Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej :new: Efter at have brugt en masse timer på at søge her og andre steder(links fundet i div tråde bl.a.) står jeg stadig tilbage med et spm...? Nogen der ved hvorfor Toyotas Avensis 2,2 D-4D ikke tilhører skatteklasse 2005 PM, men kun 2005? :confused: Har en kammerat der har en VW Jetta 140 hk tdi som har meget tæt på samme udslip, men tilhører den lidt sjovere 2005 PM klasse som medfører en rabat på fordonsskatten hvis den er registreret i perioden 1 okt 2006 til 31 dec 2007 - så vidt er orienteret... Har skrevet mail til Toyota, men ikke fået svar endnu så prøver derfor en genvej. Hvis der skulle være andre der har erfaringer med den omtalte avensis hører jeg også gerne om dem... /Kasper

Besvaret

Men er en diesel i klasse 2005 PM billigere end 2005 i fordonsskatt? Var det ikke kun det der 6000 kroners tilskud for nye biler der afhang af om det var PM miljöklass eller ikke?

Besvaret

Mig bekendt udløser det en rabat på Fordonsskatten hvor at rabatten modregnes på opgørelsen (sådan er det med min kammerats Jetta) om det kun er det første år man har den ved jeg ikke helt... Jf. denne http://www.bilar.konsumentverket.se/Documents/bock_bro_fold/Nybilsguiden%202007.pdf er det ikke nok med partikelfilter, ellers ville Toyotaen stå som 2005 PM (lidt mærkeligt at de små Yariser heller ikke gør...) Har også læst denne http://www.vv.se/templates/page3wide____20043.aspx, og er netop derfor jeg er lidt forvirret - toyotaen overholder jf. deres hjemmeside kravende omkring CO og NOx....?:rolleye:

Besvaret
Mig bekendt udløser det en rabat på Fordonsskatten hvor at rabatten modregnes på opgørelsen (sådan er det med min kammerats Jetta) om det kun er det første år man har den ved jeg ikke helt...
Den modregnes helt præcist til de 6.000 sek er brugt op.
Besvaret

Ok, så er det jo efterhånden lidt lige meget hvis man enten importere eller køber brugt/ny da den omtalte dato er overskrevet og såfremt der var er givet rabat, er dette stort set brugt op... Hmm, så må jeg vel bide i det sure æble og tage den fulde skat med, havde ellers lige set mig glad på at kunne slippe med ca. 100 kr. i fordonsskat fordi jeg valgte den mest miljøvenlige model (eneste motor fra Toyota med partikel)... Det gør jo mer' prisen lidt mindre acceptabel, men er jo desværre andre ting der også gør den kværn sjov:laugh:

Besvaret
Det står der lige præcist da - se tabellen på side 6 i den. "2005 PM Dieselbilar med partikelutsläpp på högst 5 mg/km".
Ja, men der kigges på side 55/56 er miljøklasse opgivet til 2005 og mange af VW modellerne længere nede er opgivet til 2005 PM...
Besvaret
Ok' date=' så er det jo efterhånden lidt lige meget hvis man enten importere eller køber brugt/ny da den omtalte dato er overskrevet og såfremt der var er givet rabat, er dette stort set brugt op...[/quote'] Yes... Import gælder det ikke for, rabatten gives til nyindregisterede biler i Sverige og følger bilen her til den er "brugt op".
Besvaret
Ja' date=' men der kigges på side 55/56 er miljøklasse opgivet til 2005 og mange af VW modellerne længere nede er opgivet til 2005 PM...[/quote'] Hmm.. Der er vist noget galt med den liste eller også er den ikke komplet. Min Skoda Octavia 2.0 TDI DSG fra Aug 2006 er da miljöklass 2005PM.
Besvaret
Yes... Import gælder det ikke for, rabatten gives til nyindregisterede biler i Sverige og følger bilen her til den er "brugt op". Det er ikke korrekt, tror det gælder første reg. i se da min ven hentede den brugt i tyskland :rolleye: Hehe.. Korrekt! Ellers er der jo så andre mærker med potente dieselmotorer OG partikelfilter hvis det skulle være.
Ja det gør der, men når jeg ikke har et halvt hus til service og mærkelige reperationer samt mit job kræver jeg stiller bil til rådighed må det godt være en holdbar bil - og det står toyota for:thumbup: Og finder man den med tæt på alt i udstyr er prisen faktisk heller ikke så gal...
Besvaret
Hmm.. Der er vist noget galt med den liste eller også er den ikke komplet. Min Skoda Octavia 2.0 TDI DSG fra Aug 2006 er da miljöklass 2005PM.
Det vil jeg ikke afvise:D Præcis samme model (motor/gear) som får den rabat fra VW..
Besvaret
Ja det gør der' date=' men når jeg ikke har et halvt hus til service og mærkelige reperationer samt mit job kræver jeg stiller bil til rådighed må det godt være en holdbar bil - og det står toyota for:thumbup: Og finder man den med tæt på alt i udstyr er prisen faktisk heller ikke så gal...[/quote'] Man kan sige meget for og imod min bil - og jeg har måtte indkassere en del kommentarer over at købe en Skoda når jeg nu bor i Sverige. Men ikke desto mindre har jeg nu kørt 91.000 km i den og der har ikke været så meget som én fejl på den. Desuden har den mulighed for at blive leveret med det super fine DSG automatgear - det er bare super lækkert når man kører meget. Jeg kiggede faktisk lidt på Toyota, men da de ikke leverer automatgear til deres dieselmodeller droppede jeg dem hurtigt igen. Det er dog en smagssag, men jeg syntes det er super lækkert og komfortabelt med automatgear.
Besvaret
Man kan sige meget for og imod min bil - og jeg har måtte indkassere en del kommentarer over at købe en Skoda når jeg nu bor i Sverige. Men ikke desto mindre har jeg nu kørt 91.000 km i den og der har ikke været så meget som én fejl på den. Desuden har den mulighed for at blive leveret med det super fine DSG automatgear - det er bare super lækkert når man kører meget. Jeg kiggede faktisk lidt på Toyota, men da de ikke leverer automatgear til deres dieselmodeller droppede jeg dem hurtigt igen. Det er dog en smagssag, men jeg syntes det er super lækkert og komfortabelt med automatgear.
Ja det må jeg også høre for hvergang jeg nævner hvad jeg påtænker at købe... (blød hat er en udbredt kommentar) Er også ret ærgelig over den først fås med autokasse fra næste år, men syntes bare jeg sad skide godt i den - og den er lidt mere lydløs end VW motorene (køre skide godt den DSG kasse ellers...), men bilvalg er jo som jeg også kan læse mig til herinde et ret personligt valg og er nok lidt miljøskadet af den gamle der har haft en LandCruiser 100 V8 som har kørt omkring 300.000 uden problemer (270 tkm på 1 udstødning er sgu flot)... Jeg skal dog mest køre motorvej så har valgt at jeg kan leve med det manuelt...
Besvaret
Ja det må jeg også høre for hvergang jeg nævner hvad jeg påtænker at købe... (blød hat er en udbredt kommentar) Er også ret ærgelig over den først fås med autokasse fra næste år, men syntes bare jeg sad skide godt i den - og den er lidt mere lydløs end VW motorene (køre skide godt den DSG kasse ellers...), men bilvalg er jo som jeg også kan læse mig til herinde et ret personligt valg og er nok lidt miljøskadet af den gamle der har haft en LandCruiser 100 V8 som har kørt omkring 300.000 uden problemer (270 tkm på 1 udstødning er sgu flot)... Jeg skal dog mest køre motorvej så har valgt at jeg kan leve med det manuelt...
Jeg er bestemt også sikker på at du ikke går galt i byen med en Avensis! Jeg har kun hørt godt om dem... Held og lykke med "jagten"! Og velkommen her på sunddebat i øvrigt... :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...