cbpwr Skrevet May 18, 2008 Rapporter Skrevet May 18, 2008 Nogle der bor i dette område og som kan hjælpe med svar på nogle af mine mange spørgsmål. Måske kan du også svare selvom du ikke bor i området, da nogle måske er generelle for Sverige. 1. Hvordan er Bjuv/Ekeby dækket med bus/tog? (Hvor tit kan de bruges pr dag) 2. Er der dækket med Dagis, eller skal man rejse langt? 3. Hvor har en Dagis åben (Hvor tideligt/Sent?) 4. Internet - der er nok ingen fiber, men dækker Bredbandsbolaget ? 5. Vi har hørt at Ekeby er plaget af mange insekter (Myg) er det korrekt? 6. Er der langt til Læge/BVC?
Pakwhan Besvaret May 19, 2008 Rapporter Besvaret May 19, 2008 1. Helsingborg - Ekeby ca. 1 gang i timen, travleste periode ca. 2 gange i timen ret dårlig dækning Tidlig morgen,aften og weekends. tur tager ca. 40 min. 2. Der er dagis Både i Bjuv og Ekeby (hvis du bor i byen kort afstand til dagis) 3. Dagis åben 0615-1800 (Ekeby) 4.Vi har Glocalnet som udbyder 8/Mbs 259 skr/mdr, Bredbandsbolaget kan levere 24/Mbs på vores adresse her i Ekeby 5.Nej, vi har ingen myg her, (kommer ikke så tit i skoven, måske er der myg der ?) 6. Der er en vårdcentral i Ekeby (centralt i Ekeby) Det er vist et problem at få læger nok til at passe de vagter der er her. Men vi har ikke haft problemer når vores lille dreng (16 mdr.) har været til lægen/BVC Hvis du/i har flere spørgsmål så spørg bare, jeg/vi vil svare så godt vi kan :)
cbpwr Besvaret May 20, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret May 20, 2008 tak for svarene. Er det bedst at bo centralt i ekeby ?, jeg går ud fra centralt er i nærheden af supermarkedet :)
leon Besvaret May 21, 2008 Rapporter Besvaret May 21, 2008 Ekeby Hej Ekeby er for mig et udested, med mange ikke så pæne huse osv. Men ret mig hvis jeg tager fejl! Har du evt. kigget på Åstorp i stedet, det en del hyggeligere og priserne er vist ca samme niveau. Leon
cbpwr Besvaret May 21, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret May 21, 2008 var måske også en mulighed, så melder spørgsmålene sig bare igen :) er der nogle der bor Åstorp som kan svare....
Pakwhan Besvaret May 21, 2008 Rapporter Besvaret May 21, 2008 Det kommer jo an på hvor meget man skal bruge supermarkedet, Det er naturligvis dyrere at handle her i Ekeby end fx Willys i Helsingborg Vi bor ca. 500- 600 m fra Matöppet (supermarkedet) så det er inden for gå afstand vi er meget tilfredse med at bo i Ekeby, men kunne godt ønske bedre Bus dækning i yder tidspunkterne
cbpwr Besvaret May 22, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret May 22, 2008 det lyder jo god. Desværre er det hus vi havde kig på solgt :( Men er kommer nok et mere hvem ved........ ang. busstoppe steder, er som provinsen i Danmark, at man bare stiller sig ud og rækker hånden ud og så stopper de? eller stopper de kun ved de officelle stoppesteder ? Er der mange ny-svenskere i området?
Pakwhan Besvaret May 23, 2008 Rapporter Besvaret May 23, 2008 Jeg tror kun bussen stopper ved de officelle stop, har aldrig oplevet andet. Men har på den anden side heller ikke bedt bussen om at standse andre steder. Der er mindst 5-6 Danske Familier her i Ekeby (hvad vi kender til). Ellers arbejder der en Tyrk ?? i det ene pizzaria , men han er flink nok. så bor der nogle piger fra thailand og min kone er fra Filipinerne. Men der er så sikkert nogen som vi ikke kender he he.
cbpwr Besvaret May 23, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret May 23, 2008 hej igen. tak, min kone er fra Kina. Vi haaber vi kan flytte til omraadet snart :) Maaske vi endag ses i Ekeby :)
Pakwhan Besvaret June 3, 2008 Rapporter Besvaret June 3, 2008 Jamen i skal været hjertligt velkomne og det ville da være sjovt/hyggligt at møde irl VH Thomas :th2:
cbpwr Besvaret June 4, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret June 4, 2008 vi har faktisk kobt hus i ekeby nu. Pa storgatan :) vi flytter ind den 1.aug
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu