Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hvis jeg ringer via et dansk mobilselskab når jeg er i Sverige takseres der udenlandstakst. Hvis jeg får et abonnement i Sverige betaler jeg sikkert udenlandstakst hvis jeg ringer i Danmark. Hvad gør I andre mht mobil. Man kan selvfølge have to telefoner

Besvaret

Jeg er så en af dem, der ikke bruger mobilen ret meget og i hvert fald som oftest kun til hurtige beskeder. Så jeg har 2 sim-kort - begge taletid - et dansk, et svensk. Jeg har vænnet mig til at bytte rundt og synes egentlig, at det virker glimrende. Det kommer dog selvfølgelig an på ens behov !

Besvaret
Jeg er så en af dem' date=' der ikke bruger mobilen ret meget og i hvert fald som oftest kun til hurtige beskeder. Så jeg har 2 sim-kort - begge taletid - et dansk, et svensk. Jeg har vænnet mig til at bytte rundt og synes egentlig, at det virker glimrende. Det kommer dog selvfølgelig an på ens behov ![/quote']Hvad synes dem der ringer til dig om den løsning :confused:
Besvaret
Jeg er så en af dem' date=' der ikke bruger mobilen ret meget og i hvert fald som oftest kun til hurtige beskeder. Så jeg har 2 sim-kort - begge taletid - et dansk, et svensk. Jeg har vænnet mig til at bytte rundt og synes egentlig, at det virker glimrende. Det kommer dog selvfølgelig an på ens behov ![/quote'] Jeg gør det samme. Bruger Telmore i DK og DJuice i SE. Jeg har dog fundet ud af at CBB har billig takst til fastnet i se (samme pris som at ringe til dk-numre.). Fandt også ud af fornylig at både Telmore og CBB ikke vil have kunder der bor uden for DK. Så man skal oprette før man flytter eller i en andens navn, og ikke smide sit simkort væk! Dog vil jeg også sige at det kan være bøvlet med to simkort, så hvis man hører til typen der "lever" i mobiltelefonen, så er 3 at foretrække. Problemet med 3 er at de har alle mulige ekstra ting som koster penge, og det er ikke altid så gennemskueligt hvormeget det koster at ringe, det er i hvert fald min erfaring. Også koster det 300 kr i abb om måneden. Jeg bruger maks 200 kr om måneden på mine to simkort. Men jeg ringer også mest fra fastnet hjemme og på jobbet.
Besvaret
Problemet med 3 er at de har alle mulige ekstra ting som koster penge' date=' og det er ikke altid så gennemskueligt hvormeget det koster at ringe, det er i hvert fald min erfaring. Også koster det 300 kr i abb om måneden. Jeg bruger maks 200 kr om måneden på mine to simkort. Men jeg ringer også mest fra fastnet hjemme og på jobbet.[/quote']Svärere er 3 da så heller ikke:rolleyes: Hvis du ikke bruger alle de der ekstrating, ja, så lader du jo bare väre med at tilmelde dig dem. Jeg köbte min 3mobil for 1,- og ja, så var jeg da nödt til at ha abbonement i et halvt år til 199,- -det belöb jeg så kunne ringe for, dermed bruger man så bare sin mobil istedet for sin fastnet (hvis man har sådan en), og efter det halve år sänkes ens abbonementpris til 69,- (tror jeg det er) og det er stadig et belöb man har at ringe for, så jeg kan ikke se hvad der er uigennemskueligt ved dette? Hvad det koster at ringe til fastnet kontra mobil kontra hvad ved jeg, står ganske givet på deres hjemmeside:-) Eneste ulempe jeg kan se ved en dansk 3 er ens svenske bekendtskaber, som er nödt til at ringe til en dansk mobil. -og at man lige skal tjekke af og til hvilket net man er på, men at skulle skifte simkort osv. hele tiden -no way!
Besvaret

sidst jeg tjekkede var det omrking 300kr i abb uanset hvad, det var dog godt skjult i alt mulig reklame for billige abb til 69 kr osv... men det kan være at det er ændret eller at jeg bare er blevet for dårlig til at læse det med småt. Hvad er dine regninger på i gennemsnit pr måned?

