CAC Skrevet April 21, 2008 Rapporter Skrevet April 21, 2008 Jeg skal have mine sommerdæk på, men det er vel ikke nødvendigt at få dem afbalanceret da jeg har brugt dem før oder was? Jeg er lidt usikker...
dkrath Besvaret April 21, 2008 Rapporter Besvaret April 21, 2008 Når man skifter dæk får man altid dæk og fælg afbalanceret.
splint Besvaret April 21, 2008 Rapporter Besvaret April 21, 2008 OK, giv mig en god grund til at hjulene skal afbalanceres? Jeg mener det absolut er spild af penge, medmindre bilen trækker til siden (kan i så fald også være sporingen den er gal med). Afbalancering foretages ellers kun i forbindelse med dækskifte, dvs. når du kommer et nyt dæk på en fælg. Dækket slides lige meget (under normal kørsel), det er ikke sådan at der tages en "luns" af dækket så det kommer i ubalance.
Paul Besvaret April 21, 2008 Rapporter Besvaret April 21, 2008 Jeg skal have mine sommerdæk på' date=' men det er vel ikke nødvendigt at få dem afbalanceret da jeg har brugt dem før oder was?[/quote'] Når du har brugt dem før, så sidder de forhåbentlig stadig på fælg? Så er de afbalancerede, hvilket man kan se på kontravægten der normalt sidder på ydersiden af fælgene.
dkrath Besvaret April 22, 2008 Rapporter Besvaret April 22, 2008 OK, giv mig en god grund til at hjulene skal afbalanceres? Jeg mener det absolut er spild af penge, medmindre bilen trækker til siden (kan i så fald også være sporingen den er gal med). Afbalancering foretages ellers kun i forbindelse med dækskifte, dvs. når du kommer et nyt dæk på en fælg. Dækket slides lige meget (under normal kørsel), det er ikke sådan at der tages en "luns" af dækket så det kommer i ubalance. Rolig nu, hvorfor farer du sådan op? Jeg tolker indlæget som om der skal nye dæk på en fælg hvorfor afbalancering er nødvendig. Hvis det blot er at vinterfælgene med dæk pilles af for at sommerfælgene med dæk sættes på behøves ingen afbalancering (medmindre hjulene "hopper"/rattet ryster el.lign.).
splint Besvaret April 24, 2008 Rapporter Besvaret April 24, 2008 Til dKrath Beklager, det skulle ikke opfattes som om jeg farer op. Hvis der var lyd på, så ville mit stemmeleje være helt roligt. Men der er rent faktisk mange, specielt i sverige som siger (vel nok fordi de tror på det) at hjul skal afbalanceres ved skift fra vinterdæk til sommerdæk. Og det er forkert, med mindre et af dækkene er blevet skævslidte men så skal det kasseres).
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu