Nulla Skrevet June 6, 2008 Rapporter Skrevet June 6, 2008 Ved ikke om det var en herinde fra (håber jeg ikke) der kørte over broen idag kl 10.45. Han kom kørende på broen i en sort BMW Cab, med ca 160km/t, men det værste-mærkeligste var dog alligevel at idioten havde valgt at afmonterer nummerpladen foran og den i bag vendte på hovedet !!!!! Så er man sgu da hjernedød, desværre nåede jeg ikke at få hele nummeret på den klaphat. :thumbdown
Buddha Besvaret June 6, 2008 Rapporter Besvaret June 6, 2008 Gu er man da ej..... Du nåede da ikke at aflæse nummeret vel???? Så er man vel smart når man nu kører for stærkt......;)
Mulde Besvaret June 7, 2008 Rapporter Besvaret June 7, 2008 Det kan da godt være, at han opnåede det han ville, men han fik så sandelig da også bevist, at det ikke er studenterhuen der trykker ham platfodet...
dkrath Besvaret June 7, 2008 Rapporter Besvaret June 7, 2008 Hehe god humor :D... indtil han bliver stoppet
Anne-Grete Besvaret June 7, 2008 Rapporter Besvaret June 7, 2008 Sikken en idiot - man kan da håbe, han blev/bliver stoppet, så han kan få en ordentlig bøde. Komplet hensynsløs kørsel. Komplet ligeglad med andres sikkerhed. Enig med Mulde - studenterhuen strammer i hvert fald ikke.
dannemare Besvaret June 7, 2008 Rapporter Besvaret June 7, 2008 Sikken en idiot - man kan da håbe' date=' han blev/bliver stoppet, så han kan få en ordentlig bøde. Komplet hensynsløs kørsel.[/quote'] Du oplevede ham også, kan jeg forstå? Hvad gjorde hans kørsel "komplet hensynsløs"? Eller er 160 km/t i sig selv i dine øjne lig med "komplet hensynsløs kørsel"? (i så fald lige et tip: pas på med kør-selv-ferier ned gennem Europa, da de som regel involverer en tur gennem det tyske ;)). Det er nu ikke min intention at forsvare omtalte fører. Jeg kan såmænd godt forstå, hvis nogle (specielt de mindre opmærksomme) ikke bryder sig om at blive overhalet med 160 i timen, hvis de selv ligger og kører med måske blot 100-110 i timen, mens de piller ved GPS'en. Jeg håber så bare, at de selv vil tænke lidt over, hvordan det føles for cyklisten med 25 km/t på landevejen, når de passerer ham med 90-100 km/t kun en halv meter fra hans venstre skulder (ja, sjovt nok kører danske "110-bilister" gerne 90-100 km/t på de danske landeveje). Ligeledes håber jeg ved Jebus, at de også tænker sig om en ekstra gang, når de med "sølle" 110 i timen (mens de i kor synger: "vi kører jo det, vi må") passerer en stilleholdende bil i nødsporet uden at trække over i den fri venstre bane! Se dét er hensynsløst! At blive passeret med 160, når man selv kører 110, er sgu vand ved siden af.
Mulde Besvaret June 8, 2008 Rapporter Besvaret June 8, 2008 Jeg kan såmænd godt forstå' date=' hvis nogle (specielt de mindre opmærksomme) ikke bryder sig om at blive overhalet med 160 i timen, hvis de selv ligger og kører med måske blot 100-110 i timen, mens de piller ved GPS'en.[/quote'] Mmmm - ja - hvis man tillader sig at overholde fartgrænsen, bare sådan nogenlunde - så er det helt sikkert ens betydende med, at man også er uopmærksom, piller ved GPS'en, lægger makeup og hvad der ellers kan komme op af fordomme.... 160 i timen er i min optik hensynsløs kørsel - og lad nu for f..... da være med at blande Tyskland ind i det - det er jo ikke ligesom der vi taler om, vel? Nej, lad os i stedet for beundre vedkommendes kreative evner - han må jo have lidt dårlig samvittighed, når han allerede inden han kører hjemmefra mener, at han må tage sig sine forholdsregler. Håber han nød turen.
Buddha Besvaret June 8, 2008 Rapporter Besvaret June 8, 2008 Jeg kan ikke få ind i mit hoved, hvad forskellen er på Tyskland og DK/SE.....Udover at vi har nogle fartforskrækkede magthavere der synes vi skal køre med samme fart som for 40 år siden...... Og der var der ikke engang selepligt..... Lavere fart maner til mere uopmærksomhed, da man mener at ha' tid til alt muligt andet....Kigge på kællinger, bare patter, sin GPS, nulre lillemors klitoris osv..... Dette er i den grad bevist i Malmø, hvor antallet af alvorlige ulykker er steget med 400% efter man satte farten NED i centrum til 40 km/t..... Det går ganske enkelt for langsomt til at man gider koncentrere sig om at køre bil og ikke alt muligt andet.... Mmmm - ja - hvis man tillader sig at overholde fartgrænsen, bare sådan nogenlunde - så er det helt sikkert ens betydende med, at man også er uopmærksom, piller ved GPS'en, lægger makeup og hvad der ellers kan komme op af fordomme.... 160 i timen er i min optik hensynsløs kørsel - og lad nu for f..... da være med at blande Tyskland ind i det - det er jo ikke ligesom der vi taler om, vel? Nej, lad os i stedet for beundre vedkommendes kreative evner - han må jo have lidt dårlig samvittighed, når han allerede inden han kører hjemmefra mener, at han må tage sig sine forholdsregler. Håber han nød turen.
dkrath Besvaret June 8, 2008 Rapporter Besvaret June 8, 2008 Lavere fart maner til mere uopmærksomhed' date=' da man mener at ha' tid til alt muligt andet....[b']Kigge på kællinger, bare patter, sin GPS, nulre lillemors klitoris osv..... Sikke du kan beskrive det Buddha :D! :th2: Er det derfor jeg altid ser dig her ude ved Vestre Hamnen med 15 km/t? :D
Buddha Besvaret June 8, 2008 Rapporter Besvaret June 8, 2008 Nej jeg er mere til Amager Strandvej....:D Sikke du kan beskrive det Buddha :D! :th2: Er det derfor jeg altid ser dig her ude ved Vestre Hamnen med 15 km/t? :D
CalebLarue Besvaret June 8, 2008 Rapporter Besvaret June 8, 2008 Jeg undrer mig lidt over at folk skriver herinde om "fartgale billister" på broen, jeg har da alt for tit oplevet at folk køre forbi mig med en hastighed der umuligt kan være under 150 km/t. på broen. Så har ligesom vænnet mig til det efterhånden.
sup3rior Besvaret June 9, 2008 Rapporter Besvaret June 9, 2008 Jeg undrer mig lidt over at folk skriver herinde om "fartgale billister" på broen, jeg har da alt for tit oplevet at folk køre forbi mig med en hastighed der umuligt kan være under 150 km/t. på broen. Så har ligesom vænnet mig til det efterhånden. Kan heller ikke se balladen i de hastigheder... Hvis man er opmærksom og holder øje med hvad der foregår er det jo ikke farligt at køre i den fart :)
Markowitch Besvaret June 9, 2008 Rapporter Besvaret June 9, 2008 Dette er i den grad bevist i Malmø, hvor antallet af alvorlige ulykker er steget med 400% efter man satte farten NED i centrum til 40 km/t..... Der går rygter om at man nu vil sætte hastigheden ned til 30 km/t inde i centrum . Iøvrigt appropos motorvej og hastigheder, så ved jeg fra mine vejbyggerkurser, at vejens trace udformes efter den hastighed der skal køres på strækningen. Måske er det derfor at 110 km/t er gældende visse steder?
dannemare Besvaret June 9, 2008 Rapporter Besvaret June 9, 2008 Jeg undrer mig lidt over at folk skriver herinde om "fartgale billister" på broen, jeg har da alt for tit oplevet at folk køre forbi mig med en hastighed der umuligt kan være under 150 km/t. på broen. Så har ligesom vænnet mig til det efterhånden. PRÆCIS! Her til morgen prøvede jeg for første gang i lang, lang, lang tid at køre i rush hour (well, så måske lige en halv time inden peak time), så der var med andre ord ok med medtrafikanter omkring mig fra start til slut, og jeg skal da lige love for, at jeg blev forbavset. Havde regnet med at møde hele flokken af frelste 110-bilister herindefra ;), men nej, med 130-140 km/t oplevede jeg, at jeg simpelthen blot fulgte strømmen - i højre bane! :th2: Damn, en glædelig overraskelse.
MC Manden Besvaret June 9, 2008 Rapporter Besvaret June 9, 2008 Der går rygter om at man nu vil sætte hastigheden ned til 30 km/t inde i centrum . Det blev forsøgt for 3-4 år siden men det blev droppet igen
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu