Jump to content

Fradrag: Befordring og beskæftigelsesfradrag??

Recommended Posts

Skrevet

Vi har et mindre hyr med konens skattepapire, så jeg håber I kan hjælpe mig med sidste par detaljer: 1) I forbindelse med befordringsfradraget på forskudsopgørelsen står der beskæftigelsesfradrag under ligningsmæssige fradrag, men dette står ikke nogen steder i selvangivelsen (ligningsmæssige fradrag). Skal man selv anføre et beskæftigelsesfradrag og hvis man skal, hvor skal det anføres? 2) I forbindelse med befordringsfradraget er jeg nysgerrig hvordan I uden bil finder distancen mellem hjem og job. Skats hjemmeside kan ikke håndtere et andet postnummer end de danske, og hverken de gule sider eller eniro.se kan komme med en rute (med distance) mellem DK og SE. Jeg håber I ka' hjælpe med at kaste lidt lys over dette. Hvis ikke, så går turen til Sluseholmen :)

Besvaret
Vi har et mindre hyr med konens skattepapire, så jeg håber I kan hjælpe mig med sidste par detaljer: 2) I forbindelse med befordringsfradraget er jeg nysgerrig hvordan I uden bil finder distancen mellem hjem og job. Skats hjemmeside kan ikke håndtere et andet postnummer end de danske, og hverken de gule sider eller eniro.se kan komme med en rute (med distance) mellem DK og SE.
fx: http://www.krak.dk/INC/EuroRoute/default.asp
Besvaret
Vi har et mindre hyr med konens skattepapire, så jeg håber I kan hjælpe mig med sidste par detaljer: 1) I forbindelse med befordringsfradraget på forskudsopgørelsen står der beskæftigelsesfradrag under ligningsmæssige fradrag, men dette står ikke nogen steder i selvangivelsen (ligningsmæssige fradrag). Skal man selv anføre et beskæftigelsesfradrag og hvis man skal, hvor skal det anføres?
Nej, SKAT beregner det selv på baggrund af din indkomst. Faktisk lidt fjollet de har feltet.
Besvaret
Nej' date=' SKAT beregner det selv på baggrund af din indkomst. Faktisk lidt fjollet de har feltet.[/quote'] Det var også min tanke, men hvad der, logisk set, burde være let at beregne, er nødvendigvis ikke tilfældet hos SKAT :) Ens tanker henledes til tider til Vogons

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...