Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Turen over Storebælt bliver dyrere end beregnet for i gennemsnit 2 bilister om dagen. Det skyldes, at de, med alt for meget fart, kører ind i bommene ved betalingsanlægget. Derfor overvejer Storebælt nu at lave en såkaldt "free-flow" ordning, hvor bommene er oppe, når der er myldretrafik. - Det kan skabe sikkerhed for både vores kunder og vores personale, siger driftschef ved broens betalingsanlæg, Palle Nygaard. Han angiver, at det ikke kun er fart, der skyldes bilisternes uheld med bommene. Også forkert montering af brobizz´er skyld i uheldene. Kilde: dr.dk

Guest jxhab
Besvaret
Turen over Storebælt bliver dyrere end beregnet for i gennemsnit 2 bilister om dagen. Det skyldes, at de, med alt for meget fart, kører ind i bommene ved betalingsanlægget. Derfor overvejer Storebælt nu at lave en såkaldt "free-flow" ordning, hvor bommene er oppe, når der er myldretrafik. - Det kan skabe sikkerhed for både vores kunder og vores personale, siger driftschef ved broens betalingsanlæg, Palle Nygaard. Han angiver, at det ikke kun er fart, der skyldes bilisternes uheld med bommene. Også forkert montering af brobizz´er skyld i uheldene. Kilde: dr.dk
Okay det er nu ikke det jeg synes er det største problem med øresundsbroen, det er egentligt sjældent jeg oplever en stor kø, det er kun når tåber begynder at bakke og skabe farlige situationer i stedet for lige at vente de 2 min ekstra til der kommer personale som kan hjælpe eller når folk vælger en forkert bane (turister der vælger brobizzbanen eksempelvis).
Besvaret

Jeg synes nu heller ikke det er et problem som sådan med kø i brobizz-banerne, kun når flere baner er inaktive, hvilket heldigvis er sjælendt. Hvis man endelig skal pege på noget som kunne minimere evt kødannelse ved bizzbanerne, SÅ KUNNE DET VÆRE AT FOLK SKULLE OVERVEJE OGSÅ AT BRUGE BANE 3 OG 4, I STEDET FOR KUN BANE 1 OG 2. Jeg fatter simpelthen ikke at folk klumper sig sammen i de to yderste baner, mens jeg i 100 tilfælde ud af 100 bare kører lige i gennem bane 4, men fint for mig hehe :) Men altså helt ærligt, hvad tænker folk på!? Kan man virkelig ikke overskue fire baner, så man bare har vænnet sig til at tage bane 1 eller 2... Min bil er så RØVSYG, at det eneste der er sjovt i den er hvor langt den går på literen. Derfor kører den ALTID kun 110 km/t på motorvejen, så jeg er vant til at blive overhalet :laugh: Det sjove er, at hver eneste gang jeg nærmer mig betalingsanlægget, så de biler jeg bliver overhalet af lige inden, de overhaler mig sørme også EFTER betalingsanlægget, og nogle først 2 km efter anlægget - og ja, det er der KUN én forklaring på: de fleste vælger bane 1 og 2 uanset hvad, samt at bane 4 er usynlig for de fleste. Kommer lige i tanke om at så sent som i lørdags kl 6.15 da jeg kørte gennem anlægget mod DK, der bliver jeg overhalet af to biler 3-400 meter inden anlægget. Vi er de ENESTE 3 biler på vej mod anlægget på det tidspunkt, og den forreste kører mod bane 1, hvilket idioten i sin A3 lige bagved så fanme også vælger at gøre :rolleye: Den forreste bil kører gennem anlægget, idioten bagved fucker op og må bakke i bås 1, mens jeg så kører gennem bane 4. Nogle hundrede meter efter anlægget kommer A3'eren ræsende uden om (igen), mens jeg igen bare kunne konstatere at nogle folk bare er for dumme til at vælge bane når de skal gennem anlægget, og dermed gøre det sværer for sig selv. Hvorfor gider folk køre bag en anden bil eller tre i bane 1, når der er andre bizzbaner der er helt fri for biler :confused:

Besvaret
Min bil er så RØVSYG, at det eneste der er sjovt i den er hvor langt den går på literen. Derfor kører den ALTID kun 110 km/t på motorvejen, så jeg er vant til at blive overhalet :laugh: Det sjove er, at hver eneste gang jeg nærmer mig betalingsanlægget, så de biler jeg bliver overhalet af lige inden, de overhaler mig sørme også EFTER betalingsanlægget, og nogle først 2 km efter anlægget - og ja, det er der KUN én forklaring på: de fleste vælger bane 1 og 2 uanset hvad, samt at bane 4 er usynlig for de fleste.
Hehe, har det på samme måde i min pendlerbil, og jeg benytter også bane 3 eller 4. Men sssh vi skal nok ikke afsløre os for meget :laugh:
Besvaret

Jeg synes det er mere uheldigt med alle dem der ikke gider? køre i brobizz "banen" for så at smutte inden-om og derefter krydseover og tage en af de yserste brobizzbaner, så det kan vel være en af forklaringerne på at folk ikke benytter de første baner, der bliver man bare torpederet af biler der mener de har retten til at vælge en brobizzbane selvom de har "undgået" køen dertil :)

Besvaret

Hvis man tror at det hjælper på noget at åbne bommene og bilister så på magisk vis begynder at fatte systemet, og også reagerer når bommen går ned, tror jeg at man bliver slemt overrasket. Umiddelbart kan jeg ikke lige gennemskue hvordan hele den øvelse skal kunne hjælpe på situationen ... mange mennesker orienterer sig ikke i trafikken, og vil stadig vælge den forkerte bane eller montere deres brobizz forkert. Men, på den anden side har jeg heller aldrig forstået at det skulle tage Øresundsbron årevis at implementere brobizz baner hvor man ikke behøver at stoppe, når man nu ved at Øresundsbron og Storebælt køber deres systemer hos den samme franske leverandør. Men, mon ikke Storebælt har mere held med at implementere det ;-)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...