Jump to content

Recommended Posts

Skrevet
:new: Ok - jeg ved det her emne er diskuteret til døde herinde, men selv efter at have skuret samtlig tråde igennem der indeholder ordet bredbånd, så er jeg åbentbart for tykpandet til at fatte det så: Jeg skal bruge internet i sverige. Bor ved Hästveda 20 km fra Hässleholm, og den ellers rare mand der boede der før mig, tog sit telefonnummer med. Da perspektivbredbånd ikke leverer i det område, så er der ifølge hvad jeg kan forstå kun følgende muligheder: At købe et eller andet mobilt bredbånd fra 3 eller Telia, eller evt. Nordisk Mobiltelefon. Udbyderne fortæller mig, at i det område jeg bor, så skal jeg ikke forvente mere hastighed en omkring 300 kbit/s. Neder, men bedre end ingenting. Nordisk mobiltelefon kunne måske (med streg under måske) komme højere op, men de er sørme også dyre i oprettelse mht til indkøb af div hardware som eksterne antenne og modem. Da jeg ikke har noget telefonnummer, og heller ikke noget personnummer endnu, så har jeg indtil videre valgt at købe en 3Skype telefon med 3boost 199, og købt surfpakken til 80,- kr om måneden. Den giver godtnok kun 100 mb trafik om måneden, og skulle man komme til at kvaje sig og downloade for meget, så er der et loft på 499,- kr, hvorefter forbruget ikke koster ekstra. Det kan vist ikke betale sig at gøre andet lig nu, da der, ligegyldigt hvilken forbindelse jeg vælger, ikke kommer til at være mere end 300 kbit/s, og så har jeg også en telefon jeg kan ringe billigt til danmark på. Når jeg så vil have "rigtigt" internet, er den eneste mulighed så, at oprette et telefonnummer og bredbånd hos Telia, og æde deres bindingsperiode, før jeg kan shoppe efter en bedre løsning? Og derefter er det så at man enten skal beholde fastnet hos telia for 125 kr om måneden, eller leje deres kobber for 90? Det skal siges at Bredbåndsbolaget også tilbyder fastnet og bredbånd samlet til 348 kr om måneden. Det giver mig så bredbånd på 2Mbit/s, hvilket alle udbydere siger (i hvert fald dem der gider at svare når man ikke har svensk personnumer og telefon) er det højeste man kan få. Er der en bedre løsning, eller er det bare Telia eller bredbåndsbolaget et år? Håber i kan hjælpe, og bære over med, at jeg måske har overset noget i forummet. Med venlig hilsen Peter
Besvaret
:new: Når jeg så vil have "rigtigt" internet, er den eneste mulighed så, at oprette et telefonnummer og bredbånd hos Telia, og æde deres bindingsperiode, før jeg kan shoppe efter en bedre løsning? Og derefter er det så at man enten skal beholde fastnet hos telia for 125 kr om måneden, eller leje deres kobber for 90? Det skal siges at Bredbåndsbolaget også tilbyder fastnet og bredbånd samlet til 348 kr om måneden. Det giver mig så bredbånd på 2Mbit/s, hvilket alle udbydere siger (i hvert fald dem der gider at svare når man ikke har svensk personnumer og telefon) er det højeste man kan få. Er der en bedre løsning, eller er det bare Telia eller bredbåndsbolaget et år? Håber i kan hjælpe, og bære over med, at jeg måske har overset noget i forummet.
Hej Peter, og velkommen til! Min erfaring er, at jo længere ude på landet, du er er, desto sværere er det at få noget som helst andet end Telia og deres forbandede fastnet samtidig - selvom de skal kunne give dig internet UDEN fastnet (som du nok har læst dig til herinde også). Det hænger vist sammen med det her skønne monopol, som ikke er monopol og så videre, hvilket igen gør, at det kun er Telia, der har adgang til de resterende linier i den boks, der er i nærheden af dig. Vi prøvede også at forespørge hos Bredbandsbolaget, men fik dér en lang tud - det var Telia og medfølgende fastnet eller ingen net! Så på med vanten og find dig i det - det kan simpelthen IKKE betale sig at gå og være sur over det urimelige i ovenstående. Ta' det fra een, der allerede har haft de sure opstød og ondt i maven... Du skal selvfølgelig undersøge dine muligheder, men det lyder også som om du har gjort hvad du kan... så uanset udfaldet: Held og lykke! :th2:
Besvaret

Hmmm Tak Cath Jeg napper et Telia abonnement nar jeg får mit personnummer. Nu ved jeg da i det mindste, at jeg ikke kvajer mig, når jeg med bukket hoved må gå ned i Telias butik og bide i det sure. Krudser stadig fingre for at bredbåndsbolaget kan hjælpe til den tid :)

Besvaret

Vi har Telia Jeg vil så sige at Telia fungerer ganske udmærket, bråndbredden lever op til det lovede og specielt i betragtning af at vi har bobæl "langt-ude-på-landet" syntes jeg egentlig prisen er OK.

Besvaret

Misforstå mig ikke. Jeg har intet imod Telia, og tvivler ikke på deres produkter (kun deres kundeservice når noget ikke lige helt er som det skal være). Jeg har bare noget imod at være tvunget til at tage et produkt jeg ikke har brug for OVERHOVEDET. Men ja - 350,- kr for internet og telefon er ok. Ikke mange danske operatører der kan præsentere noget lignende for 280 danske.

Besvaret

ved ikke.. http://hotpot.se/Lokala.htm der fandt jeg 'vores' isp, selvom det er lidt bøvlet med at man skal have telia telefon. (telia kunne ikke levere internet, men det kunne teleservice så godt???) så det var jo en god gang gammel bondefangeri fra telia's side, her er dine telefoner og dit modem, 14dage efter havde de stadig ikke gidet at give besked på om de kunne levere inet, og da man så satte kniven for struben af dem, så kunne de ikke.. men nu var man jo så bundet af deres telefoni..

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...