Leth Skrevet May 1, 2008 Rapporter Skrevet May 1, 2008 Tænkte om nogen herinde kan hjælpe. Jeg har jo svenske plader på bilerne, men nu skal jeg have flyttet nogle ting for min mor i DK - Til det kunne jeg jo passende låne svigerfars trailer med DK plade, men må man egentlig det?
skallstorp Besvaret May 1, 2008 Rapporter Besvaret May 1, 2008 Ok fra polisen Vi fik ok fra polisen for nogen år siden. Bare lys og bremser virker. Vi har Dansk trailer & campingvogn. Men husk at det ikke går at köre med det i DK ! Tænkte om nogen herinde kan hjælpe. Jeg har jo svenske plader på bilerne' date=' men nu skal jeg have flyttet nogle ting for min mor i DK - Til det kunne jeg jo passende låne svigerfars trailer med DK plade, men må man egentlig det?[/quote']
Buddha Besvaret May 1, 2008 Rapporter Besvaret May 1, 2008 Hvorfor ikke??? Vi fik ok fra polisen for nogen år siden. Bare lys og bremser virker. Vi har Dansk trailer & campingvogn. Men husk at det ikke går at köre med det i DK !
skallstorp Besvaret May 1, 2008 Rapporter Besvaret May 1, 2008 Fordi det er forbudt Fordi du ikke må köre med en Dk registret trailer efter en udenlandsk bil i DK. Hvorfor ? Ja, det har forbuds DK bestemt Hvorfor ikke???
Buddha Besvaret May 1, 2008 Rapporter Besvaret May 1, 2008 Kan du ikke lige finde et link der bekræfter din påstand??? For så er der satme mange lastbiler der kører ulovligt. Fordi du ikke må köre med en Dk registret trailer efter en udenlandsk bil i DK. Hvorfor ? Ja' date=' det har forbuds DK bestemt [/quote']
Gio Besvaret May 1, 2008 Rapporter Besvaret May 1, 2008 Jeg ser da heller ikke et problem med en DK-trailer efter en bil registreret i X-land. Traileren er jo registreret og godkendt i Danmark. Der kan måske være et problem med ikke-DK-registrerede trailere, eftersom denne ikke nødvendigvis overholder dansk regelsæt for en sådan. Mindes jeg har hørt om problemet i.f.m. med import af både og biler fra Tyskland og USA.
tReaX Besvaret May 1, 2008 Rapporter Besvaret May 1, 2008 Kæresten har spurgt en dansk politimand om dette, ved et fælles kursus. Det er ikke ulovligt, men der kan være et problem med hensyn til forsikring.
Jabbekot Besvaret May 2, 2008 Rapporter Besvaret May 2, 2008 Jeg har flere gange kørt med DK-trailer i DK, med min svenske bil.. Ingen problemer, bare papirerne på traileren er i orden..
Michael Rasmussen Besvaret May 2, 2008 Rapporter Besvaret May 2, 2008 Bilen er jo synet til synsfri sammenkobling. Det vil sige at det er bilens forsikring der dækker traileren. Man må derfor køre med en trailer af hvilket som helst nationalitet, så længe traileren overholder de gældene lovkrav i det enkelte land
Buddha Besvaret May 2, 2008 Rapporter Besvaret May 2, 2008 I det land den er registeret....og godkendt! De fleste trailere har en EU godkendelse og kan derfor bruges frit.... Bilen er jo synet til synsfri sammenkobling. Det vil sige at det er bilens forsikring der dækker traileren. Man må derfor køre med en trailer af hvilket som helst nationalitet' date=' så længe traileren overholder de gældene lovkrav i det enkelte land[/quote']
splint Besvaret May 2, 2008 Rapporter Besvaret May 2, 2008 Hej For at stoppe denne kamp, kan jeg fortælle jer at det er lovligt at køre med en udenlandsk trailer efter en dansk bil og omvendt. Her er link til Justitsministeriets Cirkulæreskrivelse om kørsel med dansk registreret campingvogn koblet til bil registreret i udlandet: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=51002 De ovenstående regler gælder også for alm. trailere osv. Mvh Splint
skallstorp Besvaret May 4, 2008 Rapporter Besvaret May 4, 2008 Udlejning Jeg läser det sådan at det gälder udlejning eller en bil + trailer der er synet sammen ? Hej For at stoppe denne kamp, kan jeg fortælle jer at det er lovligt at køre med en udenlandsk trailer efter en dansk bil og omvendt. Her er link til Justitsministeriets Cirkulæreskrivelse om kørsel med dansk registreret campingvogn koblet til bil registreret i udlandet: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=51002 De ovenstående regler gælder også for alm. trailere osv. Mvh Splint
skallstorp Besvaret May 4, 2008 Rapporter Besvaret May 4, 2008 Se her http://www.dr.dk/trafiksporg/svar.asp?id=762
KGB Besvaret August 12, 2008 Rapporter Besvaret August 12, 2008 Puster hermed lidt liv i denne igen.. Jf. mine informationer (FDM) skal et udenlandsk køretøj i dk være synet for at benytte en dk trailer... Dette er blevet undersøgt i sommers via fdm og prisen for et sådan syn er ca. 400 - ydermere skal hver enkelt trailer som den udenlandske bil køre med være synet med præcis den trailer den kører med. Dvs. campingvogn, trailer, autotrailer osv. Grundet denne info valgte jeg ikke at låne de gamles campingvogn i sommers - syntes det var lidt dyrt når de alligevel skal sælge den snart. Nogen der har undersøgt hvordan attesten fra vv angående påhængvogne skal tolkes? Jeg er nået frem til at der står anført en tilladt vægt uden bremser og en med bremser samt den sidste er hvis man har B/E kørekort (uden helt at kunne finde bevis herfor).
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu