Jump to content

Skal man hyre en VVS for tage en vask af?

Recommended Posts

Skrevet

Hej Alle Hvordan er reglerne i sverige? Jeg har en køkkenvask som jeg skal have pillet af, og der ville jeg høre om det var lovpligtigt at hyre en VVS til det? Jeg har sådan en lille lås der sidder mellem røret til køkkenvasken og vandrørerne så man kan slukke for vandet inden. \Tom

Besvaret

Du måste inte hyra en vvs-montör till att göra jobbet. Misslyckas du och får några skador är det dock stor risk att ditt försäkringsbolag vägrar dig ersättning, då du inte lyckats göra jobbet "fackmannamässigt".

Hej Alle Hvordan er reglerne i sverige? Jeg har en køkkenvask som jeg skal have pillet af, og der ville jeg høre om det var lovpligtigt at hyre en VVS til det? Jeg har sådan en lille lås der sidder mellem røret til køkkenvasken og vandrørerne så man kan slukke for vandet inden. \Tom
Besvaret

Nu var det ju precis det han ville veta...

Altså i danmark er det jo sådan at du må pille ved alt efter en ballofix eller anden hane med stop på. Så hvis der er det på er det jo sådan set oz lige til.......
  • 4 weeks later...
Besvaret

hvad med badeværelset skal det være en vvser/murer eller er det op til foreningen? vi overvejer at lave heelt om på badeværelset. og ville lige høre om vi måtte gøre det selv...? bor på oshögavägen (hsb) hvis der er nogen der ved noget om det... millis

Besvaret
vi overvejer at lave heelt om på badeværelset. og ville lige høre om vi måtte gøre det selv...? bor på oshögavägen (hsb) hvis der er nogen der ved noget om det.
Så længe det gøre fagmæssigt korrekt, og de gældende regler for vådrum overholdes, så kan i gøre det selv - hvis i er uddannede VVS´ere ;) Laves vådrum ikke efter forskrifterne, så dækker forsikringen ikke ved evt. skade. Så det er klogest at lade faguddannet personnel håndtere en sådan opgave. Dyrere umiddelbart, ja. HSB har for nylig strammet op på regler for hvad man kan/må begive sig i kast med selv, og hvilke retningslinier der ellers kan være. Kontakt jeres forening og ta´ en sludder med dem - eller ring direkte til HSB og få detaljerne.
Besvaret
skal det være en vvser/murer eller er det op til foreningen? vi overvejer at lave heelt om på badeværelset. og ville lige høre om vi måtte gøre det selv...? bor på oshögavägen (hsb) hvis der er nogen der ved noget om det... millis
Bor selv i en HSB lejlighed og har selv sat mit badeværelse i stand helt fra bunden. Ingen probelmer i det. Jeg sørgede løbende for at tage billeder som dokumentation for at jeg har fulgt reglerne vedr. vådrumssikring. Viceværten kom endda og satte gratis ballofix på rørene så jeg kunne sætte nye op.
Besvaret
Bor selv i en HSB lejlighed og har selv sat mit badeværelse i stand helt fra bunden. Ingen probelmer i det.
Handyman-skills - respekt :) ...derfor vil jeg stadig råde millis til at kontakte foreningen/FSB, og høre dem ad. Vådrum er ikke en ting man skal spøge med. Både p.g.a. det forsikringsmæssige der kan opstå senere - men også af helbredsmæssige årsager.
Besvaret
Handyman-skills - respekt :) ...derfor vil jeg stadig råde millis til at kontakte foreningen/FSB, og høre dem ad. Vådrum er ikke en ting man skal spøge med. Både p.g.a. det forsikringsmæssige der kan opstå senere - men også af helbredsmæssige årsager.
Ja, selvfølgelig. Bestemt en god ide at tage en snak med foreningen først. Man ved aldrig hvad de kan finde på at sige...
Besvaret

Pas lige på med de svenske vandlåse !... Jeg lukkede for låsene, pillede håndvasken af og så blev den ene lås trykket af ! (af vandtrykket).... Damn, der var meget varmt vand i mit badeværelse :laugh:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...