Futz Skrevet June 4, 2008 Rapporter Skrevet June 4, 2008 Ja i dag faldt den på en onsdag pga. helligdagen i morgen - men normalt er det jo fredag at Markaryd karavanen af danskere, der skal op til stugan/torpan/ødegården/fritidshuset, drager afsted i højt humør. Afsted! - over broen det går- efter at de har fået fyldt volvo 144 stationcar'en eller Kia'en med elgklistermærket, op med øl, børn og habengut. Tjuhej vi er væk fra danmark !!!! - NU er det weekend i ingenklip zonen - lets go autobahn style - o´ køre crazyfresh sjov zigzag kørsel til ære for børnene og egoet (men altså kun 800 meter så skal vi bremse hårdt op og nyde den smukke udsigt med 80 i timen for det synes fruen ) Halvdelen af karavanen har selvfølgelig den obligatoriske trailer fyldt op med Silvan indkøb til "gør det selv" herren i huset + det sidste nyfundne indenfor shabby chick møblement (lavet af drivtømmer etc.) til fruen- klar til en weekend på (søster) landet. Hvis det er godt vejr kører Brænderup/campingvogn kusken lige akurat så halvlangsomt/stærkt at det provokerer den gennemsnitlige eksportchauffør til en 6 minutters overhaling. Hvis det er dårligt vejr - ja så blæser det som regel på broen og det lidt mere end de er vant til i forstæderne, - det gør dem hvorfor de så kører max 45 km/t , helst med et hjulsæt på begge sider af midterstriben indtil de har jord under igen. Når vi nærmer os betalingsanlægget - så begynder tempoet, finterne, og alle bevægelserne at minde om en Netto ved myldretid, blot en af dem hvor folk handler ind i radio biler, mens de er på Coke. Hele overfarten sluttes normalt af med, at halvdelen, vel inde i brobizzbanerne får det røde lys (som en bekræftigelse på at de har glemt deres brobizz hjemme i Vanløse) og så er der ingen vej udn om at råbe kluddermor ! eller en anden dårlig undskyldning ind i mikrofonen. Jeg har gennem længere tid modtaget et stigende antal henvendelser fra medbillister i Sverige, som bliver meget skræmte af disse danske bilister, der overhaler både inden- og udenom og kører skiftevis for langsomt og hurtigt, specielt over det hele. Jeg synes broen kunne gøre det bedre - lad os få en politik !
thomas_lund Besvaret June 5, 2008 Rapporter Besvaret June 5, 2008 Hahahaha - glimrende - og så sandt, så sandt
Buddha Besvaret June 5, 2008 Rapporter Besvaret June 5, 2008 Skal de så indberettes til broen for uforsvarlig kørsel????? Eller endnu bedre.....Hænge dem ud på nettet...........
Lynge Besvaret June 5, 2008 Rapporter Besvaret June 5, 2008 Haha Futz det er sku det bedste indlæg jeg har set meget længe herinde:th2: Du er sku ugens skribent på Øresunds Debattan:lol:
dkrath Besvaret June 6, 2008 Rapporter Besvaret June 6, 2008 Eller endnu bedre.....Hænge dem ud på nettet........... Det er den normale procedure herinde :D:fight: Med fare for at blive tilsvinet nu for min joke
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu