Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej venner, Jeg kunne ikk lige finde jeg søgte efter, men det fordi konen og jeg flytter den 7/1 til sverige, så spørgsmålet er: hvornår skal vi få ændret vores skattekort, er det før vi flytter der den eller efter, skal lige siges at vi har skrevet under på huset og fået et "personnr" fra Nordea SE

Besvaret

Hvis I på nuværende tidspunkt kender Jeres fremtidige renteudgifter og befordingsfradrag, så kan I vel ligeså godt få det ordnet med det samme, så Juli lønnen kommer til at passe.

Besvaret

Er man ikke ret meget svensker, hvis man allerede før flytningen til Sverige begynder at skrive datoen omvendt? Jeg tolker, ligesom Bananas tror jeg, 7/1 som 1. juli... (Man kan teste sin (mangel på) svenskhed på Danske Spils www.hvemholderdumed.dk) Fodnote: Jeg er ikke ansat hos Danske Spil... eller hos Sixt!

Besvaret

okay, det fordi jeg har fået afvide af et par at man ikke kan før man er flyttet og har fået det rigtige svensk personnr og ikke det som banken tildeler.? passer det. jeg har alle papir fra banken og mælger hvor jeg har skrevet under på at jeg flytter ind den 1/7 ;D, så det hele står vel på de papir? alt det jeg skal bruge af oplysninger altså? eller

Besvaret

hej rene, jeg har udskrevet sådan et tjek liste fra skat som man tjekker af når man skal til flytte. er det nok, men hvad med det at man skal have sit svensk personnr før man kan gå til skat? holdet det

Besvaret
hej rene, jeg har udskrevet sådan et tjek liste fra skat som man tjekker af når man skal til flytte. er det nok, men hvad med det at man skal have sit svensk personnr før man kan gå til skat? holdet det
Jeg går ud fra at det er i DK, at du skal have ændret din forskudsskat, og her dur det svenske personnummer alligevel ikke - kun det danske, som jeg næsten er sikker på du har et af. Hvis du er sikker på at du kender alle din fremtidige svenske renteudgifter, er det bare at få ændret din forskudsskat - jo før jo bedre. Som det er i dag kan du ikke selv give din arbejdsgiver din nye trækprocent og fradrag - dem får din arbejdsgiver automatisk hver måned (jeg kan ikke huske skæringsdato for ændringer hos SKAT, for at de skal nå at komme med den pågældende måned).
Besvaret

kan det virkelige være så enkelt. jeg ringede til min nuværende kommunde og spurgte ind til hvad man skulle gøre når man flyttede til udlandet (Norden), og da sgade hun at tinge er blevet ændret så det er lettet for personerne og lande. dvs. at man bar skulle tage til det land man flyttede til (Norden, i min tilfælde Sverige) og skrive jeg på deres folkeregister, som så sendte de forskellige informationer virker til sit land... Det må jeg nok sige.... men man skal stadig huske at melde det til post huset...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...