Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Efter at have ansøgt om lån og blevet afvist pga. "övertrakassering av konto vid ett antall tilfälle i år" på mit Visa og omkring 300 Sek begge gange! :sick: Nu går der jo så kun ca 24.000 ind hver måned, så jeg kan godt se det helt umulige i at jeg til tider overtrækker med så enorme beløb :rolleye: Er så forbandet træt af swedbank og deres kundepleje :mad: så jeg leder efter det bedste alternativ! Er der nogen der har Handelsbanken og i så fald, hvordan funker de mht. løn fra DK?

Guest jxhab
Besvaret
Efter at have ansøgt om lån og blevet afvist pga. "övertrakassering av konto vid ett antall tilfälle i år" på mit Visa og omkring 300 Sek begge gange! :sick: Nu går der jo så kun ca 24.000 ind hver måned, så jeg kan godt se det helt umulige i at jeg til tider overtrækker med så enorme beløb :rolleye: Er så forbandet træt af swedbank og deres kundepleje :mad: så jeg leder efter det bedste alternativ! Er der nogen der har Handelsbanken og i så fald, hvordan funker de mht. løn fra DK?
Vi har nordea og er enormt glade for det.. men vi bruger ikke nordea så meget her iSverige, men vores danske rådgiver er super!
Besvaret

Jeg er ved at få oprettet en danskebank konto i sverige, fra min danske filial. Det gode er at de ikke har nogen gebyrer på kortet, det er så en mastercard debet kort. Jeg har ikke rigtigt oplevet at det var et problem at bruge mit danske MC i sverige, så det er nok fint nok. Det vigtigste for mig ved den løsning, er egentlig at der ikke er et kortholder gebyr, det synes jeg er så latterligt at alle banker i sverige vil have. Danskebank har også gratis 1 dags overførsler mellem danskebank danmark og danskebank sverige - ligesom nordea.

Besvaret
Danskebank har også gratis 1 dags overførsler mellem danskebank danmark og danskebank sverige - ligesom nordea.
Overførsler imellem egne konti i Nordea (DK<->S) er "gebyrfri".
Besvaret
Overførsler imellem egne konti i Nordea (DK<->S) er "gebyrfri".
ja jeg ved ikke om man bliver nakket på kursen i nordea og danske, det forventer jeg lidt, men da jeg ikke har prøvet det endnu kan jeg ikke udtale mig om det :)
Besvaret

Velkommen i klubben. Hader personligt også Swedbank. Dårlig kundeservice, dårlig bank. Og jeg har endda ikke fornærmet dem ved at overtrække på min konto. De kan dog til tider være en anelse billigere end nordea med lån. Jeg afventer bare at mit fastforrentede lån skal genforhandles også er det bare adios Handelsbanken har en lignende ordning som Swedbank. Det koster 10kr pr overførsel også er den der hurtigt og enkelt i sverige. Handelsbanken er ligesom Nordea en anelse dyrer end swedbank.

Besvaret
Hmm betaler da 30kr pr gang ud over den mdr'lige overførsel
I så fald er der noget galt. Mener jeg læste noget á la det samme i en tidligere tråd herinde - og det var bragt iorden senere ved et simpelt telefonopkald til Nordea (...så vidt jeg husker).
Besvaret

Heyy jesper.... Var det ikke en idé at sammenligne bankerne i en tråd...??? Som udelukkende er til det?? Så vi kan få styr på gebyrer for overførsler via netbank osv... Banker med filialer på begge sider af sundet...bla...bla....bla

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...