homer132 Skrevet May 19, 2008 Rapporter Skrevet May 19, 2008 fik en bøde for at holde parkeret i Malmö. problemet ligger i jeg ikke fatter hvorfor bøden blev givet, så næste gang jeg skal parkere derinde får jeg nok en til. Med mindre der lige er en kyndig som vil være så flink at opdatere min viden på Sveriges parkeringsområde. på bøden står der: overtrædelse 12. Parkerat fordon på en huvudled (3 kap 55) holdt foran noget hotelagtigt nede ved havnen af (Norre Vallgaten 62. Holdt i en aflang parkeringsbås, hvor der var plads til ca 6 biler. p-skiltet sagde man skulle betale rød billet mandag - lørdag, men ikke søndage samt helligdage. (fik bøden på en søndag) når der er parkeringbås som angiver man ikke må holde der i et givet tidsrum mandag-lørdag, gik jeg da stærkt ud fra man godt måtte holde der søndag. Håber der er en som har et svar, da det helt sikkert vil spare mig for mange blodtryksforhøjende sedler i forruden.
Juff Besvaret May 19, 2008 Rapporter Besvaret May 19, 2008 Prøv at skrive en email til dem... Såfremt bøden er fra dem selvfølgelig http://www.parkering.malmo.se/
Gio Besvaret May 19, 2008 Rapporter Besvaret May 19, 2008 "Du får inte parkera på huvudled" http://www.parkering.org/parkerings-regler.asp Går ud fra båsene så kun er til afsætning/læsning o.l. "Huvudled" -> http://sv.wikipedia.org/wiki/Huvudled
spiff Besvaret May 19, 2008 Rapporter Besvaret May 19, 2008 holdt foran noget hotelagtigt nede ved havnen af (Norre Vallgaten 62. Holdt i en aflang parkeringsbås' date=' hvor der var plads til ca 6 biler. p-skiltet sagde man skulle betale rød billet mandag - lørdag, men ikke søndage samt helligdage. (fik bøden på en søndag) [/quote'] http://www.malmo.se/download/18.33aee30d103b8f1591680004822/huvudled.pdf Er det tavle 2, har du vist retten på din side. Er det tavle 3 med en bitavle om röd billet, kommer du måske nok til at æde den...
BS Besvaret August 5, 2008 Rapporter Besvaret August 5, 2008 Liver lige op i den her igen da en kami havde lånt bilen idag og parkerede på selv samme plads og fik en bøde med samme påskrift. Parkering på huvudled. Der bliver parkeret på en tirsdag mellem 11-17. Der bliver betalt billet for dette tidsrum. På P-skiltet står der øverst P. Under den er en tavle hvor der står "Avgift 9-20 (9-16)" Under den igen Röd biljett. Som jeg tolker reglerne og har læst mig frem til på vv.se kan jeg ikke se noget forkert i den parkering. Men en lokal fortalte at det var fordi der blev parkeret FØR skiltet. Men der er jo båse både før og efter og ingen gule striber eller noget som helst. Er der nogen der kender til noget på skrift hvor dette beskrives? Det er polisen der har udskrevet bøden
Lollikken Besvaret August 6, 2008 Rapporter Besvaret August 6, 2008 http://www.malmo.se/download/18.33aee30d103b8f1591680004822/huvudled.pdf Er det tavle 2, har du vist retten på din side. Er det tavle 3 med en bitavle om röd billet, kommer du måske nok til at æde den... Den skiltning er da godt nok facistisk. På de to første tavler (1 og 2) er det tiladt at parkere i båsene, dog mod afgift i 2'eren i tidsrummet. Derimod 3'eren fortæller dig tidsrummet hvor du må parkere, men derudover er det forbudt! Jeg tror da muligvis at både jeg og svigermekanikken har undviget et par bøder på den konto.
BS Besvaret August 6, 2008 Rapporter Besvaret August 6, 2008 Fik lige nappet et billede af skiltet. Kan virkelig ikke se noget der her indikere man kun må holde EFTER skiltet.
Gio Besvaret August 6, 2008 Rapporter Besvaret August 6, 2008 Fik lige nappet et billede af skiltet. Kan virkelig ikke se noget der her indikere man kun må holde EFTER skiltet.Det er alment kendt, at et skilt definerer regler bag det. Ihvertfald i min verden At der så er båse før skiltet...tja. Så véd man da hvor man må lave af og på-læsning
Basse Besvaret August 6, 2008 Rapporter Besvaret August 6, 2008 På min gade, er der EEEEEET skilt i bunden af gaden - og det gælder for hele gaden/siden. Der står intet skilt i den ene ende, hvor mange kører ind - men man får altså bøder hvis man ikke overholder p-reglerne. Det har jeg så fundet ud af på den hårde måde hehe. Det sjove er så......at på min gade som er en stillegade 30km/t med bump og det hele. Må man kun holde i 15 min på den ene side mellem 8-16 hehe. Der er een butik på gaden - en lille kiosk - midt på gaden. Det er helt hen i vejret med de regler de har i sverige - i et beboelsesområde på en stillevej - parkering 15 min - og der er ikke en gang tæt på nok p-pladser på aflukket p-pladers til de forskellige BRF'er. Den anden side af gaden må man holde 2 døgn af gangen - 2 døgn ? hvorfor ikke bare sige ingen tidsbegrænsning ? haha. Men fandt da ud af at skilte gælder på hele vejen, uanset hvor de står på vejen. krydsene veje ophæver ikke skiltet, som i Danmark.........Kun andre skilte ophæver hehe.
BS Besvaret August 6, 2008 Rapporter Besvaret August 6, 2008 Det er det med båsene der forvirer. Men jeg kunne godt tænke mig at se på skrift hvor det står?
MC Manden Besvaret August 6, 2008 Rapporter Besvaret August 6, 2008 Fik lige nappet et billede af skiltet. Kan virkelig ikke se noget der her indikere man kun må holde EFTER skiltet. Den er vist god nok. Det samme gælder jo et hvert andet skilt. Detgælder EFTER skiltet. Du må jo heller ikke køre 130km/t på motorvejen FØR du har passeret skiltet. Altså, du må ikke køre 130 bare fordi du kan SE skiltet.
BS Besvaret August 7, 2008 Rapporter Besvaret August 7, 2008 Den er vist god nok. Det samme gælder jo et hvert andet skilt. Detgælder EFTER skiltet. Du må jo heller ikke køre 130km/t på motorvejen FØR du har passeret skiltet. Altså' date=' du må ikke køre 130 bare fordi du kan SE skiltet.[/quote'] Den kan jeg sagtens se fornuften i. Men når man har en stor bås langs vejen og skiltet står i midten. Så er det for mig ikke logisk at der ikke må parkeres i hele båsen. Jeg mener at man burde have markeret med pile som man gør i dk og bla. på store torv om det er før eller efter skiltet man må parkere.
rasmusrene Besvaret August 7, 2008 Rapporter Besvaret August 7, 2008 Den er vist god nok. Det samme gælder jo et hvert andet skilt. Detgælder EFTER skiltet. Du må jo heller ikke køre 130km/t på motorvejen FØR du har passeret skiltet. Altså' date=' du må ikke køre 130 bare fordi du kan SE skiltet.[/quote'] Der er ikke noget skilt med 130 :-) må sige at jeg er ikke i tvivl om at det gælder efter skiltet, vi har i hele kvarteret her samme skilte og de står ca 10mtr fra hjørnet så man er ikke i tvivl hvis man holder for tæt som man kan være i København.
rasmusrene Besvaret August 7, 2008 Rapporter Besvaret August 7, 2008 Der er ikke noget skilt med 130 :-) må sige at jeg er ikke i tvivl om at det gælder efter skiltet' date=' vi har i hele kvarteret her samme skilte og de står ca 10mtr fra hjørnet så man er ikke i tvivl hvis man holder for tæt som man kan være i København.[/quote'] Edit: Ser først nu det med båsene, men er der så ikke et skilt længere tilbage hvor der står aflæsning eller sådan noget?
BS Besvaret August 7, 2008 Rapporter Besvaret August 7, 2008 Edit: Ser først nu det med båsene' date=' men er der så ikke et skilt længere tilbage hvor der står aflæsning eller sådan noget?[/quote'] INTET! For så havde jeg accepteret den lige på stedet!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu