Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Når jeg til dagligt kører på arbejdet, kan jeg se på broen, at der er kommet flere biler på den om morgenen. Hvordan er trafik situationen efterhånden hvis man skal ramme betalingsanlægget henholdsvis 06.30 og 07.30? Er der ligefrem kødannelser eller er dette et fænomen forbeholdt indfaldsvejene til kbh? Hilsen Dan

Besvaret

Hej, Du kan godt glemme de 'gode gamle dage' hvor man cruisede over broen mens man kiggede i bakspejlet og så på solopgangen, uden risiko for at ramme andet end auto værnet. Dér afslørede jeg vist lige mit køn. :lol: Idag ser du den agressive front grill af en Audi, BMW eller lignende, der er på vej ind på bagsædet, fordi man ikke overholder den 'normale' hastighed på 160 kmt. :tongue2: Hvis du vil undgå 'køen' og 'bumper 2 bumper' kørsel, kan jeg kun anbefale at køre igennem senest kl. 06:00. Jeg syntes dog ikke, at der som sådan opstår kø ved betalingsanlægget, selvom man først er der kl. 06:30, man skal bare være smart at ta' den 'rette' bane (og jeg siger ikke hvilken), og være klar til, at 'kæmpe' om pladsen i de to baner vi har fået 'tildelt'. :D Så afsted med dig klokken 06 i morgen tidlig, så du kan nyde den smukke tur :)

Besvaret

Ah - jeg ved nu ikke, om jeg er helt enig i Vicksens beskrivelse af tilstandene på broen. Jo, måske så langt som at det er mere sandsynligt at se en fartglad bilist i bakspejlet end en smuk solopgang, men vi kører igennem betalingsanlægget ca. 6.45, og der er ikke noget, der i min optik minder om kø på det tidspunkt. Alt afhænger naturligvis af ens definition, for man er jo ikke alene heller, men kø for mig ville være total stilstand og måske 15 biler foran en, men sådan er det ikke. Man kører lige igennem.

Besvaret
Hej, Idag ser du den agressive front grill af en Audi, BMW eller lignende, der er på vej ind på bagsædet, fordi man ikke overholder den 'normale' hastighed på 160 kmt. :tongue2:
Er der normalt kl. 0630 og det er ikke det store problem. Det er dog som regel håndværker biler, som kommer racende i overhalingsbanen!
Besvaret
Er der normalt kl. 0630 og det er ikke det store problem. Det er dog som regel håndværker biler' date= som kommer racende i overhalingsbanen!
Ja, den beskrivelse passer meget godt! Hvis jeg arbejder om dagen, så kører jeg gennem anlægget ca kl 6.15 og der er der som sagt ikke rigtig tilstande jeg vil betegne som "kø-agtige". Til gengæld bliver jeg overhalet af en del gulplade-biler, inden jeg når at køre ud af tunnelen, også selv om det er en dag jeg ikke lige selv overholder fartbegrænsningerne. Det kan godt være der kommer en "se-mig-jeg-er-dansker-i-Malmö-og-min-Mercedes-kører-hver-dag-160-over-broen" som racer forbi mig, men det er KLART (imho) biler på danske plader der kører hurtigst på broen, især dem på gule plader om morgenen. Og i øvrigt, kender vi efterhånden ikke alle den med at man kører i sine egne tanker over broen med måske 120 km/t, og så kommer den bag fra, den lille pissebil på danske (hvide) plader... Den 15 år gamle danske lortebil med rustpletter, som pines til at overhale en med måske 135 km/t, for så at trække ind foran en og sænke farten til den fart som ens egen fartpilot står på, eller evt en ½ km/t langsommere bare for at irritere max! mur.gif ....HVORFOR??? Sådan lidt, "ja du skal ikke tro din smarte nyere svenske bil kan noget min danske veteranbil ikke kan" v98.gif
Besvaret
Ja, den beskrivelse passer meget godt! Hvis jeg arbejder om dagen, så kører jeg gennem anlægget ca kl 6.15 og der er der som sagt ikke rigtig tilstande jeg vil betegne som "kø-agtige". Til gengæld bliver jeg overhalet af en del gulplade-biler, inden jeg når at køre ud af tunnelen, også selv om det er en dag jeg ikke lige selv overholder fartbegrænsningerne. Det kan godt være der kommer en "se-mig-jeg-er-dansker-i-Malmö-og-min-Mercedes-kører-hver-dag-160-over-broen" som racer forbi mig, men det er KLART (imho) biler på danske plader der kører hurtigst på broen, især dem på gule plader om morgenen. Og i øvrigt, kender vi efterhånden ikke alle den med at man kører i sine egne tanker over broen med måske 120 km/t, og så kommer den bag fra, den lille pissebil på danske (hvide) plader... Den 15 år gamle danske lortebil med rustpletter, som pines til at overhale en med måske 135 km/t, for så at trække ind foran en og sænke farten til den fart som ens egen fartpilot står på, eller evt en ½ km/t langsommere bare for at irritere max! mur.gif ....HVORFOR??? Sådan lidt, "ja du skal ikke tro din smarte nyere svenske bil kan noget min danske veteranbil ikke kan" v98.gif
Hold da op hvor er du negativ og fordomsfuld :)! Jeg oplever slet ikke de problemer du opremser - i hvert fald er det ikke til et så stor irritationsmoment for mig. Det eneste der irriterer mig er folk der ligger med 110 km/t i venstre spor mens højresporet er helt frit. Jeg oplever ikke kø på broen - hverken om morgen når jeg kører hjemmefra ved 7 tiden eller om aftenen når jeg kører hjem ved 9 tiden.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...