Besvaret

Abonnementer: http://privat.3.dk/Abonnementer/3Boost/ der koster et abonnement mellem 29 og 399kr om måneden hvoraf du kan ringe for alle pengene ELLER du kan købe tillægspakker som: 0 på 3 = 69kr gratis til fastnet = 99kr fri sms = 99kr Dvs. for at snakke gratis mellem danske 3 telefoner og ringe gratis til fastnet og sende lige så mange sms du vil(alt sammen indenfor 3's net selvfølgelig) bliver det i alt 267kr, Så man tegner et abonnemt til 299, for så har man stadig 32kr at ringe for. Dette kræver selvfølgelig at man har et forbrug der retfærdiggører dette. Man kan også lade være med at tage tillægspakkerne. Selv har jeg både en dansk 3 telefon og en svensk 3 telefon. Så jeg render rundt med to mobiler.. Ikke altid super smart, men jeg har vænnet mig til det og vil ikke have at mine svenske venner skal ringe til en dansk mobil og omvendt.. Og jeg gider slet ikke bytte simkort. Jeg er helt 100% tilfreds med 3. Både danmark og sverige.. Der er lidt omkring det med nettet, men det er jo som sådan ikke deres skyld.. Og nej jeg arbejder IKKE for 3 :-)

Besvaret

Kiggede lige på 3 igen, og kan det jeg har kigget på tidligere er deres SKYPE telefon som kræver abb til 199 kr pr måned, der er dog billigere muligheder må jeg erkende.. :)

Besvaret
og efter det halve år sänkes ens abbonementpris til 69' date='- (tror jeg det er).[/quote'] 49 DKK/mnd ;) Jeg ved ikke hvad du kan bruge det til, men mit gennemsnit for de seneste syv måneder er på 231 DKK, og jeg ringer en hel del (hurra for "0på3"). Desuden abonnerer jeg samlet for 107 DKK/måned på diverse: 0på3/nyheder/sport, så de 231 DKK kan du ikke sammenligne direkte med hvad du selv har af månedlig udgift :) Ellers må vi tælle timer+minutter sammen på regningerne, for at sammenligningen skal give mening ;) Desuden blev jeg for to måneder siden ringet op af 3 kundeservice, som spurgte om jeg ville binde mig som kunde for de næste 6 måneder, så ville de til gengæld give mig min "0på3" gratis de næste 6 måneder. Og da jeg ikke overvejer at skifte væk fra 3, eller skrotte min "0på3" aftale, ja så sparede jeg yderligere lige 6x69 DKK = 414 DKK :thumbup:
Besvaret
Hvad er dine regninger på i gennemsnit pr måned?
ca. 200,- Men nu har käresten 0 på 3, og ringer derfor gratis, så det er altid ham der ringer til mig, så det der koster mest for mig, er de nogle gange lange samtaler med moar el. lign., og ellers er det vel mest sms'erne der löber op, men tvivler på, at jeg kan finde et billigere alternativ:)
Besvaret

okay kan godt se på det hele at jeg nok snart må tage mig sammen og skifte mig og konen til 3. Jeg havde bare et håb om at 3SKYPE blev billigere i abb, så jeg kunne skifte direkte til det, da jeg synes det er SUPER SMART med skype på mobilen! :th2:

49 DKK/mnd ;) Jeg ved ikke hvad du kan bruge det til, men mit gennemsnit for de seneste syv måneder er på 231 DKK, og jeg ringer en hel del (hurra for "0på3"). Desuden abonnerer jeg samlet for 107 DKK/måned på diverse: 0på3/nyheder/sport, så de 231 DKK kan du ikke sammenligne direkte med hvad du selv har af månedlig udgift :) Ellers må vi tælle timer+minutter sammen på regningerne, for at sammenligningen skal give mening Desuden blev jeg for to måneder siden ringet op af 3 kundeservice, som spurgte om jeg ville binde mig som kunde for de næste 6 måneder, så ville de til gengæld give mig min "0på3" gratis de næste 6 måneder. Og da jeg ikke overvejer at skifte væk fra 3, eller skrotte min "0på3" aftale, ja så sparede jeg yderligere lige 6x69 DKK = 414 DKK Jeg er egentlig også tæt på at være 100% tilfreds med 3. De er KLART den billigeste løsning mht dansk mobiltelefoni, og at der så af og til er lidt knas med roaming, det har jeg lært at leve med - men det er sgu heller ikke så slemt som det har været i perioder.
Besvaret

By the way... Mht "0på3", så koster det jo 69 DKK/mnd, men det er for mit vedkommende hurtigt tjent hjem :) Desuden hvis man rejser lidt, og opholder sig i et af de andre 6 lande (foruden DK/SE) hvor 3 også har net, ja så koster det heller ikke en skid i minuttet at ringe, dog med undtagelse af en opkaldsafgift på 0,32 DKK. Så faktisk kan man stå i Australien og ringe til en dansk 3 mobil, og snakke i 4 sekunder eller 4 timer, til samme pris: 0,32 DKK :) Eller man kunne sidde på Anfield og se Liverpool vinde 2-0 over Inter i CL, og ringe til diverse danske 3 mobiler, til en pris af 0,32 DKK pr samtale j12.gifhttp://www.3.dk/International/Templates/Info.aspx?id=34898

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...