Buddha Skrevet April 10, 2008 Rapporter Skrevet April 10, 2008 http://pendlerforum.oresundsbron.com/index.php?showtopic=1055&hl= og http://pendlerforum.oresundsbron.com/index.php?showtopic=30&st=60&start=60
Guest jxhab Besvaret April 10, 2008 Rapporter Besvaret April 10, 2008 http://pendlerforum.oresundsbron.com/index.php?showtopic=1055&hl= og http://pendlerforum.oresundsbron.com/index.php?showtopic=30&st=60&start=60 Er det meningen vi skal have det her også, siden du poster links ?
Buddha Besvaret April 10, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret April 10, 2008 Nej det er til ren information...... Så kan folk vælge at give deres besyv med, såfremt de mener det er relevant.
claus Besvaret April 10, 2008 Rapporter Besvaret April 10, 2008 Halvdelen af dem lyder sgu som nogen der lige har fået kørekort ... den anden halvdel har aldrig kørt på en jysk motorvej.... shit hvor er folk hellige..
Pede Besvaret April 11, 2008 Rapporter Besvaret April 11, 2008 Mon ikke ham Réne i trådene arbejder for broen og er blevet bedt om at smide de indlæg på så Broen kan henvise til folks bekymring når de går til pressen?
Tomcat Besvaret April 11, 2008 Rapporter Besvaret April 11, 2008 Nu har vi haft denne debat op før. Men ret beset synes jeg personligt det er ok at køre lidt over hastighedsgrænsen på motorvejen +15-maks 25, såfremt forholdene er for det. Men jeg har ingen respekt for dem der kører kraftigt over den. Zig-zag folket mener jeg mangler situationsfornemmelse. Det er ikke lovligt eller forsvarligt at køre inden om folk, til trods for at de kører væsentligt langsommere end en selv.
claus Besvaret April 11, 2008 Rapporter Besvaret April 11, 2008 Nej men desværre ynder mange at ligge med 90-100 i yderbanen.. til trods for en fri højrebane... fordi de tror de ejer vejen... kan sgu godt forstå dem som bliver fristet til en indenoms overhaling... mon ikke ham rene elsker at køre 90 i yderbanen, bare for at bringe folks pis i kog...
Tomcat Besvaret April 11, 2008 Rapporter Besvaret April 11, 2008 kan sgu godt forstå dem som bliver fristet til en indenoms overhaling... Hej Claus Det kan jeg ikke rigtigt forstå, nej. Jeg giver dig at det kræver lidt selvbeherskelse en gang i mellem, men ellers så er det ikke værre. Folk kører jo ikke langsomt for at genere dig. Jeg tror forskellen ligger på om man selv generelt er tilbøjelig til at blive hidsig (eller ubehersket).
Gio Besvaret April 11, 2008 Rapporter Besvaret April 11, 2008 Folk kører jo ikke langsomt for at genere dig.Jeg må desværre sætte spørgsmålstegn ved det udsagn, Tom. Jeg har oplevet folk trække ud, simpelthen bare for at genere. Jeg fatter dem ikke! Jeg oplevede en veritabel RoadWar for nogle måneder siden på Broen. En SUV og en Golf på tyske plader. Golf´en nægtede simpelthen at lade folk overhale, og trak ud centimeter fra dem der prøvede, inkl. IMENS de var ved at overhale. Med andre ord, så var han på vej ind i siden på køretøjerne. Aldrig har jeg set noget lignende - og det fortsatte hele vejen til udgangen af tunnellen på dk-siden. Sådan en kegle skulle simpelthen forbydes at køre bil for altid!
Tomcat Besvaret April 11, 2008 Rapporter Besvaret April 11, 2008 Hej Gio Der er altid undtagelser fra reglen. For det meste er det ældre mennesker eller fodboldsmødre som står for langsomkørslen, og de gør det ikke for at genere.
Jette Besvaret April 11, 2008 Rapporter Besvaret April 11, 2008 Jeg må desværre sætte spørgsmålstegn ved det udsagn, Tom. Jeg har oplevet folk trække ud, simpelthen bare for at genere. Jeg fatter dem ikke! Jeg oplevede en veritabel RoadWar for nogle måneder siden på Broen. En SUV og en Golf på tyske plader. Golf´en nægtede simpelthen at lade folk overhale, og trak ud centimeter fra dem der prøvede, inkl. IMENS de var ved at overhale. Med andre ord, så var han på vej ind i siden på køretøjerne. Aldrig har jeg set noget lignende - og det fortsatte hele vejen til udgangen af tunnellen på dk-siden. Sådan en kegle skulle simpelthen forbydes at køre bil for altid! Og netop efter at have læst disse indlæg kørte jeg mod Sverige. Der lå en i venstre bane i tunellen der bare ikke ville trække ind. Vedkommende fortsatte sådan så langt op ad broen jeg kunne se. Der var stor aktivitet med at overhale inden om. Besynderligt hvad det er, der får folk til at opføre sig sådan
Buddha Besvaret April 11, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret April 11, 2008 Vi ved jo ikke om det er et udslag af Gephydrofobi ......:) De tør ikke andet end at klamre sig til midterautoværnet......:(
gammeldansk Besvaret April 11, 2008 Rapporter Besvaret April 11, 2008 Hej lille Tom Alf! "For det meste er det ældre mennesker eller fodboldsmødre, der står for lansomkørslen....." Jeg ser frem til den dag, hvor jeg har et sammenstød med en "ung galning", som for at spare et par sekunder tager lastbils-kørebanen og så kommer med 130-eller mere og sikkert vil påberåbe sig rettigheder omkring fletning og holde tilbage for højre-trafik. Disse idioter er til større fare end en enkelt "langsomtkørende", som måske er 15 sekunder længere om at "komme ind til højre" længere fremme på broen. Må vi alle komme over i god behold!!!
Homer Besvaret April 11, 2008 Rapporter Besvaret April 11, 2008 Jeg ser frem til den dag' date=' hvor jeg har et sammenstød med en "ung galning"[/quote'] Hvordan kan man se frem til et sammenstød???
gammeldansk Besvaret April 11, 2008 Rapporter Besvaret April 11, 2008 Hej Homer! Citat: "Hvordan kan man se frem til et sammenstød?" I min bemærkning var tænkt på den situation, hvor bevisbyrden skulle placeres - og ikke ønsket om et sammenstød, selv om muligheden har været der flere gange. Der må da være andre, som har haft biler, som "overhaler indenom" lige efter broen! Hvilke regler gælder på det første stykke efter brobizzpassagen? - Skal man holde kontrol på alle retninger - eller hva'???
Buddha Besvaret April 11, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret April 11, 2008 Der kan du se..... Du glæder dig til at placere skylden den dag du møder en ung galning, men du kender ikke engang de basale regler i færdselsloven..... :sick: Hvem helvede er så galningen her???? Undskyld mit sprog......Hej Homer! Citat: "Hvordan kan man se frem til et sammenstød?" I min bemærkning var tænkt på den situation, hvor bevisbyrden skulle placeres - og ikke ønsket om et sammenstød, selv om muligheden har været der flere gange. Der må da være andre, som har haft biler, som "overhaler indenom" lige efter broen! Hvilke regler gælder på det første stykke efter brobizzpassagen? - Skal man holde kontrol på alle retninger - eller hva'???
2EThADoN Besvaret April 11, 2008 Rapporter Besvaret April 11, 2008 Undskyld mit sprog...... Jeg tilgiver dig... i hvert fald denne ene gang ;)
gammeldansk Besvaret April 11, 2008 Rapporter Besvaret April 11, 2008 Hej Buddha eller Supermule! Jeg så jo præcist ikke frem til et sammenstød, men stillede nogle spørgsmålstegn ved, hvem som måtte have skylden i en sådan "kommen indenom fra højre" situation. Man læser det, man vil - o svarer på det, som ikke bliver spurgt om!! Med håb om bedre nærlæsning!!!! Venlig hilsen fra en trafikant, som gerne vil møde frem til det aftalte møde med børnebørnene.
claus Besvaret April 11, 2008 Rapporter Besvaret April 11, 2008 Hej Gio Der er altid undtagelser fra reglen. For det meste er det ældre mennesker eller fodboldsmødre som står for langsomkørslen, og de gør det ikke for at genere. Tom, jeg kører omkring 60.000 km årligt i hele DK ... jeg er ked af at måtte skuffe dig .. men jeg kan love dig for at der findes en del som nyder at genere andre i trafikken...... især med 90 i overhalingsbanen.... man kan næsten se dem storsmile når de drejer ind til højre 1-2 km senere...
Sune Besvaret April 11, 2008 Rapporter Besvaret April 11, 2008 Da der ingen gennemførte striber er på stedet, er det vel et simpelt spørgsmål om at begge parter skal flette sammen under gensidig hensyntagen. Så halv/halv er vel et godt bud når du smadrer ind i siden af en af 'lastbilgennemkørerne' bare for at bevise din pointe.
Homer Besvaret April 11, 2008 Rapporter Besvaret April 11, 2008 Hvilke regler gælder på det første stykke efter brobizzpassagen? - Skal man holde kontrol på alle retninger - eller hva'??? Reglen er at den hurtigste har ret...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu