polar Skrevet May 12, 2008 Rapporter Skrevet May 12, 2008 Mon vi vil se dette tiltag, til at få gang i bilhandlen i Sverige. http://www.chryslerllc.com/en/refuel/
Lollikken Besvaret May 12, 2008 Rapporter Besvaret May 12, 2008 Ja for dælen da .... Vores forretning klarer sig ikke så godt, og benzinen bliver dyrere. Vi skal sælge en masse biler for at overleve økonomisk, så hvad med at vi giver penge væk :) Lugter jeg lidt urin ? :) Hvad dog med at investere selv samme penge i noget R&D og så lave verdenens fede El bil eller noget andet innovativt?
bananas Besvaret May 12, 2008 Rapporter Besvaret May 12, 2008 Ja for dælen da .... Vores forretning klarer sig ikke så godt, og benzinen bliver dyrere. Vi skal sælge en masse biler for at overleve økonomisk, så hvad med at vi giver penge væk :) Lugter jeg lidt urin ? :) ROFL! Ja jeg er sådan set enig. For at tjene penge på at lave biler kræver det at salgsprisen er højere end produktions+salgsomkostninger. Dette her kan jo få salgsomkostningerne til at springe rigtig meget i vejret. Jeg vil dog tro, at de har nogen risk management folk i deres Treasury afdeling, som køber oliefutures i samme takt, som de sælger disse "forsikringer". Det burde i det mindste give Chrysler en nogenlunde fast omkostning, så de ikke går helt fallit når/hvis oliepisen bliver ved med at stige.
Lollikken Besvaret May 12, 2008 Rapporter Besvaret May 12, 2008 Ja der har nok været en "bean counter" over projektet lige for at godkende det :) Det er ting som disse der får mig til at ægrer mig over at verdenens firmaer ikke bliver styret af fonde der har til formål at udfylde et formål i samfundet (i dette tilfælde fornuftig og effektiv transport til masserne). Se der ville de frimarkedskrafter være guld værd :) Så ville de måske overveje at kaste penge i R&D kontra at udbetale pengene til aktieholdere, og måske .. MÅSKE havde vi federe biler den dag i dag :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu