Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej allesammen, Vi er nye her på dette forum. Vi har det sidste års tid leget med tanken om at flytte til Sverige. I den forbindelse har vi set en del på Annestad. Men hvad synes I? Hvorfor eller hvorfor skulle vi flytte / ikke flytte til Annestad ? Mvh Fremtidflytter

• Svar 71
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

Man skulle tro at folk var bange for at gå i land i Sverige og helst skal kunne se DK hele tiden....:lol: Glem Annestad og flyt længere ind i Sverige....Der er uhyre smukt herovre!!! ;)

Besvaret
Man skulle tro at folk var bange for at gå i land i Sverige og helst skal kunne se DK hele tiden....:lol: Glem Annestad og flyt længere ind i Sverige....Der er uhyre smukt herovre!!! ;)
Vi har været, og er i Sverige flere gange om året. og ENIG. det er et skønt land. Specielt når man kommer lidt op/ ind i landet. Men mht Annestad, så var det mere for ikke at have så langt på arbejde, til familie, venner osv...
Besvaret

10 min mere ind i landet og du vil ikke ende i en danskerghetto..... Bara, Klågerup, Staffanstorp, Vellinge, Svedala osv er gode bud på noget langt bedre end det betonlort de har banket op på en ødemark....:(

Vi har været' date=' og er i Sverige flere gange om året. og ENIG. det er et skønt land. Specielt når man kommer lidt op/ ind i landet. Men mht Annestad, så var det mere for ikke at have så langt på arbejde, til familie, venner osv...[/quote']
Besvaret
10 min mere ind i landet og du vil ikke ende i en danskerghetto..... Bara, Klågerup, Staffanstorp, Vellinge, Svedala osv er gode bud på noget langt bedre end det betonlort de har banket op på en ødemark....:(
Ok... Kan der måske være noget om. Hvad med resten af Bunkeflostrand? Er det kun Annestad der er noget "rod" i dine øjne. Eller er det hele byen? Har kigget på et par villaer / Rækkehuse i bunkeflo.. Men mener du det er bedre at kigge lidt længere ind ?
Besvaret

Ja helt sikkert...... Der er ved at være for "tæt" i det område. Du kunne ligeså godt bo i DK, med de priser, da du skal betale bro oveni om måneden. Skal du ha noget godt i Malmø området, så er ön i Limhamn et godt sted.... Ikke så langt væk som Bo01(västra Hamnen), men superlækkert og med masser af lys og luft. Dog er det ikke billigt.... Men jeg ville klart rykke 10-20 min ind i landet. Det får man uendeligt meget mere ud af.....:)

Ok... Kan der måske være noget om. Hvad med resten af Bunkeflostrand? Er det kun Annestad der er noget "rod" i dine øjne. Eller er det hele byen? Har kigget på et par villaer / Rækkehuse i bunkeflo.. Men mener du det er bedre at kigge lidt længere ind ?
Besvaret
Ja helt sikkert...... Der er ved at være for "tæt" i det område. Du kunne ligeså godt bo i DK, med de priser, da du skal betale bro oveni om måneden. Skal du ha noget godt i Malmø området, så er ön i Limhamn et godt sted.... Ikke så langt væk som Bo01(västra Hamnen), men superlækkert og med masser af lys og luft. Dog er det ikke billigt.... Men jeg ville klart rykke 10-20 min ind i landet. Det får man uendeligt meget mere ud af.....:)
Hmm.. først var det 10 min ind i landet, nu er det 10-20 min :) Ender med at flytte til Kalmar ;) Men jeg vil da prøve at se lidt på områderne du nævner, i aften.. Men det skal selvfølgelig være et sted der er til at købe for penge...
Besvaret
Men det skal selvfølgelig være et sted der er til at købe for penge...
Jeg kigger selv på hus for tiden - og det foregår også ude i periferien, godt væk fra de større dyre byer som Malmö og Lund. Min smertegrænse går ved 60 km fra Lernacken (brofæstet) - og ude i den afstand får du virkelig noget for pengene. Lad ikke afstanden skræmme dig, da man stadig kan komme til København på ca. en time, skulle man vælge at flytte så langt ud. Belønningen er benzin til krop og sjæl, og menneskelig opladning i megawatt-klassen - plus, selvfølgelig, noget mere bolig for de samme penge. :th2:
Besvaret

Fremtidsflytter: Jeg har tidligere boet to år i Annestad, og det er et ganske udmærket nyere byggeri til prisen. Fakta er, at da jeg flyttede derfra i sommeren 2007, der var ca 20% af beboerne danskere i Annestad, og det er ikke dramatisk meget mere end andre populære steder for danskere at slå sig ned. Det eneste negative jeg kan sige, det er at jeg synes området (Annestad) er blevet bygget for stort, men det kan lige så godt bare være mig. Standarden af boligerne i Annestad er præcis som i Västra Hamn (bortset fra de meget dyre derude) og Bruksparken, hvilket er to andre nyere områder du nemt kan sammenligne med. Tag ud og oplev Annestad, om det er noget for jer, og find ud af om I vil kunne falde til der. Jeg kan godt anbefale området, men I må selv over og tjekke det ud en dag, og ikke kun tro at det er vise ord vi alle skriver her på forum. Tag jer ikke af at visse folk ynder at svine andre områder til end det de selv bor i, de ved ikke bedre. Folk prøver kun på at "opgradere" deres eget område ved at svine et andet område til. Annestad har aldrig været populært her på forum blandt folk der ikke bor der, og sådan vil det åbenbart altid være. Som sagt var jeg glad for at bo der i to år, og der er også mange her på forum der pt bor der, så det kan være der evt kommer flere positive kommentarer senere i tråden. Selvfølgelig er det ikke rosenrødt, men det er det INGEN steder. Annestad er generelt hverken bedre eller dårligere end de andre nybyggede områder. Hvis I kigger på bolig, så husk at tjekke om der ligger nogle huslejestigninger lige rundt om hjørnet ;)

Bara' date=' Klågerup, Staffanstorp, Vellinge, Svedala osv er gode bud på noget langt bedre end det [b']betonlort de har banket op på en ødemark....:(
Hvis det er Annestad som du hentyder til, så har du vist netop udstillet at du ikke aner en kæft om hvad du snakker om. Men det er nemt at have fordomme. Et hus/blok i Annestad er bygget af moduler (containere om du vil), som hver især af bygget op omkring stålprofiler som er beklædt med gipsplader. Lindeborg og Almvik er eksempler på betonbyggeri.
Besvaret
60 Km er i hvert fald ALT for længt væk for os... tror ikke det skal være meget mere end 20-30 km fra broen
hvorfor' date=' egentlig?
... Men det MÅ da også være muligt, at finde noget ok for rimelige penge...
Tyve-tredive kilometer fra broen, bestemt.
Besvaret
Fremtidsflytter: Jeg har tidligere boet to år i Annestad, og det er et ganske udmærket nyere byggeri til prisen. Fakta er, at da jeg flyttede derfra i sommeren 2007, der var ca 20% af beboerne danskere i Annestad, og det er ikke dramatisk meget mere end andre populære steder for danskere at slå sig ned. Det eneste negative jeg kan sige, det er at jeg synes området (Annestad) er blevet bygget for stort, men det kan lige så godt bare være mig. Standarden af boligerne i Annestad er præcis som i Västra Hamn (bortset fra de meget dyre derude) og Bruksparken, hvilket er to andre nyere områder du nemt kan sammenligne med. Tag ud og oplev Annestad, om det er noget for jer, og find ud af om I vil kunne falde til der. Jeg kan godt anbefale området, men I må selv over og tjekke det ud en dag, og ikke kun tro at det er vise ord vi alle skriver her på forum. Tag jer ikke af at visse folk ynder at svine andre områder til end det de selv bor i, de ved ikke bedre. Folk prøver kun på at "opgradere" deres eget område ved at svine et andet område til. Annestad har aldrig været populært her på forum blandt folk der ikke bor der, og sådan vil det åbenbart altid være. Som sagt var jeg glad for at bo der i to år, og der er også mange her på forum der pt bor der, så det kan være der evt kommer flere positive kommentarer senere i tråden. Selvfølgelig er det ikke rosenrødt, men det er det INGEN steder. Annestad er generelt hverken bedre eller dårligere end de andre nybyggede områder. Hvis I kigger på bolig, så husk at tjekke om der ligger nogle huslejestigninger lige rundt om hjørnet ;) Hvis det er Annestad som du hentyder til, så har du vist netop udstillet at du ikke aner en kæft om hvad du snakker om. Men det er nemt at have fordomme. Et hus/blok i Annestad er bygget af moduler (containere om du vil), som hver især af bygget op omkring stålprofiler som er beklædt med gipsplader. Lindeborg og Almvik er eksempler på betonbyggeri.
Mange tak for dit uddybende svar..! Hvordan kan det være du/ I valgte at flytte derfra (og hvor til)? Og hvordan kan jeg se om der er huslejestigninger på vej, hvis det ender med en lejlighed? Du skriver "Annestad er ikke rosenrødt..." vi forventer absolut ikke det er rosenrødt, men er det et belastede/ hårdt område?
Besvaret

Fordi 60 km + det man skal køre over broen og i Kbh vil blive for langt hver vej, 2 gange om dagen.... Vi har også en lille datter, så det skal også være realistisk med at hente og bringe hende til/ fra institution FØR de lukker :)

Besvaret
Hvordan kan det være du/ I valgte at flytte derfra (og hvor til)?
Annestad er lejligheder, og det var blevet tid til hus og have, så derfor flyttede jeg så til Skurup, eller lidt uden for Skurup by.
Og hvordan kan jeg se om der er huslejestigninger på vej' date=' hvis det ender med en lejlighed?[/quote'] Det spørger du mægleren om når/hvis I skal til en visning.
Besvaret
Fordi 60 km + det man skal køre over broen og i Kbh vil blive for langt hver vej' date=' 2 gange om dagen.... [/quote']Jeg bor som sagt i Skurup og har 62 km til lufthavnen, det tager 35 minutter i bil hver vej. 40 minutter hvis jeg kører meget morfar-agtigt, i stedet for bare morfar. 35 minutter i en bil er sgu til at holde ud, forskellen er bare at bor man øst for for lufthavnen, ja så kan man køre 60+ km på den tid. Bor man vest for lufthavnen (altså i DK), ja så kan man sikkert kun køre 35 km på 35 minutter pga kø osv. Lad vær med at hæng jer i antal km til job, men brug i stedet antal minutter til job :th2:
Besvaret
Annestad er lejligheder, og det var blevet tid til hus og have, så derfor flyttede jeg så til Skurup, eller lidt uden for Skurup by.
Ok, det er også sådan vores overvejelser går pt. En relativt kortfristet løsning med en ret ok lejlighed i Annestad. Eller hus/ rækkehus MED have, et andet sted i nærheden...
Det spørger du mægleren om når/hvis I skal til en visning.
Ok, men så spørger den dumme dansker lige, Det er vel kun lejligheder (med månedlig afgift) der kan stige!? Hvis man køber hus, er det vel "kun" renten der kan forandre det hele...!?
Dog er det ikke Annestad der trækker op i den samlede statistik for Malmö. Et område uden kriminalitet, det findes ikke, men det var altså ikke noget jeg eller min naboer mærkede noget til i min tid der.
Hmm.. et område uden kriminalitet findes helt sikkert ikke. Men mente også bare om der ellers var meget ballade derude. Men det lader til jeg har nogenlunde korrekt opfattelse af området :)
Guest Mogens
Besvaret
Du mener ikke at dette er grund nok til at holde sig langt væk fra Annestad ?
:rolleye: Nej, for helv...- jeg mener, man skal holde sig væk !
Besvaret
:rolleye: Nej' date=' for helv...- jeg mener, man skal holde sig væk ![/quote'] Hahaha... Ja, det ved jeg godt at du mener... Det var egentlig også til "nytilflyttersnarttilsverigejegharglemthansnavn" Jeg er helt enig.. Ville end ikke overveje Annestad som markedet ser ud i øjeblikket
Besvaret

Nu kan man jo sådan set også leje lejligheder i Annestad :rolleyes: Vi har været meget glade for vores lejlighed i Annestad og synes, at det var en god måde at blive introduceret til Sverige på uden at skulle ud og købe. Nu er vi blevet så glade for at bo herovre, at vi lige har købt hus i Holmeja, Svedala.

Besvaret

Bemærkelsesværdigt som folk der aldrig har set Annestad andre steder fra end motorvejen kloger sig på denne tråd... Jeg har boet her med min kæreste i en bostadsrätt siden sidste vinter. Er ganske godt tilfreds og ligger ikke søvnløs over at der er mange lejligheder til salg pt. Det vil jeg nok være, hvis jeg skulle sælge snart, men det betyder bare at det er købers marked. Vi flyttede herover, fordi vi trængte til albuerum og ville have kort til broen. Vi har fået en fed lejlighed og synes egentlig stadig området er fint - på trods af at vi har været ramt af indbrud, men det kan sq ske alle steder. Mht. ballade kan jeg supplere med lidt natte + knallert-larm. Ikke noget et lukket vindue ikke kan holde ude. Som Missarth skriver er det et godt intro-område til Sverige. Ikke et område man bliver boende i i mange år... Enten rykker man længere ind i Sverige eller også rykker man retur til DK. Men ta' over og kig, få et par rundvisninger og gå en tur i området.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...