller bredvid en anordning som har ställts upp där, 5. på en mötesplats som har märkts ut med märke E18, mötesplats, i vägmärkesförordningen (2007:90). Förbudet i första stycket 4 gäller inte om det andra fordonet är en tvåhjulig cykel, moped eller motorcykel utan sidvagn eller om anordningen är av motsvarande storlek. Förordning (2007:101). 56 § Bestämmelser om förbud mot att stanna och parkera på motorvägar och motortrafikleder finns i 9 kap. 1 och 2 §§. 57 § Föraren av ett fordon som skall vara utrustat med en varningstriangel skall sätta ut triangeln när fordonet på grund av en olyckshändelse, ett motorfel eller något liknande har blivit stående på körbanan eller vägrenen där den högsta tillåtna hastigheten är högre än 50 kilometer i timmen och där fordonet inte får stannas eller parkeras enligt 47 §, 53 § 4 eller 5 eller 9 kap. 1 eller 2 §. En varningstriangel skall sättas ut också när fordonet av något annat skäl har parkerats på en körbana och väderleksförhållandena eller andra omständigheter gör det svårt för andra förare att se fordonet i tid. Föraren skall också i övrigt genom utmärkning eller dylikt vidta de åtgärder som behövs för att varna andra trafikanter. Om ett fordon har blivit stående i en plankorsning och inte genast kan flyttas, skall föraren även vidta de åtgärder som behövs för fordonspassagerarnas säkerhet och för att varna förare av järnvägståg eller spårvagn. Varningstriangeln skall vara av den typ som är föreskriven för fordonet och placeras på sådant avstånd från det uppställda fordonet och på sådant sätt att andra förare varnas i god tid.
EBL Besvaret April 6, 2008 Rapporter Besvaret April 6, 2008 I Danmark gælder: Standsning og parkering § 28. Standsning eller parkering må ikke ske på et sådant sted eller på en sådan måde, at der opstår fare eller ulempe for færdslen. Stk. 2. Standsning eller parkering må kun ske i højre side af vejen i færdselsretningen. På mindre befærdet vej og vej med ensrettet færdsel kan standsning eller parkering dog ske i venstre side. Ved standsning eller parkering skal køretøjet anbringes i vejens længderetning ved kørebanens yderkant eller om muligt uden for denne. Ved standsning eller parkering på parkeringsplads, som uden for tættere bebygget område er anlagt i umiddelbar tilslutning til vejen, skal føreren så vidt muligt benytte parkeringsplads, der er beliggende til højre i færdselsretningen. Stk. 3. Standsning eller parkering må ikke ske på cykelsti, gangsti eller fortov. Tilsvarende gælder for midterrabat, helleanlæg og lignende. Køretøj, hvis tilladte totalvægt ikke overstiger 3,5 t, kan dog, medmindre andet bestemmes i en lokal bekendtgørelse, standses eller parkeres med en del af køretøjet på fortov, såfremt dette ikke er til fare eller ulempe for færdslen på fortovet. 1. pkt. gælder ikke cykler og tohjulede knallerter. Stk. 4. Når føreren af et køretøj forlader dette, skal det sikres, at køretøjet ikke kan sætte i gang af sig selv. Føreren skal endvidere træffe foranstaltninger for at sikre, at køretøjet ikke uberettiget kan benyttes af andre. Påbudt anordning til tyverisikring skal være sat i funktion. Trafikministeren kan fastsætte bestemmelser om, hvilke typer låseanordninger der skal anvendes. Stk. 5. Åbning af vogndøre, på- eller afstigning og på- eller aflæsning skal finde sted på en sådan måde, at der ikke opstår fare eller unødig ulempe. § 29. Standsning eller parkering må ikke ske: 1) på fodgængerfelt eller ud for udkørsel fra cykelsti eller inden for en afstand af 5 m foran fodgængerfeltet eller udkørslen, 2) i vejkryds eller inden for en afstand af 10 m fra den tværgående kørebanes eller cykelstis nærmeste kant, 3) på jernbaneoverkørsel eller anden overkørsel, 4) på en sådan måde, at færdselstavle eller -signal dækkes, 5) på bro over motorvej, i viadukt eller tunnel, 6) på eller i nærheden af bakketop eller i eller ved uoverskueligt vejsving, 7) på strækning, hvor kørebanen før vejkryds ved hjælp af spærrelinier er inddelt i vognbaner, eller inden for en afstand af 5 m før begyndelsen af en sådan strækning, 8) ved siden af spærrelinie, hvis afstanden mellem køretøjet og linien er mindre end 3 m, og der ikke mellem køretøjet og spærrelinien findes en punkteret linie, 9) i krybespor eller 10) på afmærket holdeplads for hyrevogne. Stk. 2. Ved busstoppested er det ikke tilladt at standse eller parkere på den afmærkede strækning på hver side af stoppestedsskiltet. Findes en sådan afmærkning ikke, gælder forbudet inden for en afstand af 12 m på hver side af skiltet. Stk. 3. Parkering må ikke ske: 1) nærmere end 30 m fra jernbaneoverkørsel, 2) ud for ind- og udkørsel til og fra ejendom eller i øvrigt således, at kørsel til eller fra ejendom væsentlig vanskeliggøres, 3) på kørebanen på hovedveje uden for tættere bebygget område, 4) ved siden af andet køretøj, som holder ved kørebanens kant, bortset fra tohjulet cykel, tohjulet knallert eller tohjulet motorcykel uden sidevogn, eller 5) på en sådan måde, at adgangen til andet køretøj herved hindres, eller at dette ikke kan føres fra stedet. Stk. 4. Trafikministeren kan fastsætte yderligere forbud mod standsning og parkering, herunder gældende for enkelte typer af køretøjer.
Luggy Besvaret April 6, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret April 6, 2008 Tak for jeres kommentarer, som jeg sagtens kan følge både den ene og den anden vej. Selvfølgelig skal der være regler, så vi alle kan være her, men nogle gange virker det som om, at Europarks "regler" er for EuroPark og ikke for den fælles forståelse samt brug af P-plads/p-kælder. Det, der falder uden for min logiske tankegang (og den står skam gerne til diskussion ;) ), er, at HVIS Europark kan finde ud af at tage billede af ens bil, skrive nummerplade ned, samt model + farve ... hvorfor kan de så ikke finde ud af at slå bilen op, og dermed tjekke at bilen er parkeret på en lejet p-plads .. vel at mærke lejet og betalt af bilens ejer!? Det er ikke samarbejde med EuroPark i mine øjne, det er EuroParks ønske om at fremstå som en god, solid, brugbar virksomhed, som der jo er brug for ... for prøv at se alle de bøder, de inddriver hver dag, uge, måned .... (læs dette som en joke fyldt med stor ironi) HVIS EuroPark ønsker at samarbejde på et område, hvor de ved, at folk ofte har betalt for at leje en plads, så skulle/burde deres service også strække dertil. Jeg betaler gerne for én dumme-/glemme bøde, men fanme ikke 3 (Doh!)
CoolAIR Besvaret April 6, 2008 Rapporter Besvaret April 6, 2008 Det' date=' der falder uden for min logiske tankegang (og den står skam gerne til diskussion er, at HVIS Europark kan finde ud af at tage billede af ens bil, skrive nummerplade ned, samt model + farve ... hvorfor kan de så ikke finde ud af at slå bilen op, og dermed tjekke at bilen er parkeret på en lejet p-plads .. vel at mærke lejet og betalt af bilens ejer!?[/quote'] Det synes jeg du har helt ret i - og du kan vel passende spørge dem om, når du fortæller at du ikke har tænkt dig at betale bøderne. Og så skrive svaret fra dem her i tråden?
Rene Larsen Besvaret April 6, 2008 Rapporter Besvaret April 6, 2008 Tak for jeres kommentarer, som jeg sagtens kan følge både den ene og den anden vej. Selvfølgelig skal der være regler, så vi alle kan være her, men nogle gange virker det som om, at Europarks "regler" er for EuroPark og ikke for den fælles forståelse samt brug af P-plads/p-kælder. Det, der falder uden for min logiske tankegang (og den står skam gerne til diskussion ;) ), er, at HVIS Europark kan finde ud af at tage billede af ens bil, skrive nummerplade ned, samt model + farve ... hvorfor kan de så ikke finde ud af at slå bilen op, og dermed tjekke at bilen er parkeret på en lejet p-plads .. vel at mærke lejet og betalt af bilens ejer!? Det er ikke samarbejde med EuroPark i mine øjne, det er EuroParks ønske om at fremstå som en god, solid, brugbar virksomhed, som der jo er brug for ... for prøv at se alle de bøder, de inddriver hver dag, uge, måned .... (læs dette som en joke fyldt med stor ironi) HVIS EuroPark ønsker at samarbejde på et område, hvor de ved, at folk ofte har betalt for at leje en plads, så skulle/burde deres service også strække dertil. Jeg betaler gerne for én dumme-/glemme bøde, men fanme ikke 3 (Doh!) Hvem er det der har ansat EuroPark til at opkræve p-bøder?? De som har ansat dem, bestemmer betingelserne for hvornår EuroPark må opkræve en p-bøde - og de kan derfor også 'fortælle' EuroPark at de 'skal-opfører-ordentligt'. Der var en sag ude ved Bella centret, hvor EuroPark - eller også var det CityPark havde opkrævet en p-bøde for at en billist var parkeret på en handicap p-plads. Men det kunne vedkomne ikke se da han kom - idet p-pladsen var dækket af sne, og der ikke var opsat noget handicap skilt foran p-pladsen. EuroPark/CityPark blev ved med at holde fast i deres p-bøde - indtil deres 'arbejdsgiver' Bella centret havde fat i dem, for at fortælle hvordan/hvornår de skal opkræve p-bøder på Bella centrets p-område - og at de skulle få opsat det/de manglende handicap skilte.
Luggy Besvaret April 6, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret April 6, 2008 Så vidt jeg kan forstå, er det Hyreshem Malmö, som har givet EuroPark tilladelse til at gå ind i P-kældrene og tjekke. Så kunne man selvfølgelig også spørge sig selv, om Hyreshem så ikke kunne have informeret EuroPark om, hvem der har betalt for lejet plads, det kan de jo se af diverse indbetalinger ..... Jeg skal nok vende tilbage, når jeg har fået et svar fra EuroPark/AK Finans. Nu vil jeg kaste mig over kopiering af diverse dokumentationer, så må jeg se, hvad de er lavet af.
CoolAIR Besvaret April 6, 2008 Rapporter Besvaret April 6, 2008 Så vidt jeg kan forstå' date=' er det Hyreshem Malmö, som har givet EuroPark tilladelse til at gå ind i P-kældrene og tjekke.[/quote'] Hold lige hesten! Nu ved jeg ikke hvordan det foregår i hyresrätt, men EuroPark har i hvert fald ikke lov til at gå ind i vores garage! (bostadsrätt) Der skal de da bare blande sig helt udenom. Desuden har vi heller ikke noget "bevis" for at bilen skal holde på en givet plads. Glæder mig til at høre hvad de siger!
repeat Besvaret April 7, 2008 Rapporter Besvaret April 7, 2008 Helt enig. Styrelsen i din Bostadsrätsforening har ikke givet EUROPARK lov til noget! Men hvis man er så uheldig at bo i den enehyresrät med garage, så er de jo i deres fulde ret til at give dem lov til det:) Hold lige hesten! Nu ved jeg ikke hvordan det foregår i hyresrätt, men EuroPark har i hvert fald ikke lov til at gå ind i vores garage! (bostadsrätt) Der skal de da bare blande sig helt udenom. Desuden har vi heller ikke noget "bevis" for at bilen skal holde på en givet plads. Glæder mig til at høre hvad de siger!
Junkeren Besvaret April 7, 2008 Rapporter Besvaret April 7, 2008 @Luggy - Det lyder som om du har noget at hænge din hat på. Jeg hepper på dig. De parkeringsbødler skal bare have prygl.
michael k Besvaret April 10, 2008 Rapporter Besvaret April 10, 2008 Sur røv ja. Men de følger jo sådan set bare de udstukne regler. Mener en bøde giver "fri parkering" i 24 timer. Derefter kan en ny udstedes. Prøv engang og ret henvendelse til Europark og fortæl at du rent faktisk havde en p-billet (hvis du altså stadig har den) men at den ved en fejl må være røget ned... Ved godt det er opad bakke med Europark men det er da et forsøg værd. Evt en handel med du så kun betaler den ene bøde? i dk er det faktisk ikke så ned ad bakke ved ik med sverige men i dk er domstolene så trætte af europark og carpark fordi de gang på gang bliver taget i at fuske helt vildt og uddele ulovlige bøder at op mod 90% der går i retten mod dem for medhold
EBL Besvaret April 10, 2008 Rapporter Besvaret April 10, 2008 i dk er det faktisk ikke så ned ad bakke ved ik med sverige men i dk er domstolene så trætte af europark og carpark fordi de gang på gang bliver taget i at fuske helt vildt og uddele ulovlige bøder at op mod 90% der går i retten mod dem for medhold Er du sikker på det? Jeg har hørt at Europark og Carpark plejer at trække sagen og indgå forlig hvis der er udsigt til at de taber, således at der faktisk er ingen eller ihvertfald kun få domsafsigelser der er gået imod dem. Det er dog bare noget jeg har hørt, jeg har ikke gidet undersøge det.:)
michael k Besvaret April 10, 2008 Rapporter Besvaret April 10, 2008 det er selvf 90% af dem der ender i retten og jo der er faktisk en ret stor del efterhånden der ender i retten netop fordi folk ved at de fusker så meget og at dommerne er trætte af dem
EBL Besvaret April 10, 2008 Rapporter Besvaret April 10, 2008 det er selvf 90% af dem der ender i retten og jo der er faktisk en ret stor del efterhånden der ender i retten netop fordi folk ved at de fusker så meget og at dommerne er trætte af dem Du kan godt trække en sag imens den er i retten, og det kan jo være smart hvis du fornemmer at du står til at tabe den, det var det jeg hentyede til. Men hvor har du tallet fra (de 90%), er det et gæt eller ved du det?
michael k Besvaret April 17, 2008 Rapporter Besvaret April 17, 2008 jeg ved det det er bla nævnt mange gange i efterhånden mange forbrugerprogrammer i dk... og så fik jeg en snak med en dommer da jeg var i retten mod em
Luggy Besvaret April 21, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret April 21, 2008 Nå nyeste svar på denne historie er, at der ikke er noget svar endnu fra EuroPark. Jeg har hverken hørt noget på min såkaldte klage eller på manglende indbetaling. Men når nu jeg skrevet dette, mon ikke så der pludselig ruller noget ind i postkassen ;) overtroisk? Nej mig?!:p Som lovet skal jeg nok vende tilbage med mere... nyd solen derude ....
EBL Besvaret April 21, 2008 Rapporter Besvaret April 21, 2008 Men når nu jeg skrevet dette, mon ikke så der pludselig ruller noget ind i postkassen ;) overtroisk? Nej mig?!:p . Det behøver du ikke være overtroisk for at regne med, det sker lige så sikkert som amen i kirken.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu