SusanneKristensen Skrevet June 5, 2008 Rapporter Skrevet June 5, 2008 Hvordan har i gjort - nogle gode råd?? Vi er en familie på 5 - 3 små børn 4 år og tvillinger på 2 Vi bor pt på sjælland men ønsker brændende at flytte til sverige - skåne Vi har pt intet arbejde pga barsel og flytning så hvordan kommer man lige til sverige uden job og man kan jo ikke få job når man ingen bolig har og omvendt!! Og børnen skal jo gerne i dagis før man kan starte på job - men det kræver jo en bolig... Har lige pt svært ved at forestille mig at denne sverige drøm kan ske Susanne
Buddha Besvaret June 5, 2008 Rapporter Besvaret June 5, 2008 Jeg ville nok skaffe mig noget indtægt inden i overvejer det..... Alternativt er det at leje måske en god ide..... Der er en del der fremlejer i Annestad, hvis i ikke vil så langt ind i Sverige.
Thomas Besvaret June 5, 2008 Rapporter Besvaret June 5, 2008 Før i overhovedet glæder jer for meget så få jer et job. Flytter i herover nu mister i jeres kontanthjælp, fagforening eller hvad i nu er på... Og komme på kontanthjælp i sverige er som at finde en nål i en høstak, og tager ca. lige så lang tid. Udover det kan man ikke låne penge nogle steder og det er de færreste udlejere der vil leje ud til folk uden job. Og hvaad er det der gør at i brændende ønsker at flytte til sverige?
flemlot Besvaret June 6, 2008 Rapporter Besvaret June 6, 2008 Hej Susanne Hvis i har penge i banken eller får ved salg af bolig så start med at lej et hus eller lejlighed. Når I så har gjort det går i på skatteverket med lejekontrakten og får personnummer. I skal bruge personmummer for at søge arbejde. I kan ikke få plads i fritisdshjem/dagis før i begge har arbejde. Men der er ikke ventetid. I skal blive stående i jeres nuværende fagforening indtil i har job i sverige og er meldt ind i en svensk fagforening. Vi er nu i gang med flytte til sverige (Mullsjö). Jeg har altid vil bo i Sverige, så vi valgte at sælge vores hus. Det er solgt for en månede siden. Det skal gøres før man overhovet gør noget i sverige (Ellers bliver man beskattede af overskudet) Vores hyravärt var lidt betænklig ved at vi ikke havede arbejde, men da jeg tilbød at betale op til 6-7 måneders leje forud, så var der ikke problemer (Han ville dog ikke have det) Vi har lejet et hus på 114m2 med en lille have 4 rum garage og skur til 6.500 Skr pr. m incl vand, varme og TV. Jeg er nu ved at søge job. Min kone fik hurtig noget på kommunen.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu