Neua Skrevet June 3, 2008 Rapporter Skrevet June 3, 2008 I reglerne for kørekort kan jeg læse at: Körkort från andra länder- giltighet i Sverige För att körkort från andra länder ska gälla i Sverige krävs att: - körkortet är giltigt i det land där det har utfärdats, - innehavaren inte är folkbokförd i Sverige sedan mer än ett år, - körkortet inte har bytts ut mot ett svenskt körkort - innehavaren inte också har ett svenskt körkort som är omhändertaget eller - återkallat. - Som jeg læser det, skal man skifte sit danske kort til et svensk, hvis man bor i Sverige permanent i mere end 1 år?http://www.korkortsportalen.se/VV_Templates/Page____539.aspx
Eske Besvaret June 3, 2008 Rapporter Besvaret June 3, 2008 Men heldigvis er det anderledes for ESS lander: EES-staterna är: Belgien, Bulgarien, Cypern, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Grekland, Irland, Island, Italien, Lettland, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Malta, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Rumänien, Slovakien, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Tjeckien, Tyskland, Ungern och Österrike För att ett körkort från en EES-stat ska gälla i Sverige krävs att: körkortet är giltigt i det land där det har utfärdats, körkortet inte har bytts ut mot ett svenskt körkort innehavaren inte också har ett svenskt körkort som är omhändertaget eller återkallat. Om du har ett körkort från en EES-stat som uppfyller kraven är detta giltigt i Sverige även om du är folkbokförd här och oavsett hur länge du har varit det. Du får också godkännas som handledare vid privat övningskörning, om du uppfyller kraven för det.
Neua Besvaret June 3, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret June 3, 2008 Ahh jeg missede denne del "även om du är folkbokförd här och oavsett hur länge du har varit det" - Jeg kigger lige nu på om jeg skal skifte til svensk kort fordi jeg fik et klip med 66 km/t i en 50 km zone i kbh igår. Så nu har jeg 2 stk :( Begge to på 66 km/t utroligt man ikke lærer det! Jeg synes ikke jeg nogen steder kan finde den klare definition på, om de klipper i mit ugyldige danske kort i danmark hvis jeg har et svensk og det så bare står og venter til jeg kommer hjem... Eller om jeg blot får bøde hvis jeg har svensk kort!
Buddha Besvaret June 3, 2008 Rapporter Besvaret June 3, 2008 Klippene gælder i den samme periode som vanligt.....Men de gælder ikke så længe du bor herovre. Altså kan de 2 klip udløbe imens du bor her.....
Homer Besvaret June 3, 2008 Rapporter Besvaret June 3, 2008 Eller du kan undlade at oplyse dit danske CPR-nr. når du bliver stoppet (igen) - så er der ingen klip der venter...
Scion Besvaret June 3, 2008 Rapporter Besvaret June 3, 2008 kan man egentlig bytte sit kort tilbage til dansk (mens man bor herovre)?
bluee Besvaret June 3, 2008 Rapporter Besvaret June 3, 2008 du kan bytte dit DK kørekort indenfor 1-2 år mener jeg det er. Det tager dog et par uger og koster en 300-500 mener jeg.
Guest Mogens Besvaret June 3, 2008 Rapporter Besvaret June 3, 2008 Eller du kan undlade at oplyse dit danske CPR-nr. når du bliver stoppet (igen) - så er der ingen klip der venter... Har du et dansk kørekort, står det på kortet - så det er lidt svært. Måske misforstår jeg din posting...
Bjarne233 Besvaret June 3, 2008 Rapporter Besvaret June 3, 2008 Har du et dansk kørekort' date=' står det på kortet - så det er lidt svært. Måske misforstår jeg din posting...[/quote'] Som jeg forstår Homer mener han at har du et svensk kort, skal man bare lade være med at oplyse sit danske CPR....? Eller hva' ? For så skal jeg da have et svensk kort......
poppelvig Besvaret June 6, 2008 Rapporter Besvaret June 6, 2008 Som jeg forstår Homer mener han at har du et svensk kort' date=' skal man bare lade være med at oplyse sit danske CPR....? Eller hva' ? For så skal jeg da have et svensk kort......[/quote'] Nej for hvis man har et svensk kort kan man jo ikke få et klip. Så jeg forstår ikke helt hvad det skulle hjælpe at undlade at oplyse sit cpr nummer.
Thomas Besvaret June 6, 2008 Rapporter Besvaret June 6, 2008 kan man egentlig bytte sit kort tilbage til dansk (mens man bor herovre)? Nej det kan du ikke!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu