Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej! Vi skal på en rejse indenfor europa og min mand og jeg er forsikret i DK gule+EU det blå kort. Men vores søn har jo kun ret til læge hjælp i SE og har ikke sygesikringskort ell det blå fra DK...findes der noget her i SE et slags bevis eller noget, så vores søn har ret til læge hjælp i Europa? Eller skal man have en privat forsikring? og isåfald findes der en som dækker alt lægehjælp..er der nogle der ved noget ;) Hilsen Webnadiya ;)

Besvaret

Eu sygesikring Bestilt et EU kort til ham hos forsikringskassen. Og check jeres hjemmeforsikring, der plejer også at väre noget. God tur !

Hej! Vi skal på en rejse indenfor europa og min mand og jeg er forsikret i DK gule+EU det blå kort. Men vores søn har jo kun ret til læge hjælp i SE og har ikke sygesikringskort ell det blå fra DK...findes der noget her i SE et slags bevis eller noget, så vores søn har ret til læge hjælp i Europa? Eller skal man have en privat forsikring? og isåfald findes der en som dækker alt lægehjælp..er der nogle der ved noget ;) Hilsen Webnadiya ;)
  • 2 weeks later...
Besvaret

Vl bare lige fortælle at forsikringskassen har henvist til vores tidligere kommune i DK dvs. den kommune vi boede i før vi "rejste" til SE er dem der skal udstede det blå kort, fordi vi arbejder i DK....og det gør de uden problemer..sådan da :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...