Movski Skrevet May 23, 2008 Rapporter Skrevet May 23, 2008 Hey allesammen... Har prøvet at søge lidt på det herinde, men syntes ikke rigtig jeg finder noget om det... Mit spørgsmål lyder: Er der en tommelfinger-regel i SV om hvor meget man ca. kan låne til bolig og man har de 10% (feks. 100.000 Dkr) til udb. og tar et gennemsnit for et par der har en indkomst på ca.500.000 Dkr årligt, det er sikkert lidt svært at sige, men kunne helt sikkert være noget vi "gerne vil flytte over" folk kan bruge, så det kan give en ide om hva man skal kikke efter ang. bolig og ca.priser. Hvis der nogen der har den indkomst eller højere / lavere og har lånt til bolig (i SV bank), så må i gerne lukke lidt luft ud om hvor i kunne låne feks....
EBL Besvaret May 23, 2008 Rapporter Besvaret May 23, 2008 Hey allesammen... Har prøvet at søge lidt på det herinde' date=' men syntes ikke rigtig jeg finder noget om det... Mit spørgsmål lyder: Er der en tommelfinger-regel i SV om hvor meget man ca. kan låne til bolig og man har de 10% (feks. 100.000 Dkr) til udb. og tar et gennemsnit for et par der har en indkomst på ca.500.000 Dkr årligt, det er sikkert lidt svært at sige, men kunne helt sikkert være noget vi "gerne vil flytte over" folk kan bruge, så det kan give en ide om hva man skal kikke efter ang. bolig og ca.priser. Hvis der nogen der har den indkomst eller højere / lavere og har lånt til bolig (i SV bank), så må i gerne lukke lidt luft ud om hvor i kunne låne feks....[/quote'] Mon ikke i vil kunne låne omkring 1,9 millioner SKR +/- hundrede tusinde.
thn Besvaret May 23, 2008 Rapporter Besvaret May 23, 2008 3,11 x årsindkomst er i hvert fald ikke noget problem. Har jeg selv lige gjort uden der blev stillet spørgsmål overhovedet. Med 5% udbetaling
Movski Besvaret May 23, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret May 23, 2008 Ok, det lyder godt og takker for jeres svar, det er jo meget rart at man sådan nogenlunde ved hva man skal kikke efter når man lægger planer til sommeren her...
sup3rior Besvaret May 24, 2008 Rapporter Besvaret May 24, 2008 3' date='11 x årsindkomst er i hvert fald ikke noget problem. Har jeg selv lige gjort uden der blev stillet spørgsmål overhovedet. Med 5% udbetaling[/quote'] For mit vedkommende er jeg blevet godkendt med faktor 4,2 - og jeg kunne sagtens låne mere i en evt. budrunde :)
Miriam Besvaret May 24, 2008 Rapporter Besvaret May 24, 2008 det kommer jo også an på hvad man ellers har bil lån osv
Buddha Besvaret May 24, 2008 Rapporter Besvaret May 24, 2008 Ja....... Vi skylder ingenting i vores lejl.... Kun på vores biler.... Men skulle vi fristes til hus, så bliver det ikke i Sverige......:)
Gio Besvaret May 24, 2008 Rapporter Besvaret May 24, 2008 Interessant tråd, som sådan. Både fordi den underbygger en pokkers in-konsistens i hvad bankerne vil låne til en given person - men også fordi jeg selv står og skal til låne-møde i næste uge. I dette tilfælde i den svenske afdeling af Nordea - hvor jeg før udelukkende har benyttet mig af den danske afdeling af samme, når det kom til lån og kredit. Det skal blive interessant, da jeg stadig kun er én person i husholdningen, og går med planer om hus "på landet".
Buddha Besvaret May 24, 2008 Rapporter Besvaret May 24, 2008 Hvad med din jobsituation???? De skal kunne se at der er en god chance for at du bliver ved med at tjene penge....Samt at du ikke er så sårbar overfor forandringer.... Kommer dit hus ret meget over 1 million, så tror jeg at banken siger nej.... Men hold os endelig opdateret om det. Har folk ikke den vilde udbetaling, så er faktor 5 det højeste jeg har hørt om.... Interessant tråd' date=' som sådan. Både fordi den underbygger en pokkers in-konsistens i hvad bankerne vil låne til en given person - men også fordi jeg [i']selv står og skal til låne-møde i næste uge. I dette tilfælde i den svenske afdeling af Nordea - hvor jeg før udelukkende har benyttet mig af den danske afdeling af samme, når det kom til lån og kredit. Det skal blive interessant, da jeg stadig kun er én person i husholdningen, og går med planer om hus "på landet".
Gio Besvaret May 24, 2008 Rapporter Besvaret May 24, 2008 Kommer dit hus ret meget over 1 million' date=' så tror jeg at banken siger nej....[/quote']Hvad bygger du dog dén idé på?
Buddha Besvaret May 24, 2008 Rapporter Besvaret May 24, 2008 Vi er inde i en tid, hvor bankerne ikke vil låne ud til potentielt ansvarsløse kunder. Dermed ikke sagt at du er det, men de er meget på mærkerne om folk kan sidde med en rente der ligger 3% over den nuværende, samt priser på brændstof osv, som man skal bruge for at kunne passe et arbejde.... Desuden er du ekstremt sårbar, da du som sagt kun har én indtægt. Bliver du syg, kan du risikere at skulle sælge huset og det vil bankerne ikke være med til længere.....jvfr den subprimekrise vi lige har været igennem. Men lad os da endelig høre om det lykkedes.....:) Da vi skulle købe bil herovre, ville Swedbank ikke låne os penge til det. Grund; vi var selvstændige og ikke garanteret en indtægt, samt at vi var sårbare overfor sygdom osv, hvad angår indtægt. GE Moneybank skulle ikke se noget som helst.....:) Hvad bygger du dog dén idé på?
MRoderick Besvaret May 26, 2008 Rapporter Besvaret May 26, 2008 Interessant tråd' date=' som sådan. Både fordi den underbygger en pokkers in-konsistens i hvad bankerne vil låne til en given person - men også fordi jeg [i']selv står og skal til låne-møde i næste uge. I dette tilfælde i den svenske afdeling af Nordea - hvor jeg før udelukkende har benyttet mig af den danske afdeling af samme, når det kom til lån og kredit. Det skal blive interessant, da jeg stadig kun er én person i husholdningen, og går med planer om hus "på landet". Bare giv dem kul på Gio! Du har haft dit job i flere år, er ikke helt usselt betalt, har ejet tidligere ... så du skal sgu vende situationen om, og spørge dem hvad de vil gøre for at få lov til at låne dig pengene. Det er trods alt udlånsrenterne de får deres omsætning hjem på, og du er en rimeligt sikker investering.
Gio Besvaret May 27, 2008 Rapporter Besvaret May 27, 2008 Kommer dit hus ret meget over 1 million' date=' så tror jeg at banken siger nej....[/quote']Jeg har "fået lov" at låne et par svenske millioner, skulle jeg få brug for dem
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu