sup3rior Besvaret June 9, 2008 Rapporter Besvaret June 9, 2008 Snakker lidt med en fyr der har boet herovre 5-6 år - han har købt de fleste af sine biler hos Häggenäs. Kun positiv omtale - blandt andet omkring serviceaftaler og generel hjælpsomhed. Ejerne af forhandleren kører vist også selv noget halv-pro race, så de har ret meget ekspertise på området omkring 'sjove' biler. Jeg havde selv lidt kontakt til dem omkring en bil og de virkede meget imødekommende og yderst kompetente. Jeg kan give dig ganske ret I at de virker ganske imødekommende når man taler med dem... Var de også første gang jeg handlede bil hos dem, men da jeg et års tid senere ville skifte den var der ingen kontakt. Handlede så bil andetsteds den gang, men var så forbi igen for 1½ måneds tid siden for at kigge på en bil de havde på lager. Talte med en sælger om det som ville vende tilbage - hørte intet... Var så forbi og talte med Anders (en af ejerne) efter en 14 dages tid som nok lovede de skulle vende tilbage denne gang - men igen intet... Derudover brugte jeg dem som værksted til servicere den bil jeg havde købt hos dem. Selve arbejdet var fint nok, men de aftaler man lavede med dem holdt _aldrig_... Har prøvet indtil flere gange at møde til aftalt tid deroppe, og så var der ingen på arbejde. Når man så ringede kunne man høre de havde glemt det, og der er altså lang vej når de bor i Malmö og skal op og møde en... Har tabt en del for dem efter dette :(
dkrath Besvaret June 10, 2008 Rapporter Besvaret June 10, 2008 Her er min statistik. 21 år gammel 1. '83 BMW E30 323i M-tech, 1 år 2. '93 BMW E36 325i Cabriolet, 8 - 10 mdr. 3. '01 Porsche Boxster, 1 år 3 mdr. (so far)
Paul Besvaret June 10, 2008 Rapporter Besvaret June 10, 2008 Tjae... Lupoen bliver 7 år næste måned og jeg har ikke planer om at udskifte den foreløbigt. Måske en ekstra Lupo til næste år med den nye model, hvis den altså kommer i en 3L udgave eller bedre.
Annems Besvaret June 10, 2008 Rapporter Besvaret June 10, 2008 Vi er ikke normale - den primære del af bilparken er fra 1966, 1978, 1979, 1987 og 2001 og det er 2001'eren der bliver udskiftet først, men først når den er slidt op - den har jo kun kørt 217.000 km:D
APGraph Besvaret June 10, 2008 Rapporter Besvaret June 10, 2008 jeg har brugt samme sted til service af en Audi RS4, og de kan deres mekanik, dog må jeg sige at skal man ha fat i den så skal man ringe, de er ikke så gode til at svare på mails, men det er vist meget generalt for svenske håndværkere. har kun god erfaring med stedet. Mvh A Jeg kan give dig ganske ret I at de virker ganske imødekommende når man taler med dem... Var de også første gang jeg handlede bil hos dem, men da jeg et års tid senere ville skifte den var der ingen kontakt. Handlede så bil andetsteds den gang, men var så forbi igen for 1½ måneds tid siden for at kigge på en bil de havde på lager. Talte med en sælger om det som ville vende tilbage - hørte intet... Var så forbi og talte med Anders (en af ejerne) efter en 14 dages tid som nok lovede de skulle vende tilbage denne gang - men igen intet... Derudover brugte jeg dem som værksted til servicere den bil jeg havde købt hos dem. Selve arbejdet var fint nok, men de aftaler man lavede med dem holdt _aldrig_... Har prøvet indtil flere gange at møde til aftalt tid deroppe, og så var der ingen på arbejde. Når man så ringede kunne man høre de havde glemt det, og der er altså lang vej når de bor i Malmö og skal op og møde en... Har tabt en del for dem efter dette :(
CAC Besvaret June 10, 2008 Rapporter Besvaret June 10, 2008 Min MB S 500 årgang '00 købte jeg for 270k SEK og solgte den efter knap 1 år for 190k SEK... Min Impreza årgang '02 købte jeg for 240k SEK og solgte efter knap 1 år for 160k SEK... A8'eren er ikke røget endnu, så hvad den kommer til at stå mig i når den ryger vil tiden vise :D Det synes jeg godt nok er nogle store værditab. Hvor kan man egentligt finde nogle gode oversigter over hvor godt/dårligt diverse biler holder priserne i sverige? Off topic, I know... bare lige en sniger.....
2EThADoN Besvaret June 10, 2008 Rapporter Besvaret June 10, 2008 Jeg kan give dig ganske ret I at de virker ganske imødekommende når man taler med dem... Var de også første gang jeg handlede bil hos dem, men da jeg et års tid senere ville skifte den var der ingen kontakt. Handlede så bil andetsteds den gang, men var så forbi igen for 1½ måneds tid siden for at kigge på en bil de havde på lager. Talte med en sælger om det som ville vende tilbage - hørte intet... Var så forbi og talte med Anders (en af ejerne) efter en 14 dages tid som nok lovede de skulle vende tilbage denne gang - men igen intet... Derudover brugte jeg dem som værksted til servicere den bil jeg havde købt hos dem. Selve arbejdet var fint nok, men de aftaler man lavede med dem holdt _aldrig_... Har prøvet indtil flere gange at møde til aftalt tid deroppe, og så var der ingen på arbejde. Når man så ringede kunne man høre de havde glemt det, og der er altså lang vej når de bor i Malmö og skal op og møde en... Har tabt en del for dem efter dette :( Ok - kan godt forstå du har mistet noget for dem efter den behandling. Det er belastende når aftaler ikke bliver overholdt - flere gange endda! Sjovt, så forskellige oplevelser folk har med den samme forhandler... jeg kontaktede dem pr. mail til at starte med og efter 20 min. ringede, tror faktisk det var ham Anders, til mig.
Lollikken Besvaret June 10, 2008 Rapporter Besvaret June 10, 2008 Det synes jeg godt nok er nogle store værditab. Hvor kan man egentligt finde nogle gode oversigter over hvor godt/dårligt diverse biler holder priserne i sverige? Off topic, I know... bare lige en sniger..... Så snigeren og off-topic er det jo heller ikke. Det indgår vel i betragtningerne om hvor længe folk beholder bilerne.
DKSEFR Besvaret June 11, 2008 Rapporter Besvaret June 11, 2008 3 år og 10 biler.....og alt for store værditab
Christine H. Besvaret June 11, 2008 Rapporter Besvaret June 11, 2008 Ni år har vi været her og seks biler er det blevet til. De 4 har vi endnu, da de er noget lettere at købe end at sælge. Ud af de seks har kun én været fabriksny - de andre har haft nogle år på bagen.
Lollikken Besvaret June 11, 2008 Rapporter Besvaret June 11, 2008 Jamen så vil jeg prøve at slynge et par tal ud. Kan det passe at bilerne i Sverige er faldet/falder ca. 20-30 % pr år?
Guest PeterK Besvaret June 12, 2008 Rapporter Besvaret June 12, 2008 Siden sommeren 2006: Volvo XC90 T6 (2005) Polo 1,4 (2006) Porsche 997 S (2005) Mercedes B170 (2006) Mercedes E350 (2005) Lidt blandet forsamling, men Volvo og Porsche blev primært brugt som bil nr. 3 af konen og jeg. De 3 førstnævnte er solgt og har "tabt" ca 150sek............ PS: Elsker at skifte bil og i fremtiden bliver det oftere:th2:
Homer Besvaret June 12, 2008 Rapporter Besvaret June 12, 2008 Siden sommeren 2006: Volvo XC90 T6 (2005) Polo 1,4 (2006) Porsche 997 S (2005) Mercedes B170 (2006) Mercedes E350 (2005) Lidt blandet forsamling, men Volvo og Porsche blev primært brugt som bil nr. 3 af konen og jeg. De 3 førstnævnte er solgt og har "tabt" ca 150sek............ PS: Elsker at skifte bil og i fremtiden bliver det oftere:th2: ..og du skylder stadig en kommisionsøl for den gamle Volvo som nu holder afmeldt i min nabos garage... :D
Guest PeterK Besvaret June 13, 2008 Rapporter Besvaret June 13, 2008 ..og du skylder stadig en kommisionsøl for den gamle Volvo som nu holder afmeldt i min nabos garage... :D Damn...Det havde jeg glemt!!! Sjovt nok har jeg udviklet en slags "tics":confused:....Hver gang jeg ser en sort XC90 kigger jeg efter dens plader, da jeg tror det er min gamle.....Dog har jeg ikke set den endnu, SÅ der må fandme kører mange XC90ére rundt, for jeg ser dem evig og altid!! Hvorfor er den afstilt? ....I stykker?
Guest PeterK Besvaret June 13, 2008 Rapporter Besvaret June 13, 2008 I øvrigt ryger min MB E350 W211 til salg en af dagene, ANER bare ikke hvad jeg så skal have.............Surfer omtrent 2-3 timer på Blocket, Mobile etc. dagligt!! Er småforelsket i den nye Cayenne GTS, men har hørt flere skrækhistorier omkring serviceudgifter på den "gamle" Cayenne!!?! Så følgende overvejes pt.: S5 (Flot, flot og meget power for pengene. Velegnet til business/hverdag/sport men ikke en 911/M3 etc.) Cayenne GTS (Service/drift lidt uklart) M5 (Fedeste Gentleman racer og attraktive priser på sedan) CLK 55 AMG cab (Superpriser og åben) C 63 AMG, avant (Havde den været på marked lidt længere tid, havde jeg omgående købt den. Afskrivning pt. lidt for høj) RS4 Avant (Er ikke supervild med Audi/RS4, men priserne er pt superattraktive) S500 (Kører sydpå i den må være superlækkert) SLK 55 AMG (Måske lidt kælling, men cab og power for få penge) ML 320/420 speciel edition 10 (Min kone´s favorit, men er bange for jeg kommer til at savne sport) 645/650 cab (Komfortabel flyder med power. 645 cab er specielt attraktiv rent prismæssigt) Forvirringen er total, men alle ovenstående biler er fede på hver sin måde, så ryger nok på det bedste tilbud jeg løber ind i. Dog skal jeg lige af med MBéren og er pt. ikke klar over hvor svær den er at sælge!!? I 2002 havde jeg en A6 2,7T og den var UMULIG at sælge. Tog fandme 10 mdr.!!!
Homer Besvaret June 15, 2008 Rapporter Besvaret June 15, 2008 Damn...Det havde jeg glemt!!! Sjovt nok har jeg udviklet en slags "tics":confused:....Hver gang jeg ser en sort XC90 kigger jeg efter dens plader, da jeg tror det er min gamle.....Dog har jeg ikke set den endnu, SÅ der må fandme kører mange XC90ére rundt, for jeg ser dem evig og altid!! Hvorfor er den afstilt? ....I stykker? De er flyttet til Cypern i 2 år - og de har vist opgivet at sælge den...
sup3rior Besvaret June 15, 2008 Rapporter Besvaret June 15, 2008 De er flyttet til Cypern i 2 år - og de har vist opgivet at sælge den... Så må der være en XC90 billigt til salg
Guest Mogens Besvaret June 16, 2008 Rapporter Besvaret June 16, 2008 Er småforelsket i den nye Cayenne GTS, men har hørt flere skrækhistorier omkring serviceudgifter på den "gamle" Cayenne!!?! Jep, den er dyr i drift ! Så følgende overvejes pt.: S5, Cayenne GTS, M5, CLK 55 AMG cab. C 63 AMG avant, RS4 Avant, S500, SLK 55 AMG, ML 320/420 speciel edition 10, 645/650 cab, Forvirringen er total, men alle ovenstående biler er fede på hver sin måde, så ryger nok på det bedste tilbud jeg løber ind i. Jeg forstår ikke dit udvalg - hvad går egentlig du efter? (cab, avant, motor, plads, udstyr/komfort?) Dog skal jeg lige af med MBéren og er pt. ikke klar over hvor svær den er at sælge!!? Jeg vil tro, at den "går" ligeså let som din Porsche...
Guest PeterK Besvaret June 16, 2008 Rapporter Besvaret June 16, 2008 De er flyttet til Cypern i 2 år - og de har vist opgivet at sælge den... Mystisk, jeg solgte den på 14 dage og havde faktisk en del andre seriøse henvendelser. Alle svenskere vil jo have Volvo!
Guest PeterK Besvaret June 16, 2008 Rapporter Besvaret June 16, 2008 Jeg forstår ikke dit udvalg - hvad går egentlig du efter? (cab, avant, motor, plads, udstyr/komfort?) Mogens: Problemet er at jeg vil have det hele!!! Har jo to små børn, men ønsker samtidig at lufte håret (det der er tilbage) og give den Gas, når jeg kører alene!! Drømmescenariet er en Cayenne GTS og en 911, men det kunne også være en ML 320 og SLK/CLK cab 55 Amg..........Eller X5 og 3XX cab!! Har lige fået et ret godt indbytningstilbud på en 645 cab, men jeg har ikke de store erfaringer med den bil. Syntes den fed, men eller´s?!?!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu